Ettehän tuo kylään taaperoikäisiä lapsia kuolaamaan ja sotkemaan toisten kotia!
Jos aikuiset istuu iltaa, ethän vastaa kutsuun myöntävästi, jos et saa lapsellesi hoitajaa. Ethän tuo taaperoikäisiä lastasi kuolaamaan, lähmimään likaisilla ja millaisilla käsillä seiniä, sohvaa, ikkunoita, ym. toisten kodissa, ja olemaan kaiken keskipisteenä, ettei aikuiset saa puhua omia juttujaan, vaan pitää seurata mitä vieraiden lapsi tekee ja sössöttää, mistä kukaan ei saa selvää ja pahin kaikesta, vierailun lopuksi äidin käskystä taaperon pitää halata kaikkia. Olethan tulematta, jos hoito lapselle ei onnistu.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu ottaa lapsen mukaan illanistujaisiin? Tavallaan olen siis Ap:n kanssa samaa mieltä. Toisaalta Ap kyllä vaikuttaa sellaiselta ”ystävältä”, joka narisee heti, jos lapsen mainitsee puolellakaan sanalla.
Lapsettomat voisi tottua siihen, että kuulumisia kysellessä lasta ainakin sivutaan. Se kun on siinä arjessa koko ajan mukana.
Kuka hullu.. no vaikka meidän kaveripiirissä on ihan tavallista, että illanistujaisiin tulee koko perhe. Että voi toki valittaa keskustelupalstalla, miten kaveri katosi äitimaailmaan ja unohti minut. Vissiin nykyajan trendi on sitten tämä, että lasten vihaaminen kerää eniten yläpeukkuja. Onneksi itse saan liikkua vähän tervehenkisemmissä piireissä.
Monelta teidän illanistujaiset oikein alkaa? Meillä menee lapset klo 20 nukkumaan? En keksi, että miten meidän lapset illanistujaisiin saisi paitsi kotona tapahtuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu ottaa lapsen mukaan illanistujaisiin? Tavallaan olen siis Ap:n kanssa samaa mieltä. Toisaalta Ap kyllä vaikuttaa sellaiselta ”ystävältä”, joka narisee heti, jos lapsen mainitsee puolellakaan sanalla.
Lapsettomat voisi tottua siihen, että kuulumisia kysellessä lasta ainakin sivutaan. Se kun on siinä arjessa koko ajan mukana.
Kuka hullu.. no vaikka meidän kaveripiirissä on ihan tavallista, että illanistujaisiin tulee koko perhe. Että voi toki valittaa keskustelupalstalla, miten kaveri katosi äitimaailmaan ja unohti minut. Vissiin nykyajan trendi on sitten tämä, että lasten vihaaminen kerää eniten yläpeukkuja. Onneksi itse saan liikkua vähän tervehenkisemmissä piireissä.
Monelta teidän illanistujaiset oikein alkaa? Meillä menee lapset klo 20 nukkumaan? En keksi, että miten meidän lapset illanistujaisiin saisi paitsi kotona tapahtuviin.
Meidän lapset eivät kuole siihen, jos valvovat joskus vähän myöhempään. Vauvaikäisiä on nukuteltu rauhalliseen huoneeseen ja isommilla on omat juhlat.
Ilmoita itse vieraillesi, että vihaat lapsia, etkä halua heitä kotiisi.
Miksi sitä täällä toitotat?
Meille vieraat ovat tervetulleita lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki leikkikehä niin vierailevat taaperot eivät pysyvät siinä eivätkä pääse sotkemaan paikkoja.
Mutta kun ne äidit eivät anna pitää kakaroitaan leikkikehässä, kun JessiJanniinan pitää olla vierailun keskipisteenä.
Jos tulee toisen kotiin, niin siellä toisessa kodissa toimitaan toisen kodin sääntöjen mukaisesti.
Meille saa tulla. Pestään kädet ennen ja jälkeen syömisen, otetaan osa lapsivieraille tarkoitettuja leluja esiin. Kun tunnin päästä leikkiminen kyllästyttää, niin laitetaan Fröbelin palikat päälle. Tuossa menee toinen tunti. Kolmas tunti menee jälleen leikkiessä, kun otetaan toiset lelut esiin. Ennen neljättä tuntia lapset saavat perinteiseen tapaan etsiä ohjelmaherkut: Jokaiselle pienessä kipossa vihannestikkuja, poppareita yms. Sitten kirjastosta lainattu dvd päälle.
Takataskussa kannattaa illanistujaisia varten olla vielä majanrakennustarvikkeita eli muutama lakana, tyhjiä wc-paperirullia, joista voi näppärästi tehdä ukkeleita illan ajaksi, piirrustuspaperia ja värikyniä, netin avulla opeteltu origamin taittelutaito, jolla hurmaat samat lapset joka kerta, ilmapalloja, muutama satu-cd +kirja ym. Nämä tavarat eivät paljon tilaa vie, mutta mahdollistavat myös lapsiperheiden osallistumisen illanviettoihin. Ystäväpiirissäni osa sai lapset 20-vuotiaana, osa sai esikoisensa vasta 43-vuotiaana. Koko ajan tänä parinkymmenen vuoden ajan on jollakulla ollut taapero/pieni tahmainen leikki-ikäinen. Aika pitkä aika, jos olisi halunnut odottaa, että koko kaveriporukka on kasassa, hoitaa lapsenvahdit illanistujaisiin yms.
Hah! Mitäpä muuta ei kannata tuoda kylään mukanaan? Puolisoa, joka puhuu pitkästyttävän tylsiä ja typeriä juttuja, nirsoilee kahvipöydässä ja on muutenkin ärsyttävä kutsujien mielestä?
Ihanaa, kun voi anonyymisti tuoda mielipiteensä julki! Inhoan lähes kaikkia lapsia enkä ikinä kutsu heitä kylään. Jos joku äpäränsä meille raahaa niin toki lässytän kuten kuvioon kuuluu. En myöskään kerro kellekään etten pidä useimmista eläimistä kotiini tuotuna pl graavilohi.
Vierailija kirjoitti:
Ethän, ap, tule koskaan meille! Kiitos!
Meiltä myös voit, ap, pysyä pois! Meillä ei moukkia katsella.
Minun kotini on täysin lapsivapaata aluetta joten tänne eivät ole lapset tervetulleita.
Entisaikaan oli varsinkin kyläpaikoissa periaatteena, että lapsi saa näkyä mutta ei kuulua. Ääntä lapsesta lähti korkeintaan siinä tilanteessa, jos tuli tarvetta viedä se kamariin kuritettavaksi.
Sittemmin on keksitty ensin vapaa kasvatus ja sitten tunnekasvatus. Tänä päivänä tilanne onkin se, että useimpien perheiden lapsille sallitaan tilanteessa kuin tilanteessa täysin vapaa "tunneilmaisu", koska lasta ei saa "alistaa ja tukahduttaa". Ts. tahmatassu pistää paikan hyrskyn myrskyn, ja vanhemmat joko nyökkäilevät hyväksyvästi vieressä tai seuraavat toimintaa alistuneesti tietäen, että jos he siihen puuttuvat niin heistä tehdään lasu.
Huh,huh suomalaiset kyllä vihaa lapsia.
Suomalaisten "velojen" (=katkeroituneiden ihmisten) keskustelu, jossa perisuomalainen lapsiviha kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun kotini on täysin lapsivapaata aluetta joten tänne eivät ole lapset tervetulleita.
Samoin minun, kukaan alle 16v ei ole tervetullut. Sen ikäiset osaavat yleensä jo käyttäytyä.
Onni onnettomuudessa että meidän toinen koira on niin pahapäinen ettei meille voi lapsia tuoda. Sisko varsinkin yrittää usein tunkea kersojensa kanssa tänne sotkemaan ja kuvittelee että koiran voi sulkea eri huoneeseen siksi aikaa. Hah! Ei muuten varmana mun ainoa oljenkorsi.
Jos kyseessä aikuisten illanistujaiset, niin en todellakaan ota lapsiani mukaan. Sitä paitsi meillä iltatoimet alkavatkin siinä klo 19 kieppeillä. Jos lapsenvahtia ei saada, toinen vanhemmista jää kotiin, ja toinen on vapaa menemään.
KUN me otetaan lapset mukaan aikuisille kavereille, niin lapset osaa kyllä käyttäytyä. Siellä ei sotkita, niihin huoneisiin ei mennä joihin ei saa mennä. Syödään nätisti pöydässä ja kiitetään kun poistutaan. Näin on opetettu. Mutta huomiota saa aikuisilta, myös heidän kanssaan puuhaillaan ja rupatellaan. Ollaan onnekkaita kun meillä on sellaisia aikuisia kavereita, jotka osaa olla lasten kanssa. Ja tykkää meidän lapsista. Eikä aikuisena itse vedö hernettä nokkaan, jos huomiota saakin lapsi eikä aikuinen itse. Tuo avautuminen oli keskenkasvuisen aikuisen verbaalinen oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten "velojen" (=katkeroituneiden ihmisten) keskustelu, jossa perisuomalainen lapsiviha kukoistaa.
Olen vela enkä ole katkera yhtään mistään - minulla on elämässä kaikki oikein hyvin, kiitos kysymästä. Minä en vain pidä lapsista yhtään enkä halua heitä kotiini. Minulle lienee siihen oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun voi anonyymisti tuoda mielipiteensä julki! Inhoan lähes kaikkia lapsia enkä ikinä kutsu heitä kylään. Jos joku äpäränsä meille raahaa niin toki lässytän kuten kuvioon kuuluu. En myöskään kerro kellekään etten pidä useimmista eläimistä kotiini tuotuna pl graavilohi.
Aww, sä kuulostat tosi kivalta ihmiseltä ❤❤❤❤
Pidä toi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela enkä ole katkera yhtään mistään - minulla on elämässä kaikki oikein hyvin, kiitos kysymästä. Minä en vain pidä lapsista yhtään enkä halua heitä kotiini. Minulle lienee siihen oikeus?
Taidat inhota itseäsikin.
Vierailija kirjoitti:
Hah! Mitäpä muuta ei kannata tuoda kylään mukanaan? Puolisoa, joka puhuu pitkästyttävän tylsiä ja typeriä juttuja, nirsoilee kahvipöydässä ja on muutenkin ärsyttävä kutsujien mielestä?
Tämä!
Onpas kielteinen asenne lasta kohtaan.
Ja ei, en varmasti tule.