Matka Usaan varattuna, lähtisitkö!
Matka Usaan alkukeväälle varattuna, mutta nyt kovasti mietitään perutaanko reissu
Korona-virus siis tietenkin syynä..
Todennäköisesti tauti leviää ja yleisötapahtumiin tulee peruutuksia. Ihan tietysti syystäkin.
Finnairhan nyt perunut jo Europan lentoja, mutta ei vielä mannerten välisiä lentoja.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (50)
Mä asun täällä San Franciscon lähellä ja en just tänne tulisi lomalle tällä hetkellä. Täällä on yleisötapahtumat peruttu, monet työpaikat kehottaa etätyöhön ja ihmiset on hamstranneet käsidesin kaupoista. Koulut on vielä toiminnassa. Riippuu siis vähän siitä, mihin päin USAa sun matka suuntautuisi.
Usassa on kallista olla karanteenissa ja matkalainen saa maksaa itse.
Pääministerin mukaan Suomella ei ole mahdollisuuksia auttaa karanteeniin joutuneita suomalaisia palaamaan Suomeen.
– Jos ihmiset ovat karanteenissa Pohjois-Italiassa, he ovat karanteenissa Pohjois-Italiassa.
– Karanteenin aikana heidän ei tule matkustaa. Kun he eivät ole karanteenissa, heillä on oikeus matkustaa sieltä pois, Marin selitti.
En lähtisi, ihan vain syystä että jos saat tartunnan ja joudut usassa sairaalahoitoon, tulee iso lasku perässä. Ja vakuutushan sitä ei korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun täällä San Franciscon lähellä ja en just tänne tulisi lomalle tällä hetkellä. Täällä on yleisötapahtumat peruttu, monet työpaikat kehottaa etätyöhön ja ihmiset on hamstranneet käsidesin kaupoista. Koulut on vielä toiminnassa. Riippuu siis vähän siitä, mihin päin USAa sun matka suuntautuisi.
Mitkä yleisötapahtumat on peruttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi koulujen konsertit yms. ja erilaisia urheilutapahtumia ja konferensseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi koulujen konsertit yms. ja erilaisia urheilutapahtumia ja konferensseja.
Niin minkä koulun? Mikä urheilutapahtuma?
Kysyin itse kaverilta joka asuu siellä suunnassa ja se sanoi, ettei missään ole kyllä mitään peruuttu.
En lähtisi nyt minnekään ja jos olisin jo jotain varauksia tehnyt, peruisin ne taloudellisen menetyksen uhallakin. Tälle vuodelle ei ole nyt mitään suunnitelmia matkailun suhteen, kotimaassa voimme pyöriä siellä täällä, mutta ulkomaille emme lähde millään konstein niin kauan kuin tämä korona vaikuttaa. En niinkään pelkää omaa sairastumistani, mutta en halua jäädä jumiin minnekään enkä halua viedä tautia työpaikalleni, joka on melkoisen haavoittuva tässä mielessä. Lentomatkoja emme muutenkaan ole aikeissa tehdä, joten jos tilanne rauhoittuu, voimme lähteä muuten matkailemaan Keski-Eurooppaan lyhyelläkin varoitusajalla. Eikä se haittaa, vaikkei mitään reissuja ei tulisi vuoteen tai kahteen, ei se ole välttämätöntä.
En lähtisi edes Ruotsin laivalle tällä hetkellä. Riski saada tartunta tai karanteeniin joutuminen vieraassa maassa on aina olemassa. Reissata ehtii sittenkin, kun joskus hamassa tulevassa korona saadaan kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä koulun? Mikä urheilutapahtuma?
Kysyin itse kaverilta joka asuu siellä suunnassa ja se sanoi, ettei missään ole kyllä mitään peruuttu.[/quote
No tässä esim. Santa Claran pari päivää vanha tiedote perutuista tapahtumista ja että laajoja kokoontumisia pitäisi välttää. https://www.santaclaraca.gov/Home/Components/News/News/40000/3171?want=…En tiedä missä countyssa sun kaveri asuu. Tilanne on huonoin Santa Clara countyssa.
Lähtisin. Ihan yhtä hyvin voi sen tartunnan saada Suomestakin, kun uusia tartuntoja löytyy joka päivä. Ei me täällä sen enempää turvassa olla kuin missään muuallakaan.
Matkavakuutus kannattaa tosin reissulla olla kunnossa!
Ei sinne keväällä enää edes pääse Euroopasta, kun Trump herää horteesta.
En lähtisi. Presidentti Niinistö ohjeisti välttämään matkustelua. Näissä tilanteissa on hyvä kuunnella viranhaltijoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne keväällä enää edes pääse Euroopasta, kun Trump herää horteesta.
Trumpin mukaanhan kevaalla virus katoaa itsestaan kuin ihmeen kautta. Tassa artikkeli meidan kaikkitietavasta johtajastamme joka tietaa jokaisesta asiasta enemman kuin alan asiantuntijat:
https://currently.att.yahoo.com/news/trump-coronavirus-proves-enemy-can…
Chicago Houswares Show peruttiin, kaupungille miljoonien tappiot. Joka paiva tulee uusia peruutuksia.
https://www.usatoday.com/story/news/nation/2020/03/05/coronavirus-updat…
Peru jos voit.
Jos et saa rahoja takaisin niin tarkista tilanne myöhemmin ja varaudu pettymyksiin.
Ja lisämurhesiiin matkalla...
En lähtisi vaikka makstettaisiin.
En lähtisi. Meilläkin oli matka varattuna ulkomaille ja peruimme sen. Mahdollisuus saada tartunta ja mahdollisuus jäädä vieraaseen maahan karanteeniin, oli liian suuri.