Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muita, joita ärsyttää vauvan itku niin suunnattomasti??

Vierailija
07.03.2020 |

Siis olen parin lapsen äiti ja en ole koskaan sietänyt vauvan itkua. Olin ihan stressaantunut omien lapsien vauva-ajan itkusta, kun en tiennyt mikä on hätänä ja ihan turhautunut siitä. Nykyään lapset on jo 5 ja 7v eli ei enää vauvoja. Monella kaverilla on vauvoja ja olen huomannut, että vieraiden vauvojen itku ärsyttää aivan suunnattomasti ja tulee sellainen olo, että vauva on ärsyttävä, enkä pidä vauvoista ollenkaan! En tiedä olenko jotenkin outo, mutta melkein voisin sanoa vihaavani ystävieni/vieraiden vauvoja.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia ammattiapua (olisi pitänyt hankkia jo aikoja sitten), jos ärsyyntyy noin luonnollisesta asiasta. 

Vierailija
2/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kanssa tosiaan stressitaso nousi heti kun vauva pärähti itkuun, mutta vieraiden vauvojen itku ei haittaa yhtään. Se kun en ole minä, joka joutuu ruokkimaan vauvan tai vaihtamaan vaipan tai mitä ikinä vauva itkullaan vaatiikaan. Kyllä maailmaan meteliä mahtuu, eikä vauvanitku ole metelistä ollenkaan pahimmasta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia ammattiapua (olisi pitänyt hankkia jo aikoja sitten), jos ärsyyntyy noin luonnollisesta asiasta. 

Höpö höpö, ei kaikki ole muutenkaan sellasia persoonia, että kaikista lapsista tykkää, vaikka omiakin on. Itse olen vuosien aikana alkanut isompia (hyväkäytöksisiä) lapsia sietää, mutta toisten vauvat ei kiinnosta tippaakaan ja itsekin vihasin vauva aikaa omankin lapsen kohdalla.

Vierailija
4/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsyttää vieraiden vauvojen itku, se on varmaan kamalin ääni maailmassa.  Omien itkun yritin saada aina kaikin keinoin mahdollisimman pian loppumaan, mutta eihän se aina loppunut. Kaksi lapsistamme oli  koliikkivauvoja. 

Vierailija
5/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ei kaikki ole muutenkaan sellasia persoonia, että kaikista lapsista tykkää, vaikka omiakin on. Itse olen vuosien aikana alkanut isompia (hyväkäytöksisiä) lapsia sietää, mutta toisten vauvat ei kiinnosta tippaakaan ja itsekin vihasin vauva aikaa omankin lapsen kohdalla.

Kukaan ei sanonut, että pitäisi tykätä kaikista lapsista. Oli kyse siitä, että vauvan itku ärsyttää. Se on sama kuin ärsyyntyisi siitä, että joku puhuu. Ei tervettä.

Vierailija
6/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kanssa tosiaan stressitaso nousi heti kun vauva pärähti itkuun, mutta vieraiden vauvojen itku ei haittaa yhtään. Se kun en ole minä, joka joutuu ruokkimaan vauvan tai vaihtamaan vaipan tai mitä ikinä vauva itkullaan vaatiikaan. Kyllä maailmaan meteliä mahtuu, eikä vauvanitku ole metelistä ollenkaan pahimmasta päästä.

Itselle sekään ei auta, että ajattelee ettei ole oma lapsi ja ei ole mun ongelma. En toki stressaannu samanlailla, kun omieni kanssa mutta se on mielestäni vaan niin raivostuttavan kuuloista, että tekisi mieli sanoa vauvalle, että ole hiljaa! Vaikka toki tätä eivät ymmärrä, eikä ole vauvojen vika ja ihan luonnollinen asia.

Vierailija
7/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen omia lapsia ärsytti, mutta nykyään kun omat on jo isoja niin tulee vain halu lohduttaa vauvaa.

Vierailija
8/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta tulee sellainen biologinen ”hätä” ja tarve ”auttaa” vauvaa. Mitä pienempi vauva, sen voimakkaampi oma tunne. Vaikka siis joku ihan vieras vauva kyseessä, esim bussissa tai kaupassa.

