Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte autoja joihin ei ole varaa?

Vierailija
07.03.2020 |

En nyt tarkoita etteikö siihen autoon olisi vaan sen auton ylläpitoon? Monet korjaamoyrittäjät kertoneet mediassa että nyt yleistynyt trendi, ettei edes uusien autojen ostajilla riitä rahat vaan sopertavat auton huoltoon tuodessa että "vaihtakaa pelkät öljyt ei mitään muuta saa tehdä" ja muut huoltotoimenpiteet jää sitten tekemättä.

Johtuuko tämä siitä, ettei haluta myöntää että enää ei ole varaa uudehkon auton pitoon ja pakko pitää kulisseja? Itse tein niin että kyllästyin kalliin auton maksuihin ja nyt ajan tyytyväisenä 20v puntolla, ihan naurattaa miten edulliseksi tämä tulee. Itsetuntoni myös hyvä joten jatkeelle ei tarvetta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sis en ole tässä nykyisessä 10k autossa sen onnellisempi kuin jos istuisin 600e Puntossa..

Itse taas en ymmärrä miten joku kehtaa esimerkiksi jollain vanhalla Puntolla ajaa vaikka työpaikan parkkipaikalle, tai säilyttää sitä kotipihassaan missä joku tuttu saattaa sen nähdä. Etenkään jos autot on yhtään puheenaiheena työpaikalla.

Mä kehtaan koska mua ei KIINNOSTA mitä mun työkaverit tai naapurit tuumii mun autosta. Se kertoo henkisestä heikkoudesta jos pohtii mitä muut ajattelevat sinun autostasi...

Vierailija
22/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sis en ole tässä nykyisessä 10k autossa sen onnellisempi kuin jos istuisin 600e Puntossa..

Itse taas en ymmärrä miten joku kehtaa esimerkiksi jollain vanhalla Puntolla ajaa vaikka työpaikan parkkipaikalle, tai säilyttää sitä kotipihassaan missä joku tuttu saattaa sen nähdä. Etenkään jos autot on yhtään puheenaiheena työpaikalla.

Aikoinaan kokenut kollega vanhalla Puntollaan oli verokalenterissa korkeammalla sijalla kuin firman omistaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen miettinyt, että millä ihmiset makselevat noita kuukausieriä. Siihen päälle vielä jyvitettynä huoltokulut. Sitten vielä kaksi autoa perheessä.

Itse ajelen halvalla romulla ja siihenkin uppoaa rahaa kiitettävästi vaikka teen vain pakollisesti remontit. Ja joo olen laskenut, silti se on paaaaljon halvempaa kuin velkasopparilla ostetun auton kk-erät + huollot.

Niillä kuukausierillä ostetaan se auto. Et sinä sitä voi laskea suoraan kuluihin. 

Zinc

Vierailija
24/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää uudesta autosta määräaikaishuoltoja tekemättä, se laskee auton arvoa enemmän kuin sen huollon hinnan verran. Itse en enää ikinä osta käytettyä autoa, jossa ei ole tehty uutena kaikkia huoltoja ajallaan. Melkoisia pommeja ne huoltamattomat autot vähänkin enemmän ajettuina.

Vierailija
25/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin talveksi yli 10 vuotta vanhan Hondan ja kyl mä olen positiivistesti yllättynyt! Ei se nyt mitään ajoelämyksiä tuota mut kivasti sillä eteenpäin pääsee. 

Vierailija
26/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autohistoriani viimeiseltä viideltä vuodelta.

Ostin sadalla eurolla vikalistaisen Ford Mondeo farkun.

Tein takajarrurempan, ajelin muutaman vuoden ja myin pois 450 eurolla.

Seuraavaksi Citroen Xsara, hinta 350 euroa. Sama homma, takajarrut kuntoon ja leimalle.

Ajelin aikani ja laitoin myyntiin 600 euroa, joka siitä maksettiin. Hemmetin hyvä auto, vanha mutta tallissa säilytetty ja ajettu rapiat 140 000 kilsaa :-)

Ostin Peugeot partnerin 800 eurolla, ajelen ehkä vielä kesään saakka ja myyn pois.

Toivottavasti voitolla, sillä leimaa marraskuuhun saakka.

Vierailija
27/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Citroen Xsara, hinta 350 euroa. Sama homma, takajarrut kuntoon ja leimalle.

Ajelin aikani ja laitoin myyntiin 600 euroa, joka siitä maksettiin. Hemmetin hyvä auto, vanha mutta tallissa säilytetty ja ajettu rapiat 140 000 kilsaa :-)

Ostin Peugeot partnerin 800 eurolla, ajelen ehkä vielä kesään saakka ja myyn pois.

Minäkin ostin uuden sadantonnin mersun ajelin sillä pari vuotta, vahasin sen uuden näköiseksi ja möin pois sadallakahdellakymmenellä tonnilla.

Vierailija
28/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit mainita paljon meni rahaa ja aikaa noihin remppoihin...ja mistä saa tuohon hintaan vähävikaisia autoja? Omien kokemusten perusteella, nettiauto ja FB, täysromuistakin yritetään saada 2-3 tonnin hintaa.

Vierailija
29/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen miettinyt, että millä ihmiset makselevat noita kuukausieriä. Siihen päälle vielä jyvitettynä huoltokulut. Sitten vielä kaksi autoa perheessä.

Itse ajelen halvalla romulla ja siihenkin uppoaa rahaa kiitettävästi vaikka teen vain pakollisesti remontit. Ja joo olen laskenut, silti se on paaaaljon halvempaa kuin velkasopparilla ostetun auton kk-erät + huollot.

Niillä kuukausierillä ostetaan se auto. Et sinä sitä voi laskea suoraan kuluihin. 

Zinc

Nyt puhuttiinkin kokonaismenoista eikä pelkästään (huolto)kuluista. Jos velkarahoitetusta autosta joutuu maksamaan vaikka 600-800 e/kk ja jyvitettynä vielä vaikkapaa 200-300 e/kk huoltokuluihin niin puhutaan jo aika merkittävästä rahamäärästä keskituloisen(kin) ihmisen kohdalla. Millekään premium-fiilistelylle tai omistamiselle et voi suoraan tai oikeastaan mitenkään laskea rahallista arvoa, koska se ei vähennä kokonaismenojen määrää. Lyhennys ja huollot on joka tapauksessa pakko maksaa. Ellei sitten jätä niitä tekemättä kuten vaikuttaa yhä useammassa tapauksessa olevan.

Vierailija
30/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ajellaan käytettynä ostettuna 13k maksaneella 2009 farmari Toyoskalla. Itse teen kaikki muut huollot paitsi öljynvaihdon joka maksaa sen 30€.

Olen 3-vuoden aikana tehnyt/teettänyt autoon remonttia

Itse: Jarrupalat ja takajarrusatula n. 200€

Autoliike:Tuulilasinvaihto 400€

Helevetin hyvä auto.

Vierailija
31/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään että tienasin viime vuonna +80k.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän