Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et pelkää KORONAA...

Vierailija
07.03.2020 |

Oletko koulutustaustaltasi....

Sinä joka et pelkää KORONAA...

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja (amk) ja ei pelota ainakaan omasta puolesta, olen 31 vuotias ja perusterve. Toki resurssien riittäminen ja käytännönjärjestelyt mietityttävät jos jossain vaiheessa "paska lentää tuulettimeen" ja tämä siis vain työn puolesta mietittyä. HUSilla töissä.

Urpo! Sairaanhoitajien nyt ainakin kannattaisi pelätä koska tehän niitä sairastuneita hoidatte. Uhkarohkeaa ja tyhmää olla pelkäämättä väistämätöntä.

Ei kaikkea väistämätöntä tarvitse pelätä.

Vierailija
22/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, ja alempi korkeakoulututkinto on taskussa. Olen perusterve ja toisekseen uskon virusten sairastuttamien määrän Suomessa lässähtävän lähiviikkoina. Siksi ei pelota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja (amk) ja ei pelota ainakaan omasta puolesta, olen 31 vuotias ja perusterve. Toki resurssien riittäminen ja käytännönjärjestelyt mietityttävät jos jossain vaiheessa "paska lentää tuulettimeen" ja tämä siis vain työn puolesta mietittyä. HUSilla töissä.

Urpo! Sairaanhoitajien nyt ainakin kannattaisi pelätä koska tehän niitä sairastuneita hoidatte. Uhkarohkeaa ja tyhmää olla pelkäämättä väistämätöntä.

Häh? Mitä se pelkääminen auttaa? Meinaatko että jos pelkää ei saa tartuntaa?

Vierailija
24/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava kysely. Kertoo paljon siitä, että korkeammin koulutetuilla on enemmän realiteetteja ja vähemmän pelkoja.

Tai siitä, että heitä on palstalla eniten.

Kyselyä tulisi tulkita vertaamalla vastausten jakautumisia sen toisen kyselyn kanssa, jossa kysyttiin toisinpäin eli koulutustaustaa koronaa pelkääviltä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3683281/sina-joka-pelkaat-koronaaoletko

Tuossakin yleisin vastaus on korkeakoulutus.

Vierailija
25/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä pelottavan yliopistollisen sairaalan erikoislääkäreitäkään, mitä usean heidän kanssaan puhunut olen.

Alan ihmisillä on pääsy viimeisimpään dataan ja osaamme tulkita tutkimuksia ja tilastoja, emmekä lähde mukaan median lietsomaan joukkohysteriaan. Siksi ei pelota.

-Eri

Vierailija
26/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että työikäisen todennäköisyys kuolla koronaan on 0.2%? Se on pienempi, kuin todennäköisyys naisen sterilisaation pettämiselle. En siis näe syytä pelätä. En pelkää jatkuvasti myöskään ehkäisyn pettämistä, vaikka se on todennäköisempää ja se olisi minulle aikalailla maailmanloppu tällä hetkellä.

Vierailija
27/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä pelottavan yliopistollisen sairaalan erikoislääkäreitäkään, mitä usean heidän kanssaan puhunut olen.

Alan ihmisillä on pääsy viimeisimpään dataan ja osaamme tulkita tutkimuksia ja tilastoja, emmekä lähde mukaan median lietsomaan joukkohysteriaan. Siksi ei pelota.

-Eri

Tuskinpa olet keskustellut yhtään kenenkään kanssa.

Vierailija
28/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestänyt koska kaikkien kannattaisi virusta pelätä!

"A doctor spearheading the search for a coronavirus vaccine today said it is the most frightening thing he has ever encountered and far more deadly than flu - as he revealed fighting it will be like a war."

https://www.dailymail.co.uk/health/article-8082855/PM-pledges-extra-46m…

Vierailija
29/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se koulutus liittyy pelkotiloihin?

Vierailija
30/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Miksi näin epäilet?

Vierailija
31/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestänyt koska kaikkien kannattaisi virusta pelätä!

"A doctor spearheading the search for a coronavirus vaccine today said it is the most frightening thing he has ever encountered and far more deadly than flu - as he revealed fighting it will be like a war."

https://www.dailymail.co.uk/health/article-8082855/PM-pledges-extra-46m…

Lähteenä dailymail? Ja tämän vuoksi jokaisen tulisi pelätä? Tämä on ehkä syy, miksi koulutetummat pelkäävät vähemmän, löytyy tietty lähdekriittisyys ja ennen kaikkea taito tulkita tieteellisiä julkaisuja.

