Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttavat toistuvat unet.

Vierailija
07.03.2020 |

Näen usein unta että joudun soittaa hätänumeroon mutta vaikka kuinka yritän keskittyä ja painaa oikeita numeroita, AINA siihen tulee vääriä. Jos ekat ykköset menee tuskalla oikein niin sitten niiden jälkeen tulee kirjain tms.

Toinen on että ajan autoa mutta ihan järjetöntä vauhtia tai niin pystyä/mutkaista tietä niin että on vaikea ohjata. Tai sitten istun yhtäkkiä takapenkillä ja yritän paniikissa ohjata sieltä.

Mitäs unia teillä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta jääkiekkomatsista, jossa yhden pelaajan koko jalka irtosi reiden yläosasta. Siinä se sitten sätki jään pinnassa.

Miks tällaista pitää nähdä?

Vierailija
2/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen unta hyvästä ruoasta tai herkuista, niin uni aina loppuu ennen kuin pääsen syömään. Menee liikaa aikaa ruokien valitsemiseen, "haaveiluun".

Vierailija
4/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla! Ja oon aina jossain ihanassa karkkikaupassa tai all inclusive- tyylisessä herkkupöydässä.

-ap

Vierailija
5/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yleisimmät toistuvat unet ovat

a) kiertelen jossain museossa, kirjastossa, varastossa yms. katselemassa erilaisia esineitä; tämä voi kestää tuntikausia ja on enimmäkseen aika tylsää

b) olen eksyksissä ulkomailla ja yritän päästä takaisin kotiin toinen toistaan kummallisemmilla tavoilla - kerran jouduin kävelemään kilometrien mittaista siltaa kissanpentu sylissä, kerran yritin kaivaa tunnelia takaisin Suomeen...

Vierailija
6/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvat unet liittyy stressaaviin tilanteisiin. Mulla perinteinen hissiuni toistuu aina. Eli kesken hissimatkan meno kiihtyy, hissi karkaa pysähtymättä ohi kerroksen mihin piti mennä, kiihtyy ja kiihtyy kovempaa, olen kauhuissani, luulen että loppu koittaa, ja just ennen kuin räsähtää herään sydän jyskyttäen. Hissi voi karsta alaspäin, ylöspäin ja joskus jopa vaakasuunnassa eli hissi kiitää kerrostalon kerrosta reunoja myöten kiihtyen.

Nää on niiiin rasittavia!

Vierailija
7/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuvat unet liittyy stressaaviin tilanteisiin. Mulla perinteinen hissiuni toistuu aina. Eli kesken hissimatkan meno kiihtyy, hissi karkaa pysähtymättä ohi kerroksen mihin piti mennä, kiihtyy ja kiihtyy kovempaa, olen kauhuissani, luulen että loppu koittaa, ja just ennen kuin räsähtää herään sydän jyskyttäen. Hissi voi karsta alaspäin, ylöspäin ja joskus jopa vaakasuunnassa eli hissi kiitää kerrostalon kerrosta reunoja myöten kiihtyen.

Nää on niiiin rasittavia!

Mä myös nään näitä hissiunia!

Vierailija
8/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kyllä ärsyttäviä, että pitäisi unessa tehdä jotain simppeliä, vaikka kirjoittaa tekstiviestiä, mutta tulee tosi paljon typoja ja kirjaimet ei toistu niinkuin näppäimistöltä painaa. Sama juttu puhelinnumeroiden kanssa, ei vaan mene oikein mitenkään.

Vierailija
9/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan näen unta etten vaaran uhatessa pysty juoksemaan vaan ponnistelen hullun lailla etanavauhtia. Jalat on raskaat ja tuntuu että kaikki voimat täytyy keskittää että pääsee metrin eteenpäin. Sitten joku mielipuoli tai muu vaarallinen lähenee ja lähenee.

Vierailija
10/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Minulla samankaltaisia unia. Yritän soittaa puhelimella, mutta jotenkin en vain osaa painaa oikeita numeroita. Painelen ja painelen numeroita, mutta jotenkin en vaan onnistu. Outo tunne.

