Miten saatte kissanne ottamaan matolääkkeen?
Kokonainen tabletti tongitaan ruuasta/herkusta ja jää syömättä
Ruoka, johon on hienonnettu tabletti sekaan, jää kokonaan syömättä.
Ruiskulla suuhun (suupielestä niin perälle kuin onnistuu) tuutattavasta lääkkestä vähintään puolet syljetään ja roiskitaan ympäriinsä.
Mitä kokeilen seuraavaksi sitten kun matolääkkeen aika taas on?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Axiluria tablettina näin: ensin pyydystetään kissa, otetaan se tukevasti syliin, ote kissa päästä vasemmalla kädellä, oikean käden pikkusormella kammetaan suu auki, etusormen ja peukalon välissä oleva pilleri tiputetaan nopeasti suuhun ja yhtä nopeasti suljetaan suu. Jos ei niele, silitetään kaulaa näin aktivoiden nielaisurefleksi. Kun kissa on nielaissut pillerin, päästetään kissa irti ja juostaan itse karkuun.
:D
Eli tämä eroaa tabletin antamisesta koiralle vain siinä, että koiraa ei tarvitse lopuksi juosta karkuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asianmukaisesti hoidetulla kissalla, joka ei juoksentele vapaana - ei ole matoja...!
Meillä on onnelliset vapaana vapaana kulkevat kissat ja olisivat erittäin onnettomia sisäkissoina.
Asutaan maalla ja pelkoa auton alle jäätiin ei ole ja eivät pihalta poistu.Mutta kuinka paljon niissä on matoja niissä kissoissa?
Ne ovatkin onnellisen kissan matoja, joka on varsin iloinen asia! 😹
Axilur-tabletti liuotetaan pieneen tilkkaan vettä, johon sekoitan vähän kissan herkkuruokaa. Kissa kannattaa pitää nälkäisenä, niin varmasti syö lääkesatsin. Sitten antaa lisää ruokaa, kun lääke syöty.
Vierailija kirjoitti:
Axilur-tabletti liuotetaan pieneen tilkkaan vettä, johon sekoitan vähän kissan herkkuruokaa. Kissa kannattaa pitää nälkäisenä, niin varmasti syö lääkesatsin. Sitten antaa lisää ruokaa, kun lääke syöty.
Ei tehoa meillä vaikka kuinka nälkäisenä pitäisi
Lääke suuhun, kita kiinni, kutita kaulasta että nielaisee.
En tiedä, miksi pitäisi juosta karkuun? Todennäköisemmin kissa itse juoksee karkuun.
Profender-liuos niskaan -> https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/profender-ep…
Helppo & tehokas, kissani ei ole kiukutellut tästä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Axiluria tablettina näin: ensin pyydystetään kissa, otetaan se tukevasti syliin, ote kissa päästä vasemmalla kädellä, oikean käden pikkusormella kammetaan suu auki, etusormen ja peukalon välissä oleva pilleri tiputetaan nopeasti suuhun ja yhtä nopeasti suljetaan suu. Jos ei niele, silitetään kaulaa näin aktivoiden nielaisurefleksi. Kun kissa on nielaissut pillerin, päästetään kissa irti ja juostaan itse karkuun.
Juuri näin. Se tukeva ote tarkoittaa, että kissa tuetaan oikealla käsivarrella omaa vartaloa vasten. Suuta ei kammeta auki edestäpäin, missä terävät hampaat, vaan sivusta. Se vasen käsi kissan pään taakse niin, ettei kissa käännä päätään sivulle. Näin olen antanut kahdelle naaraalle kiimanestopillerit, ja nykyisin käy parissa sekunnissa, kun sekä minä että kissat olemme tuohon tottuneet. Ei siis tarvitse karkuun juosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Se tukeva ote tarkoittaa, että kissa tuetaan oikealla käsivarrella omaa vartaloa vasten. Suuta ei kammeta auki edestäpäin, missä terävät hampaat, vaan sivusta. Se vasen käsi kissan pään taakse niin, ettei kissa käännä päätään sivulle. Näin olen antanut kahdelle naaraalle kiimanestopillerit, ja nykyisin käy parissa sekunnissa, kun sekä minä että kissat olemme tuohon tottuneet. Ei siis tarvitse karkuun juosta...