Vierailija
32/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta tietenkin olen tavallaan huolissani tilanteesta, seuraan uutisia ja suosituksia. Ei se pelkääminen auta. Pidän terveen järjen mukana arkielämässä esim. vältän väkijoukkoja, en kättele, pidän huolto käsihygieniasta. Minulla on muutenkin "kohtalonusko": meille jokaiselle on ennalta määrätty kauan täällä olemme ja loppumme tulee, kun on sen tarkoitus vaikka kotiin lukittautuisin.

Vierailija
33/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

En niin. Monta tuntia tehdään töitä yhdessä noin 5 päivää viikossa, ollaan tehty jo vuosia, mutta koskaan ei puhuta toisillemme. Ei varsinkaan ajankohtaisista aiheista.

Usko mitä tykkäät, mutta toistaiseksi en ole tavannut yhtäkään omalta erikoisalaltani, joka olisi huolissaan ja lähtenyt mukaan panikointiin. Toki tämä voi olla erikoisalakohtaista. Geriatria voi varmaan pelottaa, että asiakkaat kuolee.

Vierailija
34/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu vastaamaan lokeroitumalla yhteen joidenkin kandien ja humanistimaisterien kanssa. Akateemiselle kermalle pitäisi olla oma kategoria.

Vierailija
35/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanko siellä korkeakoulussa tulkitsemaan kyselyjä oikein?

Vierailija
36/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se koulutus liittyy pelkotiloihin?

No sitä tällä kyselyllä yritetään nimenomaan selvittää.

Vierailija
37/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetetaanko siellä korkeakoulussa tulkitsemaan kyselyjä oikein?

Kyllä opetetaan. Tätä kyselyä on vaan vaikeaa tulkita, tulisi tietää palstalaisten koulutusjakauma, mutta kai tuo jotain suuntaa saattaa antaa.

Vierailija
38/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pelkän peruskoulun käynyt 24-vuotias nainen ja en pelkää koronaa koska mitä sen pelkääminen hyödyttäisi? kuolema tulee sitten kun on tullakseen, sillä tavalla kuin tulee, eikä kukaan sitä juoksemalla pakoon pääse. Korona on myöskin kaikista vaarallisin pienille lapsille, vanhuksille, ihmisille joilla on jokin krooninen sairaus esimerkiksi diabetes tai syöpä koska heillä ei ole niin vahva immuunijärjestelmä ja en kuulu näihin ryhmiin joten en jaksa senkään takia pelätä. Olen tyytyväinen myös etten aikoinaan ottanut sikapiikkiä, siitä tuli monille narkolepsia ja jos koronaan tulee rokotus niin en aio ottaa sitä. Jos saan jonain päivänä lapsen niin annan hänelle vain ne rokotukset jotka oon ite saanut ja todennut ettei ollut terveydellistä haittaa, sikapiikistä kun monille seurasi terveydellisiä haittoja niin sen seurauksena minusta tuli skeptisempi rokotuksia kohtaan valitettavasti.

Vierailija
39/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pelkän peruskoulun käynyt 24-vuotias nainen ja en pelkää koronaa koska mitä sen pelkääminen hyödyttäisi? kuolema tulee sitten kun on tullakseen, sillä tavalla kuin tulee, eikä kukaan sitä juoksemalla pakoon pääse. Korona on myöskin kaikista vaarallisin pienille lapsille, vanhuksille, ihmisille joilla on jokin krooninen sairaus esimerkiksi diabetes tai syöpä koska heillä ei ole niin vahva immuunijärjestelmä ja en kuulu näihin ryhmiin joten en jaksa senkään takia pelätä. Olen tyytyväinen myös etten aikoinaan ottanut sikapiikkiä, siitä tuli monille narkolepsia ja jos koronaan tulee rokotus niin en aio ottaa sitä. Jos saan jonain päivänä lapsen niin annan hänelle vain ne rokotukset jotka oon ite saanut ja todennut ettei ollut terveydellistä haittaa, sikapiikistä kun monille seurasi terveydellisiä haittoja niin sen seurauksena minusta tuli skeptisempi rokotuksia kohtaan valitettavasti.

Millä perusteella se on vaarallisin pienille lapsille? Yksikään alle 9-vuotias ei ole siihen kuollut.

Vierailija
40/54 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole muuta pelättävää kuin pelko itse."

Pelkohan nimenomaan usein estää ihmistä ajattelemasta ja toimimasta rationaalisesti. Asiaan on hyvä suhtautua vakavasti, mutta pelkääminen ei auta mitään.

t. amis