Mies pelaa lasten videopelejä
Mies vaan pelailee pelikonsolillaan naurettavia lasten videopelejä, kun pitäisi keskittyä perheestä huolehtimiseen. Juuri ja juuri jaksaa töissä käydä. Turha edes ehdottaa mitään remontoimista saati sitten uuden talon rakentamista, kun mielenkiinto keskittyy kaiken maailman super marioihin, sonicceihin ja donkey kong peleihin. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi 8-vuotias poikani, mutta että 42-vuotias mies! Ennenkuulumatonta!
Muilla samanlaisia ongelmia? Mitä asialle voi tehdä, kun mies ei suostu lopettamaan lasten videopelien pelaamista?
Kommentit (31)
Itse ainakin korvaan täysin kuolleen seksielämän pelaamisella ja ei, se seksielämä ei kuollut pelaamiseen, jaksoin yrittää yksin elvyttää sitä monta vuotta ilman tulosta ja vasta sen jälkeen ostin pleikkarin. En ruinannut ja ruikuttanut vaan yritin hienovaraisesti ja vähemmän hienovaraisesti kertoa miten paljon seksin puute vaikuttaa itsetuntoon, mielialaan, ajatuksen juoksuun, haluun tehdä muita asioita yhdessä jne. Kaikki muu vaan tuntuu olevan tärkeämpää. Olen pitänyt itseni kunnossa eli en ole lihonut, seksissä en ikinä ole ollut itsekäs ja niin edelleen. En ymmärrä mistä johtuu ja miten voisin tilanteen korjata, jos en kelpaa niin sanoisi sitten niin, mutta jos kysyn asiasta niin kaikki on kuulemma oikein hyvin. Yli kymmenen vuotta yhdessä ja seksielämä alkoi hiipua jo seitsemän vuotta sitten. Nyt sitten pelaan kun panettaa ja koska se pelaaminen ei panetusta pois vie niin pelaan usein ja pitkään. Pettää en halua. Jos hän joskus ehdottaa juopottelua niin olen välittömästi mukana sillä seksin mahdollisuus nousee yhdestä prosentista ehkä viiteen. Kerran sain houkuteltua 365 haasteeseen, eli kokeillaan montako kertaa vuodessa seksiä vaikka sitten sovitusti ja katsotaan voisiko vaikuttaa hyvin parisuhteeseen ihan yleisellä tasolla. Päästiin kuuteen... Vaihdoin seksin virtuaalimaailmaan. Ainakin se vie ajatukset pois siitä, että mikä minussa on vikana, yleensä pitää pelata niin pitkään ettei silmät vaan enää pysy auki, mutta parempi sekin kuin valvoa koko yö miettien.
Mitä jos etsisit oikean miehen, varmaan pelaa niitä pelejä siellä miesluolassa :) toiset on vaan ikuisia lapsia. Yhdellä myyntipalstalla facessa oli hyvä juttu, aikuinen poika halusi ostaa pelejä niin isänsä kävi kommentoimassa "älä pelaa, aikuinen mies"
Mun mielestä on erikoista että naisten vaihdevuodet ongelmineen on vähä niinku yleinen vitsi, mutta miesten vaidevuosista ei juuri puhuta, vaikka oireena mm.impotenssi ja haluttomuus. Sitten ne vaan pelailee ja rämpyttää joystickii ja on että ”anna mun olla”. Toivoisin tästä avoimempaa julkista keskustelua enemmän!
Eli miehen pitäisi rakennella taloa, samalla kun itse kirjoittelet av-palstalle tällaisia provoja? Kuulostaa reilulta. :D
Olisiko sitten eri asia jos mies pelaisi ns. "aikuisten pelejä? Esim. Doom, Bloodborne tai Resident Evil?
Vierailija kirjoitti:
Kun minusta tulee maailmanvaltias, poistan maailmasta kaikki alle 50-vuotiaat, jotka ei pelaa. Heissä on selvästikin jokin mennyt pahasti pieleen. Yli 50-vuotiaille annan armon, koska ovat kasvaneet erilaisessa maailmassa, mutta pitäkööt suunsa kiinni pelaamisesta!
Täällä 50+ pelinainen. Sain kuusnepan 14-vuotiaana ja nes:in ostin ekoilla kesäansioilla. Koneita ollut myös Amigat, liuta PC:tä, SNES:sejä ja MegaDrive, kaikki Nintendon käsikonsolit ja pleikat. Eli ihan samassa maailmassa on kasvettu.
Onko pelaaminen sen parepaa tai huonompaa kuin netin keskustelupalstojen lukeminen, television katsominen, kirjojen lukeminen, käsityöt, puutarhanhoito jne.? Meillä kaikilla on omat tapamme viihdyttää itseämme. Yksi tykkää jostain, toinen jostian muusta. Ei minun tykkäämät asiat ole parempia kuin jonkun toisen tykkäämät. Minun tykkäämät asiat sopivat minulle enemm'n kuin jonkun toisen tykkäämät.