Jenni Vartiaisen imetyskuva Naisten päivän kunniaksi - nyt tais osua napakymppiin!
Mun mielestä todella tyylikäs ja kaunis kuva, ja kertoo miten luonnollinen tämä imetystapahtuma on. En yleenäs Jennin kuvia katsele mutta tää osu ja uppos.
https://www.instagram.com/p/B9ehxRch_aX/
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiintymyskeskeiset vanhemmat pitää koko ihmetyksen katsekontaktia vauvaan. Ei sillon keskittyä muuhun. Et sinäkään halua ruokailla jossain meikkipöydän äärellä kun sinua kuvataan.
No ei ne vauvatkaan kyllä jaksa äitiä koko ajan tuijottaa.
No ilme on tossa kylmä, ei paras valinta kuvaksi.
Tuli ohuesti laskelmoitu olo tuosta kuvasta, sori.
Miltä firmalta varasti Aarikka idean
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen pitäisi keskittyä vauvaan, kun imettää. Se on tärkeä läheisyyden aika lapselle .Pitäisi olla äidillekin. Eikä vain ohimennen velvollisuudesta tehtyä. Mitä niin tärkeää työtä hän tekee Nykissä, äitiysvapaalla.
No voi kettu mitä sontaa taas! Taidat olla yhden lapsen äiti jos sitäkään? Minä olen imettäessä kokannut, siivonnut, hoitanut toista lasta, nukkunut, syönyt, neulonut ja mitähän kaikkea muuta. Toki myös toisinaan olen imettäessä täysin uppoutunut vauvaan. Syöttämisen saa aika moneen otteeseen tehdä joten miten ja miksi hitossa pitäisi keskittyä vauvaan aina kun imettää?
Meillä vauva nukkuu yöt lähes kokonaan tissi suussa. Minä imetyskeskeisenä äitinä vain keskityn vauvaan.
Muistathan hymyillä lämpimästi koko yön, muuten ei aito tunne välity!
Hän olisi voinut valita kuvan missä vauvan jumalointi näyttää aidolta. Hanki silmälasit.
Juu, on päässyt jo iltalehdet, Ilta-Sanomat ja voicen juttuihin tuolla kuvalla. Hyvin laskelmoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiintymyskeskeiset vanhemmat pitää koko ihmetyksen katsekontaktia vauvaan. Ei sillon keskittyä muuhun. Et sinäkään halua ruokailla jossain meikkipöydän äärellä kun sinua kuvataan.
No ei ne vauvatkaan kyllä jaksa äitiä koko ajan tuijottaa.
Ei, mutta minä keskityn vain vauvaan.
Mun vauvat ei ainakaan antanut mun lukea lehtiä tms, vaan kädellä veti lehdet pois ja halus katsoa silmiin. Ja hyvä niin, mikään ei ole niin ihanaa kun katsoa vauvaa silmiin kun hän imee❤️
Hei mitä jos me kaikki lähtisimme nyt tästä ketjusta keskittymään meidän omiin vauvoihimme? Näin naistenpäivän kunniaksi?
Minullekin kerrottiin neuvolasta että on tärkeää imetyksen aikana että vauva ja äiti katsovat toisiinsa ja ovat läsnä toisilleen. Mutta kun minun vauvani piti silmät kiinni syödessään rinnasta maitoa. Mitä minä tuijotan silmät kiinni syövää vauvaa?
Iltalehdessä joku kommentoi, että imetys on äidin ja lapsen yhteinen hetki ei julkisuushakuinen somekuva. Niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa huvittavaa taas lukea näit Jenniä haukkuvia kommentteja. Tuo kuva on saanut 20 000 tykkäystä alle 3 tunnissa joten aika moni on eri mieltä kuin te mammulit...
Botit olleet asialla. Tykkäyksiä voi myös ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin kerrottiin neuvolasta että on tärkeää imetyksen aikana että vauva ja äiti katsovat toisiinsa ja ovat läsnä toisilleen. Mutta kun minun vauvani piti silmät kiinni syödessään rinnasta maitoa. Mitä minä tuijotan silmät kiinni syövää vauvaa?
Tää on just tätä naisten painostamista ja alistamista, kuten koko neuvolasysteemi ja gynekologia yleensäkin. Ja sitten ihmetellään miksi nykyään äidit uupuu!
Vierailija kirjoitti:
JA taas Jenniä vihaavat mammat haukkumassa. Olette säälittäviä. Imetys on maailman luonnollisin asia eikä siitä pidä tehdä mitään seremoniaa. Vauvako häiriintyy jos samalla äitiä meikataan mainoskuvauksia varten?
Ei täällä "mammat" vihaa eikä hauku, se on tuo yksi sekopää joka itse tekee aloituksen ja sitten itse siihen käy haukkumassa ja vuoroin kehumassa, eli vastaa itse itselleen. Sitä en tiedä miksi ihmeessä, vihaako se Jenniä vai haluaako se pilata mammojen maineen että mammat muka vihaisi Jenniä.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisi vaan tuijottaa vauvaa kun se imee? Hohhoijaa 😂
Entä jos on muitakin lapsia?
Vauvalle pitää puhella ja sitä pitää silitellä, kun se imee rintaa.
Tykkäisitkö muuten itse syödä, kun vieressä olevan hiuksia leikataan? Ruokarauha.
Näin kerran yhden naisen kävelevän kadulla ja hän imetti lasta samalla. Toisessa kädessä kahvi. Tuli mieleen vain, että oli jotenkin sekaisin vauva-arjesta. Ei pystynyt rauhoittumaan.
Kuvan on varmasti tarkoitus osoittaa, että Jenni on jatkanut töitä lapsesta huolimatta. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tätä katsekontaktin merkitystä teroitettiin tasavertaisuuden nimissä myös isälle ja oikein patistettiin, että isänkin on annettava ihokontaktia. Ensimmäisenä viikkona ei suositeltu vauvan pukemista juuri lainkaan ja nukuttamista omassa pedissä, vaan paikka oli aina äidin ja isän rinnalla. Sillä on monia elintärkeitä vaikutuksia niin lapseen kuin vanhempiin.
Näin naistenpäivän kunniaksi voitaisi nostaa malja äitiydelle ja naisten asemalle tässä yhteiskunnassa.
Tänä tasa-arvon aikakautena nainen saa kouluttautua ja luoda itselleen uran. Nainen saa olla 9kk äitiyslomalla keskittyen vauvaan ja katsekontaktiin imetyksen aikana samalla kun huolehtii ettei saavutettu koulutus, työ, ammattitaito ja asema valu hukkaan kuin hiekka sormien välistä. Naisella on myös oikeus huolehtia siitä ettei kropassa näy merkit raskaudesta tai äitiyden ihanuudesta. Ihanan äitiysloman jälkeen nainen saa jatkaa uraansa ja kasvattaa lapsensa niin ettei se häiritse työtä tai uraa.
Ihanaa naistenpäivää kaikille! Muistetaan keskittyä vauvaan!
Voisit tunkea "äitiyden lämpösi" vaikka sinne. Oksettaa tuollaiset kommentit. Jenni jumaloi poikaansa ja on tämän syntymän jälkeen hehkunut onnesta kjn vihdoin sai kauan toivomansa lapsen. Sinä tai muut mammat ette sitä iloa häneltä pois saa vaikka kuinka haluaisittekin.