Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et pelkää KORONAA...

Vierailija
07.03.2020 |

Oletko koulutustaustaltasi....

Sinä joka et pelkää KORONAA...

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut asioista selvää ja olen varautunut, joten sen puolesta ei ole tarvitse pelätä.

Huolettomat "tää on vaan lentsua" tyypit kuitenkin pelottavat, sillä he tekevät epidemiasta pahemman. He ovat niitä jotka levittävät tautia huolettomasti ympäriinsä.

Yritän kuitenkin heidän kohdallaan tunkea pään pensaaseen sillä en pysty heihin vaikuttamaan. On kuitenkin käynyt mielessä että pitäisikö sen porukan varalta varautua myös. Hehän saattavat alkaa mellakoimaan siinä vaiheessa kun huomaavat että tämä korona koskee meitäkin.

Vierailija
42/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän väliin hauska nippelitieto.

Ruton aikaan osa ihmisistä alkoi elämään kuin viimeistä päivää. Bilettivät sydämensä kyllyydestä eivätkä edes yrittäneet varoa mitään.

Ne jotka eivät osallistuneet hauskanpitoon ja ilakointiin eristäytyivät.

Onko tämän koronan suhteen nyt nähtävissä samaa? Osa varautuu ja eristäytyy ja osa jatkaa matkustelua ja bilettämistä täysin huolettomina.

Tämä taitaa enemmän olla yhteydessä temperamenttiin kuin älykkyyteen tai koulutustasoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja (amk) ja ei pelota ainakaan omasta puolesta, olen 31 vuotias ja perusterve. Toki resurssien riittäminen ja käytännönjärjestelyt mietityttävät jos jossain vaiheessa "paska lentää tuulettimeen" ja tämä siis vain työn puolesta mietittyä. HUSilla töissä.

Urpo! Sairaanhoitajien nyt ainakin kannattaisi pelätä koska tehän niitä sairastuneita hoidatte. Uhkarohkeaa ja tyhmää olla pelkäämättä väistämätöntä.

Ei näytä pelottavan yliopistollisen sairaalan erikoislääkäreitäkään, mitä usean heidän kanssaan puhunut olen.

Alan ihmisillä on pääsy viimeisimpään dataan ja osaamme tulkita tutkimuksia ja tilastoja, emmekä lähde mukaan median lietsomaan joukkohysteriaan. Siksi ei pelota.

-Eri

Missä se median lietsoma joukkohysteria on?

Mediassa juttuja kuinka vain vanhukset saattavat kuolla koronaan ja muilla se on niin lievä lentsu ettei sitä välttämättä edes huomaa.

Eikä se edes Suomessa leviä.

Suomessa ollaan hyvin varauduttu ja hoitopaikkoja riittää kaikille.

Eduskuntaankin on ostettu käsidesiä, voimme kaikki elää elämäämme tavalliseen tapaan, luottavaisin mielin.

Ainoastaan Kiinaan ja Pohjois-Italiaan matkustamista kannattaa välttää. Muuten voi reissatakin ihan huoletta.

En minä ainakaan Suomen mediassa tuon pelottavampia juttuja ole nähnyt. Ovatko nuo nyt niitä median joukkohysteriaa lietsovia juttuja?

Vierailija
44/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio & ammattikoulu

Vierailija
45/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dilpompi inssi kirjoitti:

En suostu vastaamaan lokeroitumalla yhteen joidenkin kandien ja humanistimaisterien kanssa. Akateemiselle kermalle pitäisi olla oma kategoria.

Pelottavaa ylimielisyyttä. Ylimielisten lääkäreiden hoitovirheiden vuoksi olen menettänyt useamman läheisen. Sairaudet on päätelty tilastollisen todennäköisyyden perusteella tutkimatta. Potilas on itse ollut oikeassa, mutta häntä ei ole kuunneltu. Varsinaista kermaa tosiaan... Elämänkoulu pitäisi olla lääkärinä toimimisen perusedellytys.

Vierailija
46/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja (amk) ja ei pelota ainakaan omasta puolesta, olen 31 vuotias ja perusterve. Toki resurssien riittäminen ja käytännönjärjestelyt mietityttävät jos jossain vaiheessa "paska lentää tuulettimeen" ja tämä siis vain työn puolesta mietittyä. HUSilla töissä.

Urpo! Sairaanhoitajien nyt ainakin kannattaisi pelätä koska tehän niitä sairastuneita hoidatte. Uhkarohkeaa ja tyhmää olla pelkäämättä väistämätöntä.

Ei näytä pelottavan yliopistollisen sairaalan erikoislääkäreitäkään, mitä usean heidän kanssaan puhunut olen.

Alan ihmisillä on pääsy viimeisimpään dataan ja osaamme tulkita tutkimuksia ja tilastoja, emmekä lähde mukaan median lietsomaan joukkohysteriaan. Siksi ei pelota.

-Eri

Missä se median lietsoma joukkohysteria on?

Mediassa juttuja kuinka vain vanhukset saattavat kuolla koronaan ja muilla se on niin lievä lentsu ettei sitä välttämättä edes huomaa.

Eikä se edes Suomessa leviä.

Suomessa ollaan hyvin varauduttu ja hoitopaikkoja riittää kaikille.

Eduskuntaankin on ostettu käsidesiä, voimme kaikki elää elämäämme tavalliseen tapaan, luottavaisin mielin.

Ainoastaan Kiinaan ja Pohjois-Italiaan matkustamista kannattaa välttää. Muuten voi reissatakin ihan huoletta.

En minä ainakaan Suomen mediassa tuon pelottavampia juttuja ole nähnyt. Ovatko nuo nyt niitä median joukkohysteriaa lietsovia juttuja?

Tämän kaltaisia otsikoita löytyy nopealla haulla:

"Koronavirukseen kuolleilla usein samanlainen hengenvaarallinen oirerypäs - keuhkojen verisuonisto alkaa vuotaa"

"Koronavirukseen sairastunut brittimies kertoo: "Tärinää, silmien särkyä ja hengitysvaikeuksia - pahin tauti, joka minulla on ikinä ollut""

"Päivä 66: Palestiinassa julistettu hätätila koronaviruksen takia, Ruotsissa ja Norjassa tapauksia yli 100"

"Lue vinkit: Näin koronakaranteeniin kannattaa varautua ruokaostoksilla"

"Kansanedustajat huolissaan: viekö koronavirus suomalaisten lääkkeet?"

"Nyt puhuvat koronaan sairastuneet itse: ”Tuntui kuin jokainen ruumiini hikihuokonen avautuisi”"

"Erikoislääkäri: Vessan kuivauspuhaltimet voivat levittää koronaviruksia"

"Professori: Korona iskee valtaosaan ruotsalaisista"

Jne. Jne. Jne

Näistä tulee olo, että kyseessä on vähintään ragnarök.

Vierailija
47/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu vastaamaan lokeroitumalla yhteen joidenkin kandien ja humanistimaisterien kanssa. Akateemiselle kermalle pitäisi olla oma kategoria.

Pelottavaa ylimielisyyttä. Ylimielisten lääkäreiden hoitovirheiden vuoksi olen menettänyt useamman läheisen. Sairaudet on päätelty tilastollisen todennäköisyyden perusteella tutkimatta. Potilas on itse ollut oikeassa, mutta häntä ei ole kuunneltu. Varsinaista kermaa tosiaan... Elämänkoulu pitäisi olla lääkärinä toimimisen perusedellytys.

Huoh, vastaaja joko on DI tai esittää sellaista. Monilla dippainssi-peeloilla on kova ylemmyydentunne. Lääkärit eivät sitäpaitsi ole maistereita, vaan lääketieteen lisensiaatteja.

T. Myötähäpeävä DI

Vierailija
48/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tiedä hengitystieviruksista ja hygieniasta mitään. Mene roskiin rölli.

Vierailija
49/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä galluppi ei nyt sitten kerro mistään. Tuossa toisessa gallupissa on melkein sama vastaus. Eli koulutus ei kerro mitään. Yhtä paljon on pelkääviä ja pelkäämättömiä.

Vierailija
50/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapi olla ollut alkoholismi yleistä teidän suvussa. Se aiheuttaa liitännäissairauksia, jotka tappavat, ellei lopeta ryyppäämistä.

Ja hei, keksi joku uskottavampi tutkinto. Noin tyhmä on esim. uskottava hinausauton kuljettaja.

Vierailija
51/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä galluppi ei nyt sitten kerro mistään. Tuossa toisessa gallupissa on melkein sama vastaus. Eli koulutus ei kerro mitään. Yhtä paljon on pelkääviä ja pelkäämättömiä.

Siis tämä Sinä joka PELKÄÄT...

https://www.vauva.fi/keskustelu/3683281/sina-joka-pelkaat-koronaaoletko…

Vierailija
52/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, vastaaja joko on DI tai esittää sellaista. Monilla dippainssi-peeloilla on kova ylemmyydentunne. Lääkärit eivät sitäpaitsi ole maistereita, vaan lääketieteen lisensiaatteja.

T. Myötähäpeävä DI

Olet vale-DI. Oikea DI tekee pesäeron hömppämaistereihin kandeista puhumattakaan, eikä koskaan, ikinä, milloinkaan julkisesti asetu omiaan vastaan tai häpeile dilmpompiuttaan.

Vierailija
53/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttelee limakalvojen/kasvojen koskemista sen jälkeen kun on ollut julkisissa tiloissa ja pesee kädet usein, välttyy ainakin parilta kausiflunssalta. En myöskään jäisi alle metrin päähän jos joku yskii. Ja jos se virus tulee, olen kuitenkin nuori ja selviämisennuste on hyvä. Ja "elämänkoulu" olen.

Vierailija
54/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukion ja suorittanut kaksi ammattitutkintoa. En pelkää. Suomessa ei ole kukaan vielä kuollut. Suurempi riski on kuolla liikenteessä tai kotona tapaturmaisesti kuin kuolla koronaan. Olen hygieeninen ja hyväkuntoinen samoin kuin lähipiirini.

Ainoa mitä pelkään on matkustuskielto joka estäisi kauan odotetun ja hyvin ansaitun lomamatkan.