Vierailija
11/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva uneni on lentäminen. Kiva uni siis ei mitenkään ärsyttävä. Pystyn lentämään esim. korkeassa huoneessa sekä myös ulkona todella korkeissa sfääreissä :).

Vierailija
12/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin lapsena usein noita lentämisunia, mutta mulla oli aina joku kone tai kupla tms. jolla lensin ihan kotonakin sisällä.

Se oli ihana tunne kyllä!

Vierailija
13/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuva uneni on lentäminen. Kiva uni siis ei mitenkään ärsyttävä. Pystyn lentämään esim. korkeassa huoneessa sekä myös ulkona todella korkeissa sfääreissä :).

Minulla oli lentounia viimeksi joskus lapsuudessa tai nuorena ennen opiskelustressiä ym. Ne oli kyllä kivoja, liihottelin menemään mielellään. Nykyään selkounissa (joissa tiedän olevani unessa ja saan ohjailla tapahtumia) jos yritän lentää, mäsähdän maahan ja painan tonnin. Herään lähinnä ketutukseen.

Usein unen ja valveen rajalla uneksin ajavani autoa ja yhtäkkiä suojatielle pölähtää joku lapsi tai nainen rattaiden kanssa. Painan jarrupolkimen pohjaan ja herään siihen, kun oikea jalka suoristuu ja työntää peiton pois ikään kuin hätäjarrutuksessa. Tosi outoa, koska en ole koskaan vielä onneksi ollut läheltä piti -tilanteessa liikenteessä.

Vierailija
14/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään usein unia että multa lähtee etuhampaat. Joka kerta oon yhtä kauhuissani... 

Vierailija
15/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniakaan nähnyt pitkiin aikoihin ja nekin vähät jotakin silppua josta saa mitään kiinni.

Vierailija
16/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut asunnon, joka osoittautuu hirveäksi pommiksi ja ihmettelen siinä unessa että miten olen mennyt sen ostamaan ja kadun ostosta hirveästi.

Vierailija
17/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unia jatkuvasti, joissa hampaani tippuvat tai yritän soittaa puhelimella, en vain osaa painella numeroita oikein.

Vierailija
18/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen vielä yksi toistuva aihe.

Lähden toiseen kaupunkiin ja puolivälissä matkaa tajuan että jätin vauvani kotiin eikä se pärjää siellä yksin ja pitää päästä äkkiä takaisin.

Ja olen siis tietoisesti jättänyt sen lapsen sinne ajatellen että käyn vaan nopeasti.

Järkyttävä tunne kerta kaikkiaan.

Vierailija
19/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt koko ikäni unia missä olen pääsemässä panemaan todella kaunista, hyvä rintaista naista, pahimmillaan on pilde levällään ja juuri kun olen työntymässä sisälle herään.

Vierailija
20/41 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lentounia viimeksi joskus lapsuudessa tai nuorena ennen opiskelustressiä ym. Ne oli kyllä kivoja, liihottelin menemään mielellään. Nykyään selkounissa (joissa tiedän olevani unessa ja saan ohjailla tapahtumia) jos yritän lentää, mäsähdän maahan ja painan tonnin. Herään lähinnä ketutukseen.

Usein unen ja valveen rajalla uneksin ajavani autoa ja yhtäkkiä suojatielle pölähtää joku lapsi tai nainen rattaiden kanssa. Painan jarrupolkimen pohjaan ja herään siihen, kun oikea jalka suoristuu ja työntää peiton pois ikään kuin hätäjarrutuksessa. Tosi outoa, koska en ole koskaan vielä onneksi ollut läheltä piti -tilanteessa liikenteessä.

Jos saat itse ohjailla unen tapahtumia (selkouni), miksi annat itsesi läsähtää maahan etkä lennä? Varsinkin jos se ketuttaa?

Minulla oli yksi toistuva uni että putoan jyrkänteen reunalta kuolemaan. Sain sen loppumaan tekemällä siitä selkounen ja laskeutumalla balettiasennossa sulavasti maahan. Voittajafiilis oli tämän unen jälkeen sanoinkuvaamaton eikä putoamisuni ole sen jälkeen palannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi