Olenko sekoamassa?
Lopetin mielialalääkkeiden käytön 3 kk sitten ja joskus kun makaan ammeessa, mietin että mitä keholleni tapahtuu kun hukuttaudun sinne. Päästän kädet siis rennoiksi ja katson kuinka ne kelluu veden pinnalla. Joskus aamulla laitan peiton päälleni ja kädet ristiin rinnalleni ja kuvittelen päälläni olevan surupeitto ja ruusu.
Mietin siis tällaista ja ne tuntuvat jopa rauhoittavan minua.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä olit syönyt? Itse lopetin 7kk sitten kolme eri psyykenlääkettä ja nekin jokseenkin hitaasti ja yhä on vaikeaa.
Itse lopetin Sertralinin käytön. Ap
Miksi lopetit? Mistä syystä lääke sinulle alunperin määrättiin?
Tuollaiset kuoleman-ajatukset liittyvät yleensä masennukseen. Kuulostaa siltä, että sinulla on hyvinkin vakava masennus. Onko sinulla hoitokontaktia johonkin? Jos ei ole, niin ota ihmeessä yhteyttä mielenterveyspalveluihin.
Elämäsi varmasti helpottaa vielä jossain vaiheessa, ei kannata luopua toivosta.
Jaksamista sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkkeitä olit syönyt? Itse lopetin 7kk sitten kolme eri psyykenlääkettä ja nekin jokseenkin hitaasti ja yhä on vaikeaa.
Itse lopetin Sertralinin käytön. Ap
Ei se aivoille ihan kevyttä hommaa ole kun lakkaa syömästä jotain lääkettä, joka on nimenomaan aivojen toimintaan vaikuttanut. Yleisesti ottaen mielialalääkkeet pitää lopettaa hitaasti vähentäen ja siltikin se vieroitusoireet voivat olla todella raskaat. Joillakin voi mennä 1-2 vuottakin, että olo oikeasti tasaantuu. Moni lääkäri ei tätä usko, vaan heillä kai tapana sanoa, että 3 viikkoa - 3 kuukautta ja pitäisi olla vieroitusoireet ohi. Pa---skapuhetta, sanon minä. Kannattaa yrittää tukea aivojen toimintaa nyt syömällä puhdasta hyvää ravintoa, lepäämällä tarpeeksi ja liikunnalla. Omega3:sta moni suosittelee. Tsemppiä, kyllä se olo siitä helpottuu ajan myötä. Jos mahdollista, älä enää aloita mielialalääkitystä. Joskus tosin nekin ovat oikeasti tarpeellisia. Selviät kyllä. Olet tärkeä ihminen.
Aivot tarvitsee rasvaa. Oikeaa rasvaa. Voita ja kananmunaa.
Et sekoa. Ajatuksesi eivät määrittele sinua. Ajatuksia voi tulla mieleen vaikka minkälaisia, emme voi hallita mieltämme. Älä anna liikaa valtaa ajatuksille, opettele havainnoimaan niitä tyyliin "vai sellaista mieli tänään heittelee".
Jos vointisi on huono, hakeudu sitten lääkärille.
Kerro tuo sama lääkärille ja kysy häneltä. Psykiatri on paras asiantuntija tässä asiassa.