FB-kaveri lesoaa kuinka hänen 5v tuntee ilmastoahdistusta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arto kirjoitti:
Tämä on aika yleistä nykyään. Monet lapsipyskologit raportoivat siitä, että he nykyään jatkuvasti tapaavat lapsia jotka kokevat ahdistusta ja nukkumisvaikeuksia koska he pelkäävät tulevaisuutta lämpimämmällä planeetalla.
Ihan loogista että ne pelkäävät, joita muutos eniten koskettaa, ja joilla on vähiten mahdollisuuksia sitä estää.
Viisivuotiaan ei tulisi tietää mitää mistään ilmastostonmuutoksesta.
Missä liiterissä te lapsianne kasvatatte? Oikeasti ei tarvitse kuin mennä Heseen, niin siellä kerrotaan kuinka lihahampurilaiset vaihdetaan ilmastosyistä kasvishampurilaisiin.
Ei saatana minä oikeesti tutisen jo raivosta kun luen tätä sontaa ihan sama oletko trolli vaiko et.
https://www.worldometers.info/world-population/
Suomalaisten puuhasteluilla ei ole mitään merkitystä.
Tutise sinä rauhassa raivosta. Kun minä olin lapsi, maailmaan syntyi neljä lasta sekunnissa. Aika paljon on tahti rauhoittunut niistä ajoista. Ja palstalaisten vihaamat kehitysyhteistyöjärjestöt vievät jatkuvasti lisää hormonikierukoita kehitysmaiden naisille.
Ei auta kierukat. Pitää tehdä geneettinen tutkimus, jolla säilytetään globaali monimuotoisuus ja sitten 90% tapetaan sielät heikoimmasta päästä pois.
Että semmoiset fantasiat tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arto kirjoitti:
Tämä on aika yleistä nykyään. Monet lapsipyskologit raportoivat siitä, että he nykyään jatkuvasti tapaavat lapsia jotka kokevat ahdistusta ja nukkumisvaikeuksia koska he pelkäävät tulevaisuutta lämpimämmällä planeetalla.
Ihan loogista että ne pelkäävät, joita muutos eniten koskettaa, ja joilla on vähiten mahdollisuuksia sitä estää.
Viisivuotiaan ei tulisi tietää mitää mistään ilmastostonmuutoksesta.
Missä liiterissä te lapsianne kasvatatte? Oikeasti ei tarvitse kuin mennä Heseen, niin siellä kerrotaan kuinka lihahampurilaiset vaihdetaan ilmastosyistä kasvishampurilaisiin.
Ei saatana minä oikeesti tutisen jo raivosta kun luen tätä sontaa ihan sama oletko trolli vaiko et.
https://www.worldometers.info/world-population/
Suomalaisten puuhasteluilla ei ole mitään merkitystä.
Tutise sinä rauhassa raivosta. Kun minä olin lapsi, maailmaan syntyi neljä lasta sekunnissa. Aika paljon on tahti rauhoittunut niistä ajoista. Ja palstalaisten vihaamat kehitysyhteistyöjärjestöt vievät jatkuvasti lisää hormonikierukoita kehitysmaiden naisille.
Ei auta kierukat. Pitää tehdä geneettinen tutkimus, jolla säilytetään globaali monimuotoisuus ja sitten 90% tapetaan sielät heikoimmasta päästä pois.
Että semmoiset fantasiat tänään.
Ei se ole fantasiaa vaan tulevaisuutta. Teknologiajätit kehittävät jo kauko-ohjattavia tappajia. Niistä tulee aina pienempiä ja pienempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesoaa? Sulle ehkä tekisi myös pieni ilmastoahdistus hyvää.
Kyllä. Hän ylpeänä kertoi kuinka tämä pieni lapsi tuntee ahdistusta siitä että rekat kulkevat maantiellä ja saastuttavat maapallon.
Minusta tuo on sairasta, eikä 5-vuotiaalla pitäisi olla mitään ahdistusta tuosta(kaan) asiasta.
ApMun 6-vuotiaani ehdottaa aina itse että kävellään eikä mennä autolla, niin säästetään luontoa. Ja kertoo että isona hän pyöräilee kaikkialle iso reppu selässä ja on tosi hyvässä kunnossa. Sairasta varmaan mielestäsi sekin?
Oletko tosissasi? Tuohan on just niin kuin pitääkin.
Mutta kun lapsi purskahtaa itkuun nähdessään rekkoja ja äiti on ylpeä siitä, niin ollaan vähän eri sfääreissä, vai mitä?
ApÄiti tuskin on ylpeä lapsen itkusta, mutta jospa FB-päivityksen kautta jokunen aikuinen ymmärtäisi, että tämä planeetta kuuluu vain hetken sille sukupolvelle, joka nyt riitelee siitä onko ilmastonmuutosta olemassa vai ei.
Siis koko päivitys tehtiin just siksi, että äiti halusi ylpeillä kuinka poika tirautti itkun.
Näinkö äiti kertoi, vai ihanko itse päättelit?
Siis hän kirjoitti facebookiin tilapäivityksen siitä, kuinka lapsi tirautti itkut nähdessään rekkoja koska ne saastuttavat maapallon. Ja käytti termiä ilmastoahdistus kun kuvaili lapsen tunteita.
Riittääkö rautalanka vai haenko ratakiskoa?
AoEli oli täysin omaa tulkintaasi, että hän ”lesosi” ja ”halusi ylpeillä”. Sitähän minäkin.
Eli miten sinä olisit siis tulkinnut tämän 5 vuotiaan itkun ja puheet, jotka äiti siis halusi postata someen?
En minä voi ottaa kantaa tuntemattoman ihmisen motiiveihin. Tekisin vain itsestäni hölmön.
Mutta pystyt kuitenkin kyseenalaistamaan ap,:n tulkinnan 😁
En minä voi ottaa kantaa tuntemattoman ihmisen motiiveihin. Tekisin vain itsestäni hölmön.