Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko jo vähentänyt liikkumista julkisilla paikoilla koronaviruksesta johtuen?

Vierailija
08.03.2020 |

.

Oletko jo vähentänyt liikkumista julkisilla paikoilla koronaviruksesta johtuen?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omaehtoisessa karanteenissa ja käyn kaupassa noin kerran viikossa täydentämässä kotivaraani.

Vierailija
2/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä olen nuori ja perusterve. Sitten totta kai eri asia jos sattuisin altistumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en tosin ole nyt kuukausiin käyttänyt julkisia liikkumiseen, mutta se ei johdu kourimasta vaan sìitä että käytän sitä muutenkin hyvin harvoin.

Vierailija
4/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut varalle elintarvikkeita ja käyn enää kerran viikossa lähikaupassa. En liiku ruuhka-aikoina julkisissa liikennevälineissä enkä käy enää kahviloissa/ravintoloissa. Nyt on alettava itse pitää itsestään huolta kun ei tuohon matkusteluunkaan ole saatu puututtua. Virus leviää Suomessakin.

Vierailija
5/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljonkin. Töissä on pakko käydä, mutta kuljen työmatkat polkupyörällä. Muuten en käy missään muualla kuin pikaisesti ruokakaupassa hiljaisena aikana. En kulje julkisilla ja vältän ihmisjoukkoja.

Vierailija
6/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, en tosin ole nyt kuukausiin käyttänyt julkisia liikkumiseen, mutta se ei johdu kourimasta vaan sìitä että käytän sitä muutenkin hyvin harvoin.

:D koronasta...

Vierailija
7/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tilanne nyt selvästi huolestuttaa minua enemmän. Kaikkein huolestuttavinta paikkaa eli työpaikkaani en oikein (vielä?) pysty välttämään.

Olen opettaja ja palaamassa juuri hiihtolomilta töihin alkuopetuksen. Vielä loman alussa koronaa ei tullut ajateltua. Nyt töihin meno ahdistaa. Oppilaani ovat niin pieniä, ettei heiltä voi odottaa esim. yskimisen oikeaa tapaa. Ja jos joku sairastuu kesken päivän, niin minähän se joudun kuumeen mittaamaan ja kädestä pitämään, kunnes vanhempi hakee kotiin.

Olen itse sairastanut ihan tavallista mutta todella sitkeää flunssaa koko helmikuun. Olo on vieläkin vähän puolikuntoinen, lomakin meni lähinnä lepäillessä. Tekisi mieli jäädä suosiolla kotiin, sillä vastustuskykyni on varmasti tosi alhainen. Näillä oireilla en kuitenkaan voi (vielä?) jäädä.

Vierailija
8/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omaehtoisessa karanteenissa ja käyn kaupassa noin kerran viikossa täydentämässä kotivaraani.

Hasdu.

Käyt aiis ruokaostoksilla kerran viikossa. Ihan normaalia

Vierailija
9/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty enää vähentään kun en muutenkaan missään käy

Vierailija
10/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenä vuotaa, mutta tuosta huolimatta liikun julkisilla paikoilla.

Vierailija
11/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tavallista kausi-influenssaa kummempi ole tuokaan.

Vierailija
12/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso taloudellinen isku varmasti monelle yritykselle. Elokuvateatterit, ravintolat, sisäleikkipuistot ottaa osumaa.

Vierailija
13/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liikun muutenkin niin vähän julkisilla paikoilla, että sitä olisi mahdotonta vähentää, ellei sitten ole kyse karanteenista.

Vierailija
14/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Töistä olisin kyllä mielelläni pois. Ruokakaupan lisäksi en muilla julkisilla paikoilla yleensä käykään.

Vierailija
15/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Käyn koulussa ja kaupassa. Joskus baarissa. Muuten olen kotona.

Vierailija
16/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen linnoittautunut kotiini ja yritän parhaani mukaan välttyä ulkopuoliselta uhalta. En vie edes roskia ulos tai avaa ikkunoita tuulettaakseni, ja tilaan ruuat netistä suoraan kotiin kuljetettuina. Tilaus toimitetaan eteiseen, joka on eristetty ilmatiiviisti muusta talosta ja ympäröivästä maailmasta, ja avaan oven vasta sitten kun ruuat on ollut 2 viikkoa karanteenissa ilman että yksikään kurkku tai tomaatti on ruvennut pärskimään.

Vierailija
17/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin todella vähän tulee liikuttua ”ihmisten ilmoilla”, mutta joo nyt vielä vähemmän. En mene kauppakeskuksiin tai kuntosalille. Töissä en voi eristäytyä asiakkaista valitettavasti.

Vierailija
18/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ihan turhaa öyhötystä.

Vierailija
19/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin mennä katsomaan paria elokuvaa, mutta eipä nyt teekään oikein mieli. Tarkoitus oli lähteä myös Atlantin toiselle puolelle sekä Viroon, mutta olkootpa nyt toistaiseksi. 

Vierailija
20/30 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla varovainen, koska lapseni kuuluu perussairauden takia riskiryhmään.