Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat, mitä ajattelette jos cv:ssä on mainittu kokemusasiantuntijakoulutus/kokemus?

Vierailija
07.03.2020 |

Olen ollut pitkään pois työelämästä erään sairauden takia. Nyt kun olen kuntoutumassa, lähipiirini kannustaa minua kokemusasiantuntijaksi, että saisin jotain cv:hen näiltä poissaolovuosilta.

Mitä ajattelette ihmisestä, joka on kokemusasiantuntija? Onko se etu vai haitta työnhaussa?

Muutkin saa toki vastata kuin rekrytoijat mutta koska asia kiinnostaa minua vain ja ainoastaan tulevan työllistymisen kannalta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusasiantuntija = entinen juoppo, narkkari, vaimonhakkaaja, taparikollinen, masentunut, itsemurhakandidaatti tai muu luuseri.

Omista kokemuksistaan ei kannata kertoa mitään, jos kokemukset ovat pelkkää sairaslomaa ja kuntoutusta. Kyllä sinun työhistoriassasi (verotustiedoissa, jotka ovat julkisia!) näkyy kaikki ajanjaksot, jolloin et ollut töissä ja saanut säännöllisiä palkkatuloja.  

Näkyy ne sieltä cv:stäkin.

Olen ollut työkkärin pupukursseilla ja nykyään oikeasti ohjeistetään lisäämällä siihen cv:hen ties mitä sälää. Itsellä oli ennen sairastumista se tilanne, että minun ei todellakaan tarvinnut listata muu kuin työkokemus ja koulutus, eli hain töitä substanssiosaamisella. Tietysti osaamiseni on nyt täysin vanhentunut, ja sairauden takia joudun vaihtamaan hommia. Mutta arvatkaa antaako työkkäri minun hommata uutta substanssiosaamista uudelleenkouluttautumalla?

-ap-

Millä tavalla työkkäri estää sinua kouluttautumasta?

Vierailija
22/29 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusasiantuntija = entinen juoppo, narkkari, vaimonhakkaaja, taparikollinen, masentunut, itsemurhakandidaatti tai muu luuseri.

Omista kokemuksistaan ei kannata kertoa mitään, jos kokemukset ovat pelkkää sairaslomaa ja kuntoutusta. Kyllä sinun työhistoriassasi (verotustiedoissa, jotka ovat julkisia!) näkyy kaikki ajanjaksot, jolloin et ollut töissä ja saanut säännöllisiä palkkatuloja.  

Olen ollut työkkärin pupukursseilla ja nykyään oikeasti ohjeistetään lisäämällä siihen cv:hen ties mitä sälää. Itsellä oli ennen sairastumista se tilanne, että minun ei todellakaan tarvinnut listata muu kuin työkokemus ja koulutus, eli hain töitä substanssiosaamisella. Tietysti osaamiseni on nyt täysin vanhentunut, ja sairauden takia joudun vaihtamaan hommia. Mutta arvatkaa antaako työkkäri minun hommata uutta substanssiosaamista uudelleenkouluttautumalla?

-ap-

Eri, mutta siten että jollain pitää elää se kouluttautumisen aika ja jos on kuluttanut opintotukikuukaudet, niin pitää pyytää työkkäriltä lupa kouluttautua uudelleen jos siis haluaa työkkärin rahoilla kouluttautua. Kaikilla ei ole miestä tms joka elättäisi koulutuksen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Eri, mutta siten että jollain pitää elää se kouluttautumisen aika ja jos on kuluttanut opintotukikuukaudet, niin pitää pyytää työkkäriltä lupa kouluttautua uudelleen jos siis haluaa työkkärin rahoilla kouluttautua. Kaikilla ei ole miestä tms joka elättäisi koulutuksen ajan.

Tekosyitä, koska opiskelu ei vie oikeutta toimeentulotukeen. Opintotuki on niin pieni, että alennettukin toimeentulotuki on sitä suurempi. Ja ainahan opintojen ohella voi tehdä vähän töitä jos kokee tuet riittämättömiksi.

Vierailija
24/29 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä vaikutelmani olevan oikeassa, mutta kun kerran kysytään rehellistä vaikutelmaa, turha loukkaantua: Kokemusasiantuntijasta tulee helposti mieleen elämässään epäonnistunut luuseri, jonka kyvyt ei riitä opiskelemaan oikeaksi asiantuntijaksi tai työllistymään oikeaan ammattiin. Sellainen hyväsydäminen ja sinnikäs, mutta hiukan yksinkertainen typerys, joka kuvittelee omien kokemustensa olevan yleistettävissä muihin ja menevän tieteellisesti tutkitun tiedon edelle. Työnhaussa tällaiselle annetaan selvä tuomio: Ei jatkoon.

Vierailija
25/29 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, laittaisin kokemusasiantuntija koulutuksen CV:ssä harrastusten kohdalle. Siinä voi luetella jos löytyy jotain muitakin vapaaehtoistöitä.

Vierailija
26/29 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, laittaisin kokemusasiantuntija koulutuksen CV:ssä harrastusten kohdalle. Siinä voi luetella jos löytyy jotain muitakin vapaaehtoistöitä.

Ei kai kukaan ole niin typerä, että laittaisi tällaisen kurssin kunnollisten koulutusten joukkoon... harrastushan se on.

Vierailija
27/29 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiko lakata käyttämästä sanaa luuseri ja olla rinnastamatta masennusta ja itsetuhoisuutta rikollisuuteen ja väkivaltaisuuteen.

t. masentunut

Vierailija
28/29 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sairauden kokemusasiantuntija ap on?

Vierailija
29/29 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin corona viiruksen kokemusasiantuntijoille riittää nyt kysyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi