Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei oikein vakuuta THL:n toiminta. Etelä-pohjalainen nainen ei ole päässyt testiin, koska THL:n asettamat muotoseikat eivät toteudu

Vierailija
08.03.2020 |

Ei ihme, että Suomessa on vähän tapauksia, kun ei testata.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain kuvitella kuinka paljon mt-ongelmaiset ja muuten vaan kaikesta huolestuneet luulosairaat työllistävät korona- yhteydenotoillaan terveydenhuoltoa.

Vierailija
82/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin pomolta karanteenilomaa kuukaudeksi. Ei suostunut. Olen ihan varma että on korona, kun yskin verta. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki THL mitä vain, se on hiekkalaatikon reunalla istuvien oman elämänsä lääketieteen asiantuntijoiden mukaan väärin.

Jos toimitaan, se on turhaa pelon lietsontaa ja ylireagointia.

Jos testataan ja rokotetaan, ne ovat rahan haaskausta ja lasten myrkyttämistä.

Jos ei toimita, se on ongelmien peittelyä ja kansan harhaanjohtamista.

Jos ei testata eikä rokoteta, kyseessä on salaliitto ja suurinpiirtein kansanmurhan valmistelu.

THL levittää virheellistä tietoa, kuten, että virus säilyy pinnoilla n. 2 tuntia ja oireettomat eivät tartuta. Nämä ovat merkittäviä asioita viruksen leviämisen kannalta. Miten nyt voisi luottaa tuollaiseen järjestöön? He tekevät luottamisen itse mahdottomaksi toiminnallaan.

Vierailija
84/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa pitäisi mm. Saksasta, Ranskasta ja Espanjastakin palaavat oireilevat turistit testata. Ihan naurettavaa odotella, että tilanne räjähtää käsiin. Vai onko ne testit niin kalliita, että otetaan mieluummin riski mahdollisen tartunnan leviämisestä?

Tätä olen ihmetellyt alusta asti, että miksi vain jostain tietystä paikasta kuten Italiasta tai Wuhanista palannut voi kuulua riskiryhmään. Ihan vain sillä ajatuksella, että miten esim. Ruotsissa asuva voi tartuttaa vain Ruotsissa asuvan, mutta ei muun maan kansalaisia.

Kyllä vaan THL taas tietää. Taitaa taas pitää paikkansa se, että THL:n suositukset tekee maailman terveimmistä lapsista maailman sairaimpia aikuisia.

Vierailija
85/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä tartunnatkin tulevat toistaiseksi vain Pohjois-Italiasta,ja niitä on vähän. Suomi valitsi ”viivyttämisen”, mikä tarkoittaa ettei todellista tartuntojen määrää haluta tietää. Kohta ihmetellään kun meillä räjähtää tartuntojen määrä käsiin.

Pässinpäiden määrä meillä onkin jo räjähtänyt käsiin.

Oireettomia ei testata. Oireettomat eivät tartuta. Toisaalta kaikki hengitystieinfektiot tarttuvat, eli oireisena on syytä käyttää omaa järkeä ja jäädä kotiin. Ehkä työnantajatkin viimein tajuavat, ettei ihmistä pidä sairaana töihin pakottaa?

Influenssaa on maassa tuhat kertaa niin paljon kuin koronaa (19000 tapausta). Se tarttuu paljon helpommin ja todennäköisemmin sillä lähtee heikolta henki.

Kumpaankaan ei ole muuta hoitoa kuin lepo, neste ja särkylääke oireita lievittämään. Jokainen peruskoulunkäynyt osaa.

Oireettomat tartuttavat erittäin todennäköisesti. Sairaalahoitoon joutuu huomattavasti useampi kuin influenssassa. Kuolleisuus- ja tartuttavuusprosentit ovat merkittävästi suurempia kuin kausi-influenssassa. Tällä hetkellä ns. ratkenneista tapauksista kuolinprosentti on ~6% (kuolleet/toipuneet). Vaikka kuolleisuusprosentti laskettaisiin kaikista sairastuneista, on se siltikin 3,5%

On tää jännä kun Suomessa tiedetään paremmin kuin koko muussa valistuneessa maailmassa. Kannattaa seurata WHO:n tiedotuksia eikä luottaa THL:n läpinöihin. Pitäkää omasta terveydestänne huolta.

Peskää käsiä ja käyttäkää käsidesiä ja välttäkää isoja yleisötapahtumia.

Vierailija
86/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse tässä nuorena kassaneitinä mietin, onko tämää flunssaa, influenssaa vaiko koronaa. Mutta tuskin pääsen testeihin, kun en ole matkustellut, vaikka työskentelenkin ympäri pääkaupunkiseutua töiden takia. Työvuoron aikana palvelen 50-300 ihmistä.

(Olen ollut jl parisen päivää töistä pois, älkää huoliko.)

T. N20

Tämähän se osa ongelmaa on. Ei voi tietää kuka tartuttaa ja mitä, kun tartuttaja ei välttämättä tiedä sitä itsekään. Kaupat on aika hyviä paikkoja levitä. Mäkin oon myyjä ja tällä hetkellä saikulla, kun kuumetta on 40 astetta. Järki sanoo, että influenssa tämä on, mutta mistäpä sitä varmaksi tietää. Koronaa pelkäävä pomoni antoi mulle viikon palkallista saikkua varalta ja käski soittaa sunnuntaina mikä olo ja että hän jatkaa sitä viikolla, jos oon yhtään kipeän oloinen. Pomo varmaan ui käsidesissä, kun aamulla soitin, että mulle nousi yöllä hirveä kuume niin en pääse töihin ja eilen oltiin kahdestaan vuorossa koko päivä.

Vierailija
87/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ymmärtäneet väärin mitä THL tarkoittaa: se on Terveyden Hävittämisen Laitos!

Tästä syystä THL mainostaa toimimattomia infulenssarokotteita: mitä enemmän he ovat infulenssaa vastaan rokottaneet, sitä enemmän ihmisiä on infulenssaan kuollut.

Vierailija
88/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmastikin paikallisessa keskussairaalassa arvioitu, että naisen oireet ja matkustusanamneesi eivät sovi koronavirukseen, varmasti infektiolääkäriäkin konsultoitu. THL:n ohjeilla tässä mennään.

Vierailija
89/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottava suositus, mikä se on? Minusta on vain suositus tai pakko.

Vierailija
90/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, että testi maksaa noin 350 euroa. Kyllähän tässä säästetään taas monta euroa. Valitettavasti tulee fiilis, että Suomessa pistetään pää pensaaseen ja luullaan, että ollaan turvassa.  Katsotaan kahden viikon päästä miten epidemia levinnyt. Koko Eurooppahan alkaa olemaan riskialuetta.

Säästetään testissä 350€, mutta sitten maksetaan tästä syystä tehohoitoon joutuvan hoidosta 100 000€.

Vierailija
91/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisit lukenut jutun kokonaan ja sulla toimisi järki, niin tietäisit, että tilanne elää ja siksi ohjeetkin tarkentuvat. Soittaa uudestaan sinne terveysasemalle tämä täti nyt.

Tosin ihan sama, mikä pöpö hänellä on, samat hoito-ohjeet pätevät: tulehduskipulääke särkyyn, lepoa ja nestettä (ei viinaa).

Influenssaankin voi itsensä tappaa ellei hoida itseään. Yleinen jälkitauti on sydänlihastulehdus.

Vierailija
92/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki THL mitä vain, se on hiekkalaatikon reunalla istuvien oman elämänsä lääketieteen asiantuntijoiden mukaan väärin.

Jos toimitaan, se on turhaa pelon lietsontaa ja ylireagointia.

Jos testataan ja rokotetaan, ne ovat rahan haaskausta ja lasten myrkyttämistä.

Jos ei toimita, se on ongelmien peittelyä ja kansan harhaanjohtamista.

Jos ei testata eikä rokoteta, kyseessä on salaliitto ja suurinpiirtein kansanmurhan valmistelu.

THL levittää virheellistä tietoa, kuten, että virus säilyy pinnoilla n. 2 tuntia ja oireettomat eivät tartuta. Nämä ovat merkittäviä asioita viruksen leviämisen kannalta. Miten nyt voisi luottaa tuollaiseen järjestöön? He tekevät luottamisen itse mahdottomaksi toiminnallaan.

Kyllä sun ongelmat on ihan omassa päässäsi.

Vierailija
93/93 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te komeroidenne asukkaat edes saisitte tartunnan, tietokoneesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä