Ulkona olevat koirankarvat ovat mainiota pesänrakennusmateriaalia linnuille ja lämmikettä pesään
Kommentit (16)
Älä vie imuripussia mutta koissun karvat voit jättää linnuille🙂
Ootko nähnyt niitä kuvia, missä koirankarvoja kuljettaneet linnut on takertunut niistä karvoista orapihlaja aitoihin ja kuollut siihen?
Vierailija kirjoitti:
Ootko nähnyt niitä kuvia, missä koirankarvoja kuljettaneet linnut on takertunut niistä karvoista orapihlaja aitoihin ja kuollut siihen?
No en kyllä ole. Varsinainen ankeuttaja taas vauhdissa...
Eri
Meillä oli lampaantalja mattona lapsuudenkodin parvekkeenoven edessä. Keväällä pikkulinnut kävi nyhtämässä siitä pesänrakennusmateriaalia.
Me aina harjattiin meidän koiraa keväisin pihalla kun se pudotti isoina tukkoina pohjavillaa. Västäräkit ym linnut keräsi ihan innoissaan sen karvoja :) Useamman kerran tuli koiramme karvoista rakennettu pesä vastaan kun korjasi tai putsasi pihan muutamaa linnunpönttöä. Varmaan oli lämmin poikasten siellä olla.
Käyttääkö ne muka oikeasti niitä pesäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ole. Varsinainen ankeuttaja taas vauhdissa...
Eri
Ei ollut tarkoitus ankeuttaa. Järkytyin itse niistä kuvista kun olen aina harjannut koiran pihalla ja jättänyt karvat maahan. Nykyään kerään karvat roskikseen.
Juu, ja minusta on hauska ajatus, että jollain pikkutirpusella on pesässään muin hiukseni! Kerran mökillä harjasin tukkaani ulkona ja otin harjaan jääneen hiustupon irti ja heitin mökin nurkalle. Jäin siihen vielä istuskelemaan ja näin, kun pikkulintu nopeasti nappasi hiustukon nokkaansa ja pyrähti pois.
Vierailija kirjoitti:
Käyttää toki. Luonto on ihmeellinen, niin on eläimillä karvanlähtöaika keväällä kun linnut tarvitsevat pesänpehmikkeitä.
Itsekin olen mökillä linnunpönttöjä tyhjentäessä löytänyt sieltä kesällä ulkona leikattuja hiuksia. Samoin löytyy syksyn metsästyssaaliista mm. rusakon karvaa 😅
Mä taidankin pätkiä villalankaa parin sentin pituisiksi ja viedä niitä ulos...kelpaiskohan tirpusille?
En ole havainnut "My nest white"-tyyppisiä sisustusratkaisuja, vaikka olen pitkään jättänyt japsin, saatavana vain valkoisena, karvat luontoon
Vierailija kirjoitti:
Käyttävät, olen löytänyt linnunpönttöjä putsatessa pesiä joissa on ollut koiran ja kissan karvoja jos voi sanoa lämpöeristeenä/pehmusteena. Luulen niiden kelpaavan oravillekin pesä tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Älä vie imuripussia mutta koissun karvat voit jättää linnuille🙂
Ai kauhea, joku oikeasti käyttää tuota sanaa! Oletko koskaan harkinnut teettäväsi koissullasi penneleitä?
Harjataan siis koirat ulkona. Vienkö pihalle pölynimurin sisällön myös