Miksi väsyn kohtuuttomasti aina joka päivä klo:17-19?
Ihan kamalaa, lapsia on ja tuntuu et voimat loppuu ja iskee hirveä väsymys yhtä äkkiä...
Kommentit (6)
Verensokerin nousu päivällisen jälkeen? Ja kun vihdoin saa vähän hellittää työpäivän jälkeen
Mä oon nukkunu päikkärit käytännössä joka päivä koko ikäni siinä klo 17 tienoilla. 30-40min. Oon nyt 50v. Nukun 7-8h per yö ja nukahdan helposti. Oon tullu siihen tulokseen, että toi on ominaisuus meikäläisessä. Ei mahda mitään, enkä aio enää edes yrittää.
Verensokerit. Olet tuota ennen ilmeisesti syönyt päivällisen ja nyt verensokerit ovat ylhäällä. Haimasi työntää insuliinia vereen jotta solusi ottaisivat sokeria verestä vastaan mutta ilmeisesti niillä ei ole siihen tarvetta: olet jo aikaisemmin syönyt tarpeeksi tai et ole liikkunut riitävästi jotta kehosi (solut) tarvitsisivat ja olisivat vastaanottavaisia lisäenergialle.
Solut siis tökkivät vastaan, mutta koska sokeri veressä on myrkkyä jotain on tehtävä. Kehosi alkaa muuttamaan ja varastoimaan ylimääräistä energiaa vararavinnoksi, maksaan ja rasvakerrokseen. Tämä prosessi on suhteellisen kuormittava ja aiheuttaa väsymystä ruokailun jälkeen.
Jos haluat olla pirteämpi päivällisen jälkeen sinun on tehtävä "tilaa" syömällesi ruoalle, se tarkoittaa että annat nälän kehittyä ennen päivällistä (syöt vähän) tai liikut reilusti enemmän tai mieluiten kummatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nukkunu päikkärit käytännössä joka päivä koko ikäni siinä klo 17 tienoilla. 30-40min. Oon nyt 50v. Nukun 7-8h per yö ja nukahdan helposti. Oon tullu siihen tulokseen, että toi on ominaisuus meikäläisessä. Ei mahda mitään, enkä aio enää edes yrittää.
Minulla sama klo 15-17 aikaan. Nukun aina pienet päikkärit kun tulen töistä 16.30. Ellen nuku, koko ilta menee sumussa.
Sun pitää tankata itsees klo 14-16