Korona Kangasala
Miten voi Pohjois-Italiassa hiihtolomalla ollut opettaja tulla flunssaisena kouluun???? Huhhuh
Kommentit (23)
Aika huonosti Thl:n ja valtiovallan taholta hoidetaan asiaa, jos alpeilla matkanneet saa jättää testaamatta oireiden ilmentyessä tai kun terveydenhuollon työntekijä saa oireettomana mennä suoraan epidemia-alueelta palattuaan työhönsä. Onko tarkoitus oikeasti jarruttaa epidemian tuloa (sairaanhoitojärjestelmän liiallisen yhtäkkisen kuormituksen välttämiseksi) ennakoimalla tilanteen kehittymistä, vai vaan reagoimalla kun tilanne on kehittynyt niin pahaksi että paluuta ei ole. Jos sairastuneita tulee yhtäkkiä paljon, eikä ole hengityskonepaikkoja, kuolee ihmisiä jotka hoidolla voisi pelastaa. Korkea piikki tartuntojen määrässä on erinomaisen ikävä asia, pahin, kun kuolleisuus tautiin muuten olisi suht alhainen.
Mikä tämä rippikoululaisten karanteeni-uutinen nyt on?
Minä olen töissä julkisella terveydenhuollossa. Jos olisin ollut hiihtolomalla Italiassa, en olisi saanut olla töistä sen jälkeen pois. Jos olisin jäänyt vain pois johonkin omakaranteeniin, niin olisin saanut potkut. Ja jos olisin sattunut sitten sieltä Italiasta saamaan sen koronan, niin kaikki minun potilaat olisi lähikontakteja, tapaan noin 30 min pituisilla vastaanottoajoilla päivässä kymmenisen potilasta.