Äidit rehellisesti onko yksi lapsista rakkaampi?
Englannissa tehdyn tutkimuksen mukaan yksi kymmenestä äidistä tunnustaa, että yksi lapsi on rakkaampi kuin muut.
Miten teillä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän esikoinen ole kaikille aina se rakkain..
Ei ole. Minulle kuopus on rakkain, samoin oli vanhemmilleni nuorin siskoni.
On.
Toinen erittäin haastava autisti, toinen superhelppo tavis. Toisen kanssa ei voi käydä missään tai tehdä muuta kuin juttuja, jotka kiinnostavat vain ja ainoastaan häntä itseään. Toisen voi viedä minne vaan, milloin vaan, ja lopputulos on kaikille osapuolille hyvä. Toinen jankuttaa, haastaa riitaa ja vääntää joka päivä samoista jutuista, toinen uskoo kerrasta ja välttelee rumasti sanomista. Toinen solvaa muita, kukaan ei ole ikinä tarpeeksi hyvä, toinen kertoo päivittäin miten ihana minä olen.
Kyllä tollanen suosikkilapsena kohteleminen vaan näkyy vaikka vanhempi kuinka ajattelisi että joo kohdellaan tasaveroisesti jne. Pahimmillaan sisarusten välit voi tällä katkaista ikihyviksi.
Vierailija kirjoitti:
On.
Toinen erittäin haastava autisti, toinen superhelppo tavis. Toisen kanssa ei voi käydä missään tai tehdä muuta kuin juttuja, jotka kiinnostavat vain ja ainoastaan häntä itseään. Toisen voi viedä minne vaan, milloin vaan, ja lopputulos on kaikille osapuolille hyvä. Toinen jankuttaa, haastaa riitaa ja vääntää joka päivä samoista jutuista, toinen uskoo kerrasta ja välttelee rumasti sanomista. Toinen solvaa muita, kukaan ei ole ikinä tarpeeksi hyvä, toinen kertoo päivittäin miten ihana minä olen.
En hämmästyisi, vaikka se ”superhelppo” olisi se, joka pärjäisi huonommin päästyään omilleen. Ei ole lapsen tehtävä kertoa vanhemmalleen päivittäin tämän ihanuudesta.
Ei mutta yhdestä kannan enemmän huolta kuin muista.
2 lapsista selviää elämästä helposti, kouluttautuivat unelma-ammatteihin, saivat heti hyvinpalkatut työt joten oli varaa osta kauniit asunnot. Rahaa riittää matkoihin yms. Ei mitään murheita
Kolmas tekee kaikkein eniten leipänsä eteen töitä. Kouluttautunut kyllä mutta alalla pienemmät palkat, onneksi vakityö hänelläkin. Ei toivoa omasta asunnosta ennenkuin nyt 30+ ikäisenä, sekin vasta puolimatka vaatimattomaan unelmakotiin kun ei saanut tarpeeksi lainaa heti. Unelmien koti meni 2 pv ennen lainapäätöstä. Mutta on pakko muuttaa nyt kun vuokraisäntä irtisanoi sopimuksen. Jatkuvasti vastaavia murheita elämässä, ei rauhallista suvantoa ikinä.
Ensimmäiseni sain yksin joten luonnollisesti suhteeni häneen on erillainen taustamme takia. En asiaa pahemmin ajatellut kunnes työkaveri otti asian esille, hän ei siis tiennyt että olen ollut ensimmäiselleni yh mutta sanoi että kuulee sen siitä miten puhun lapsestani.
Taustana kertoi että hänen siskonsa oli ensimmäisen lapsensa yh ja nähnyt läheltä sen miten suhde kehittyy ja jää kun siinä on vain kaksi, miten siitä tulee kahden ihmisen yksikkö.
Myönnän etten ole yhtä läheinen toisen lapseni kanssa.