Miksi kotivaran pitää olla pelkkiä kuivia rupuja? Eikö pakastin toimi Koronan aikana?
Tulee kurja karenssi, kun saa syödä pelkkiä kauraryynejä ja tomaattimurskaa...
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös kysymys liittyen pakastamiseen. Erillinen pakastin tätä varten hankittu! Voinko laittaa pakastimeen lihojen ja valmisruokien lisäksi:
- metvurstia
- juustoa
- kermoja
- voita ja oivariinia?
Kaikkia noita voi pakastaa, myös maitoa ja hedelmiä, tomaattia jne. Itse pakastan noita melko usein, kun seilaan kahden kodin väliä ja joskus kotiin paluu sattuu yöksi.
Ei koronavirus aiheuta sähkökatkoja, mutta aika monella kaupunkilaisella ei ole just muuta kuin se pakastelokero.
Silti ei tarvitse olla tylsää ruokaa. Jossain kehotettiin varaamaan myös herkkuja (limsaa, suklaata, karkkia jne.), ettei niiden takia tule houkutusta kauppaan. Ja kun karanteenissa voi muutenkin olla kurjaa, niin herkut voivat auttaa. Muistakin kuiva-aineista saa kyllä ihan hyvää ruokaa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kotivara, ei koronavara. Ohjeet ovat olleet samat aina. Vettä, pattereita, lääkkeitä, käteistä, taskulamppu, radio, jodia, kuivamuonaa ja säilykkeitä...
Joo mutta sattumoisin tuli tämä kotivara-kehotus koronan kanssa samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös kysymys liittyen pakastamiseen. Erillinen pakastin tätä varten hankittu! Voinko laittaa pakastimeen lihojen ja valmisruokien lisäksi:
- metvurstia
- juustoa
- kermoja
- voita ja oivariinia?
Kaikkia noita voi pakastaa, myös maitoa ja hedelmiä, tomaattia jne. Itse pakastan noita melko usein, kun seilaan kahden kodin väliä ja joskus kotiin paluu sattuu yöksi.
Kiitos paljon!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei onnistunut tuon kotivaran hommaaminen. Oon ostanut viimeisen kahden viikon aikana kuusi purkkia hernekeittoa ja syönyt ne kaikki jo. En varmaan viimeisen viiden vuoden aikana ole syönyt yhtä paljon purkkihernekeitoa kuin näiden kahden viikon aikana. Siinä täytyy olla jotain pahasti koukuttavaa. Kivennäisvettäkin ostin ja kaksi tölkkiä mehua. Nekin on jo juotu. Tonnikalaa ostin muutaman purkin pitkästä aikaa. Söin nekin. Ainoastaan hapankorppuja ja puurohiutaleita on jäljellä.
Kiitos tästä kirjoituksesta! Nauroin tälle vedet silmissä. Löysit sitten todella hyvää hernekeittoa. Sinun pitää hankkia oikein isoja purkkeja lisää autokuormallinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei onnistunut tuon kotivaran hommaaminen. Oon ostanut viimeisen kahden viikon aikana kuusi purkkia hernekeittoa ja syönyt ne kaikki jo. En varmaan viimeisen viiden vuoden aikana ole syönyt yhtä paljon purkkihernekeitoa kuin näiden kahden viikon aikana. Siinä täytyy olla jotain pahasti koukuttavaa. Kivennäisvettäkin ostin ja kaksi tölkkiä mehua. Nekin on jo juotu. Tonnikalaa ostin muutaman purkin pitkästä aikaa. Söin nekin. Ainoastaan hapankorppuja ja puurohiutaleita on jäljellä.
Voi hyvä luoja, jos ostat 80 suklaalevyä kotivaraan niin olet varmaan nekin syönyt puolessa vuorokaudessa...
Onneksi emännys on tiineenä ja rintamaitoa riittää!
M 32
Kuivattuja herneitä ja ilmakuivattua kinkkua, joten keitossa pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin mietin. Meillä on kaksi pakastinta piukassa kaikkea plus kuivatavarat erikseen.
Niissä säilyykin hyvin kun sähköt katkeaa.
Koronasta ja siihen liittyvästä tässä nyt on ollut kyse. Korona ei ihan heti katkaise sähköjä, joten miksi ihmiset hamstraavat tomaattimurskaa 40 prk/hlö, kun voisi syödä ihan asiallisiakin ruokaa. Outoa.
Kuivatuotteet säilyy vuosikausia. Pakasteet 3-12kk. Jos ostaa 10 vuoden ruoat, ei ne mahdu eikä säily pakkasessa.
Jauhot, riisit, nuudelit ja kaikki mausteet säilyy pakkasessa helposti puolikin vuotta. Lisäksi kiehuvaa vettä kannattaa pakastaa, niin saa lämmintä ruokaa, vaikka liesi ei syystä tai toisesta toimisikaan.
Kun säilykkeet oli hamstrattu niin siirryttiin pakasteiden hamstraukseen. Lähikaupan pakastehyllyt oli käytännössä tyhjiä kun tänään kävin. Lähinnä Falafel -pihvit olivat yksinäisinä hyllyssä, eivät näköjään kelpaa edes katastrofiruoaksi. :D
Voi hyvän tähden!
Aloittaja kysyy, miksi pitää olla kuivia rupuja. Kuka sinulle on tällaisen määräyksen antanut? Etkö voi ihan itse ajatella ja päättää asioistasi, vai oletko jostakin syystä holhouksen alainen?
Sinä voit täyttää vaikkapa 400 litran pakastimen ihan haluamillasi tuotteilla. Kukaan ei voi sinua estää, jos vain rahasi riittävät.
Näiden lisäksi voit ostaa säilykkeitä ja erilaisia kestotuotteita.