Vierailija
9/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin ärsyttää vieraiden vauvojen itku, se on varmaan kamalin ääni maailmassa.  Omien itkun yritin saada aina kaikin keinoin mahdollisimman pian loppumaan, mutta eihän se aina loppunut. Kaksi lapsistamme oli  koliikkivauvoja. 

Ap tässä, mulla aikalailla samanlaiset tuntemukset tähän asiaan😅. Yritin kanssa omieni kohdalla saada mah nopeasti itkun loppumaan.

Vierailija
10/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos sitä pitää kuunnella tuntikausia/päivä. Muuten vaikuttaa kyllä melko neuroottiselta.

Vierailija
11/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ärsyynnyin bussissa rääkyvistä vauvoista, ja mietin mielessäni miten äiti ei saa lastaan hiljenemään. Loin jopa pahoja katseita äitiin. Nyt itse äitinä tiedän, ettei se itku lopu niin vaan nappia painamalla. Ja kyllä, omien vauvojen itku on ärsyttänyt suunnattomasti, ja ei se ei välttämättä lopu vaikka ottaisit syliin, vaihtaisit vaipan ja ruokkisit ja juottaisit.

Vierailija
12/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eihän sitä ilokseen kuuntele. Omassa kerrostalossa minä olen ainoa lisääntymisikäinen nainen, mutta naapurien mummoilla käy välillä lapsenlapset kylässä. Tosin kaikkein eniten ärsyttää leikki-ikäisten tömistely ja juoksu, sitä ei oikein saa hukutettua edes pistämällä musiikkia kovemmalle kun kulkee rakenteissa aivan eri tavalla. Onneksi asutaan sentään yläkerrassa ja 5 huoneesta vain yhden huoneen yksi seinä on yhteinen jonkun kanssa, niin ei ole paha häiriö.

Vierailija
13/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siedä ollenkaan. T: Neljän äiti ja viiden mummu

Vierailija
14/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, jos sitä pitää kuunnella tuntikausia/päivä. Muuten vaikuttaa kyllä melko neuroottiselta.

No en nyt tiedä. Itselläni ei ainakaan riipu mistään tahdonvoimasta se, että siedänkö tätä ääntä vai en. Kai tällekin on joku luonnollinen selitys, jos lähtis kaivamalla kaivamaan tietoa.

Vierailija
15/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana ärsyynnyin bussissa rääkyvistä vauvoista, ja mietin mielessäni miten äiti ei saa lastaan hiljenemään. Loin jopa pahoja katseita äitiin. Nyt itse äitinä tiedän, ettei se itku lopu niin vaan nappia painamalla. Ja kyllä, omien vauvojen itku on ärsyttänyt suunnattomasti, ja ei se ei välttämättä lopu vaikka ottaisit syliin, vaihtaisit vaipan ja ruokkisit ja juottaisit.

En toki tästä äitejä syytä. Tietysti vauvat itkevät johonkin hätäänsä ja vaikka asian kuinka tiedostan (itsekkin äitinä), niin ei auta yhtään.

Vierailija
16/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt tiedä. Itselläni ei ainakaan riipu mistään tahdonvoimasta se, että siedänkö tätä ääntä vai en. Kai tällekin on joku luonnollinen selitys, jos lähtis kaivamalla kaivamaan tietoa.

Siis lapsen itku voi olla melko äänekästä. Mutta jos kuuntelet mieluummin esim. kiviporaa, aseiden pauketta tai pesukoneen linkousääntä, niin voihan siinä olla jotain perää.

Vierailija
17/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsen itku voi olla melko äänekästä. Mutta jos kuuntelet mieluummin esim. kiviporaa, aseiden pauketta tai pesukoneen linkousääntä, niin voihan siinä olla jotain perää.

Kieltämättä kuuntelisin näitä ennemmin :D

Vierailija
18/18 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa jotkut kuulosuojaimet. Helpottaa heti. Kaikkein tärkeintä on kestää sitä itkua, jotta lapsi saa sinusta turvaa. En usko, että kovin isoa osaa nykyisistä aikuisista on osattu hoitaa empaattisesti. Tästäpä johtuu se ongelma sitten aikuisena, ei sitä itkua kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi