Oletko jo vähentänyt liikkumista julkisilla paikoilla koronaviruksesta johtuen?
Kommentit (30)
En, sillä olen nuori ja perusterve. Sitten totta kai eri asia jos sattuisin altistumaan.
En ole, en tosin ole nyt kuukausiin käyttänyt julkisia liikkumiseen, mutta se ei johdu kourimasta vaan sìitä että käytän sitä muutenkin hyvin harvoin.
Olen ostanut varalle elintarvikkeita ja käyn enää kerran viikossa lähikaupassa. En liiku ruuhka-aikoina julkisissa liikennevälineissä enkä käy enää kahviloissa/ravintoloissa. Nyt on alettava itse pitää itsestään huolta kun ei tuohon matkusteluunkaan ole saatu puututtua. Virus leviää Suomessakin.
Olen paljonkin. Töissä on pakko käydä, mutta kuljen työmatkat polkupyörällä. Muuten en käy missään muualla kuin pikaisesti ruokakaupassa hiljaisena aikana. En kulje julkisilla ja vältän ihmisjoukkoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole, en tosin ole nyt kuukausiin käyttänyt julkisia liikkumiseen, mutta se ei johdu kourimasta vaan sìitä että käytän sitä muutenkin hyvin harvoin.
:D koronasta...
Kyllä tämä tilanne nyt selvästi huolestuttaa minua enemmän. Kaikkein huolestuttavinta paikkaa eli työpaikkaani en oikein (vielä?) pysty välttämään.
Olen opettaja ja palaamassa juuri hiihtolomilta töihin alkuopetuksen. Vielä loman alussa koronaa ei tullut ajateltua. Nyt töihin meno ahdistaa. Oppilaani ovat niin pieniä, ettei heiltä voi odottaa esim. yskimisen oikeaa tapaa. Ja jos joku sairastuu kesken päivän, niin minähän se joudun kuumeen mittaamaan ja kädestä pitämään, kunnes vanhempi hakee kotiin.
Olen itse sairastanut ihan tavallista mutta todella sitkeää flunssaa koko helmikuun. Olo on vieläkin vähän puolikuntoinen, lomakin meni lähinnä lepäillessä. Tekisi mieli jäädä suosiolla kotiin, sillä vastustuskykyni on varmasti tosi alhainen. Näillä oireilla en kuitenkaan voi (vielä?) jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Olen omaehtoisessa karanteenissa ja käyn kaupassa noin kerran viikossa täydentämässä kotivaraani.
Hasdu.
Käyt aiis ruokaostoksilla kerran viikossa. Ihan normaalia
Ei pysty enää vähentään kun en muutenkaan missään käy
nenä vuotaa, mutta tuosta huolimatta liikun julkisilla paikoilla.
En. Tavallista kausi-influenssaa kummempi ole tuokaan.
Iso taloudellinen isku varmasti monelle yritykselle. Elokuvateatterit, ravintolat, sisäleikkipuistot ottaa osumaa.
En. Liikun muutenkin niin vähän julkisilla paikoilla, että sitä olisi mahdotonta vähentää, ellei sitten ole kyse karanteenista.
En. Töistä olisin kyllä mielelläni pois. Ruokakaupan lisäksi en muilla julkisilla paikoilla yleensä käykään.
En ole. Käyn koulussa ja kaupassa. Joskus baarissa. Muuten olen kotona.
Olen linnoittautunut kotiini ja yritän parhaani mukaan välttyä ulkopuoliselta uhalta. En vie edes roskia ulos tai avaa ikkunoita tuulettaakseni, ja tilaan ruuat netistä suoraan kotiin kuljetettuina. Tilaus toimitetaan eteiseen, joka on eristetty ilmatiiviisti muusta talosta ja ympäröivästä maailmasta, ja avaan oven vasta sitten kun ruuat on ollut 2 viikkoa karanteenissa ilman että yksikään kurkku tai tomaatti on ruvennut pärskimään.
Muutenkin todella vähän tulee liikuttua ”ihmisten ilmoilla”, mutta joo nyt vielä vähemmän. En mene kauppakeskuksiin tai kuntosalille. Töissä en voi eristäytyä asiakkaista valitettavasti.
Aioin mennä katsomaan paria elokuvaa, mutta eipä nyt teekään oikein mieli. Tarkoitus oli lähteä myös Atlantin toiselle puolelle sekä Viroon, mutta olkootpa nyt toistaiseksi.
Pakko olla varovainen, koska lapseni kuuluu perussairauden takia riskiryhmään.
Olen omaehtoisessa karanteenissa ja käyn kaupassa noin kerran viikossa täydentämässä kotivaraani.