Eläpä yleistä kissojen luonteita.
Meillä ollut useampia kissoja joista kahdelle ei ole saanut annettua lääkkeitä. En viitsi väkivaltaa käyttää kissoihin, mutta heillä ei ole ollut estoja repiä ihmistä.
Tabletti pilkottuna permeän kissanruuan sekaan. Mielellään syövät. Ei olla opetettu kissoja ronkeliksi ruuan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asianmukaisesti hoidetulla kissalla, joka ei juoksentele vapaana - ei ole matoja...!
Meillä on onnelliset vapaana vapaana kulkevat kissat ja olisivat erittäin onnettomia sisäkissoina.
Asutaan maalla ja pelkoa auton alle jäätiin ei ole ja eivät pihalta poistu.
Mistä tiedät että olisivat onnettomia sisäkissoina? Oletat vaan. On paljon muitakin vaaroja kuin autot. Esimerkiksi ihmiset, joiden mielestä ulkokissan saa ampua. Ilvekset, sudet, ketut ja koirat. Myrkytetyt hiiret. Ja ei, elämä ei ole tuollaisten vaarojen arvoista.
Eläinlääkäriltä reseptillä niskaan valeltava lääke.
Keskiaikainen haarniska päällä käärin kissan pyyheburritoksi, sitten vaan raksun sisään lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan maalla ja pelkoa auton alle jäätiin ei ole ja eivät pihalta poistu.Mistä tiedät että olisivat onnettomia sisäkissoina? Oletat vaan. On paljon muitakin vaaroja kuin autot. Esimerkiksi ihmiset, joiden mielestä ulkokissan saa ampua. Ilvekset, sudet, ketut ja koirat. Myrkytetyt hiiret. Ja ei, elämä ei ole tuollaisten vaarojen arvoista.
Meillä ei ole myrkkyjä ja naapurit ei todellakaan ammu kissoja.
Et pystyisi lapsiakaan kouluun laskemaan mikäli etukäteen pitäisi pelätä kaikkea.
Kissat saavat itse valita ovatko sisällä vai ulkona, niin huonot ilmat maataan sisällä ja hyvällä ilmalla käydään ulkona.
Olen asunut ennen kaupungissa kissan kanssa joka oli aina sisällä ja kun muutin tänne maalle, niin kissa oli todella innokas hiiren metsästäjä ja näki kuinka oli onnellinen muutokseen elämässään.
Kissa täytyy totuttaa lääkitsemiseen jo pennusta lähtien. Muuten loppuu hihittely viimeistään sitten, kun kissa vanhana tarvitsee jonkin lääkkeen jota saa vain pahanmakuisena tablettina.
Eli kissa selälleen syliin, öljyllä liukastettu tabletti suuhun ja silitetään kaulaa että nielaisee. Kissa ei tästä tietenkään tykkää, mutta hänen mielipidettään ei nyt kysytä.
Matolääke tahnana ja pursotan tassulle, erissä. Kissa nyrpistelee mutta nuolee tahnan pois.
Vierailija kirjoitti:
Kissa täytyy totuttaa lääkitsemiseen jo pennusta lähtien. Muuten loppuu hihittely viimeistään sitten, kun kissa vanhana tarvitsee jonkin lääkkeen jota saa vain pahanmakuisena tablettina.
Eli kissa selälleen syliin, öljyllä liukastettu tabletti suuhun ja silitetään kaulaa että nielaisee. Kissa ei tästä tietenkään tykkää, mutta hänen mielipidettään ei nyt kysytä.
Mahdotonta esim meidän löytöeläinkodista tulleille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta esim meidän löytöeläinkodista tulleille
Ei ole ollenkaan mahdotonta, ne olisi vain pitänyt totuttaa lääkitsemiseen pennusta lähtien, kuten tuo kommentoija jo totesikin.
Ekaksi leikkaan kissan kynnet.
Muu hoituu helposti.
Mäkin laitan sen tahnan tassulle, kissa nuolee sen siitä ihan itse pois. Vähän täytyy klähmiä siihen turkkiin, ettei saa ravistelemalla pois.
Itsekseen ovat oppineet ja meillä on iso pihapiiri missä koiratkin vapaana.
Olisiko koirista oppineet.