Lomansa lopettelevat: laitatteko lapset huomenna kouluun?
Loma loppuu, ja huomenna pitäisi lasten mennä kouluun, missä oppilaita on lähes 600. Mitään viestiä koululta ei ole tullut coronaan liittyen. Olen kuullut, että jossain päin Suomea ovat rehtorit opastaneet vanhempia Wilma-viestein, ettei epidemia-alueilla lomailleiden pidä tulla kouluun 1-2 viikkoon. Itsekin sain omasta opinahjostani sähköpostin, missä epidemia-alueilla oleskelleita kehotettiin etäopiskeluun vähintään viiden päivän ajan.
Pohdin, uskaltaako lapsia laittaa kouluun, kun siellä voi hyvinkin olla esimerkiksi Pohjois-Italiassa lomailleita lapsia ja opettajia... Mitä mieltä olette?
Kommentit (30)
Meillä jää lapsi kotiopetukseen, perheessä kaksi joille tartuntaa ei nyt tarvita.
Mennään viikko kerrallaan ja katellaan mihin tämä tästä kääntyy.
Laitan ja menen töihin, mutta v****taa ankarasti. Tiedän nimittäin lähipiirissä parikin perhettä, jotka ovat lomailleet epidemia-alueilla, mutta jatkavat elämää ihan tavallisesti. Eli lapset satojen oppilaiden kouluihin, itse työpaikan ruokalaan pärskimään.
On kyllä ihmeellistä että ihan koulusta (ja rehtorista) riippuen annetaan varsin erilaisia ohjeistuksia, tai sitten niitä ei anneta lainkaan... Täällä reksi laittoi että koulutyö jatkuu aivan normaalisti ja toivoo ettei "ylilyöntejä" asian tiimoilta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti laitan. Ei ole mitään syytä olla laittamatta. Tässä kaupungissa on 0 todettua koronatapausta. Jos lapsi on taudin saadakseen, hän saa sen ilman panikointiakin.
Sinunlaistesi ansiosta kohta ei enää ole 0 todettua tapausta..
En ole käynyt lähelläkään Italiaa tai Kiinaa koko elämäni aikana. Miksi ajattelet, että minä olisin koronan suhteen erityinen riski?
Meillä mies on käynyt 20 buotta sitten Roomassa ja 10 vuotta sitten Piemontessa. Itse taasen 20 vuotta sitten Milanossa. 🙄
Huomenna mennään kouluun ja töihin.
En taida laittaa. Viikko tai kaksi niin monessa koulussa on sama tilanne kuin Viikissä, Kangasalla tai Lauttasaaressa.
Italiassa kuoli nyt 133 viimeisenä päivänä. Ja kun se leviää etelä Italiaan niin siellä on surkea terveydenhoito kun mafia..
Toisaalta vanhat mafiosot menee myös tautiin
Vierailija kirjoitti:
En taida laittaa. Viikko tai kaksi niin monessa koulussa on sama tilanne kuin Viikissä, Kangasalla tai Lauttasaaressa.
Juuri näin! Mistä tulee tämä mentaliteetti " tärkeintä on välttää paniikkia". Eikö tärkeintä olisi estää tautia leviämästä?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihmeellistä että ihan koulusta (ja rehtorista) riippuen annetaan varsin erilaisia ohjeistuksia, tai sitten niitä ei anneta lainkaan... Täällä reksi laittoi että koulutyö jatkuu aivan normaalisti ja toivoo ettei "ylilyöntejä" asian tiimoilta tule.
Meidän lapset on Norssissa ja tuli Wilma-viesti että noudatetaan yliopiston ohjetta eli ei töihin eikä kouluun kahteen viikkoon jos ollut epidemia-alueella.
Älkää päästäkö lapsianne kouluun!!!