Pitkään yhdessä olleet - voisitko unohtaa?
Olisi kiva tietää, ollaanko muista poikkeavia?
Tajusin nyt, ettei meillä taida tasavertaisuus toimia...?
Tienaan paljon vähemmän kuin mies. Silti riitaa rahasta.
Molemmat maksaa laskut, ruuat jne.. Kaikki menee, mikä tulee, erilaisen rahankäytön vuoksi!
Mies tuhlaa, ei säästä mitään. Minä ostan käytettynä, mitä voin, pihistän ja suunnittelen.
Minulla ei ole varaa säästää, koska toisesta päästä raha valuu ulos ja minä sitten kustannan, kun miehen rahat loppuu. Tottakai olen niin tyhmä, että teen myös kaikki kotityöt, koska teen vähemmän "oikeita" töitä!
Koska tienaan vähemmän, en voi ostaa itselleni mitään kallista! Mies ostaa kalliita harrastukseen liittyviä juttuja jne. Kalleinta, mitä olen itseeni satsannut on..mietitäänpä...lemmikkieläin!
Mies kävi äskettäin lomalla jossakin. Minua ei ottanut mukaan, koska "ei ole varaa". Pyysin kyllä, sanoi, jos itse kustannat?
Nyt tuli takaisin ja ihmettelee, miksi olen v-ttuuntunut!?
Olisin toki voinut tehdä lainan, että pääsen mukaan, mutta tuo käytös...!
Tuli alempiarvoinen olo, joten en sitten enää edes halunnut mukaan. Näki, mikä oli miehelle tärkeintä.
Tilanne ahdistaa niin paljon, että mietin vakavissani eroa.
Kommentit (31)
Avioliitossa molemmat ovat toistensa suhteen elatusvelvollisia. Molempien rahat ovat kuitenkin omia. M8ksi olet tuollaisen kanssa. Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä pitäisi unohtaa?
Ei näitä aloituksia kannata ottaa vakavasti.
Hanki parempi työ itsellesi, niin tienaat enemmän rahaa omaankin käyttöösi eikä tarvitse enää täällä ulista. Kouluttaudu, jos on tarvetta. Ota elämä omiin käsiisi äläkä ulise ja uhriudu tuntemattomille ihmisille näillä foorumeilla kuinka mies tekee muka kaiken väärin ja sinä oikein.
Alat tiukaksi. Käyt nyt heti sanomassa, että et enää paikkailee miehen rahanmenoa ja lopetat kotityöt miehen osalta eli et pese miehen pyykkejä, et laita hälle ruokaa. Miehesi ei taida rakastaa sinua tai ainakin on todella itsekäs.
Aika perus lauantaiaamun miesvihaprovot taas tulilla. 1/5.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Taidan tietää tuon pariskunnan...
Olen kehottanut jo vuosia eroamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole. Taidan tietää tuon pariskunnan...
Olen kehottanut jo vuosia eroamaan.
Minä tiedän myös vastaavan tapauksen. Olen itse sanonut myös samaa, että parempi erota. En ymmärrä miksi kukaan nainen haluaa tuollaisessa tilanteessa olla.
Oletteko kovin nuoria? Miehesi kyllä on kaikkea muuta, kuin rakastava puoliso ja kaukana herrasmiehestä. Ei vaikuta järkevältä jatkaa yhteistä matkaa - saat paremman kumppanin varmasti. Sellaisen, joka rakastaa ja haluaa sinut mukaansa. Maksoi mitä maksoi.
t. Herrasmies 47
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa, saati aloituksessa ei missään vaiheessa kysytä "onko teidän muiden miehet tälläisiä, käyttäytyy näin jne.". Aloittaja puhuu sukupuolittamatta omasta parisuhteestaan ja kyselee sukupuolittamatta muiden parisuhteesta. Hän ei yleistä oman miehensä käytöstä kaikkiin miehiin.
Hyvin vaikea saada tuosta kuvaa miesvihaprovona, paitsi ehkä jonkun herkkänahkaisen yksilön, jonka surullisessa mielessä kaikki maailman ihmiset ovat jaettavissa kahteen eri ryhmään joissa heidän toimensa, ovat joko sukupuolensa vikaa tai ansiota, eikä kenelläkään ole yksilöllisiä eroja.
Tyypillisesti nämä ulisijat ovat niitä naisia, jotka todellisuudessa kantavat vain murusia yhteiseen kekoon kun mies todellisuudessa maksaa kaikki suurimmat laskut. Jos joka ikinen euro laitettaisiin exceliin ja vedettäisiin yhteen vuositasolla, niin naisen taloudellinen panostus olisi kertaluokkia pienempi. Mutta koska faktoista täysin irti oleva tunteilu saa aina helposti naisen päässä vallan, niin hän kehittelee mielessään mielikuvituksellisen uhriskenaarion jossa hän on se oikeudenmukainen, kärsivä osapuoli ja mies itsekäs rosvo. Sitä tarinaa käydään sitten satuilemassa näillä foorumeilla ja pönkitetään omaa harhaisuutta muiden toimesta. Aika perussettiä, ja toki näistä osa on ihan pelkkiä provoja.
En suostuisi kahteen eri elintasoon perheessä. Meilläkin mies tienaa tosi paljon enemmän kuin minä, tekee töitäkin paljon enemmän, mutta rahat ovat yhteisiä.
Lomat ovat yhteisiä tietysti, mies ne maksaa. En maksa laskuja juurikaan. Mies on tuhlaileva, minä säästäjä, mutta hankinnoista keskustellaan ja ne ovat yleensä yhteisiä.
Kyllä tällainen skenaario on ihan uskottava. Olin itse pitkään samassa tilanteessa, ja erohan siitä tuli lopulta. Mies tosiaan kävi esim meidän vanhemman lapsen kanssa viiden tähden luxus-lomilla ja jätti minut ja taaperon kotiin koska minulla ei ollut varaa maksaa puolet kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti nämä ulisijat ovat niitä naisia, jotka todellisuudessa kantavat vain murusia yhteiseen kekoon kun mies todellisuudessa maksaa kaikki suurimmat laskut. Jos joka ikinen euro laitettaisiin exceliin ja vedettäisiin yhteen vuositasolla, niin naisen taloudellinen panostus olisi kertaluokkia pienempi. Mutta koska faktoista täysin irti oleva tunteilu saa aina helposti naisen päässä vallan, niin hän kehittelee mielessään mielikuvituksellisen uhriskenaarion jossa hän on se oikeudenmukainen, kärsivä osapuoli ja mies itsekäs rosvo. Sitä tarinaa käydään sitten satuilemassa näillä foorumeilla ja pönkitetään omaa harhaisuutta muiden toimesta. Aika perussettiä, ja toki näistä osa on ihan pelkkiä provoja.
Näin helvetin hyvätuloisena miehenä en ymmärrä mitenkään päin näkemystäsi. Jos toista rakastaa, ei rahalla ole mitään merkitystä. Se maksaa, kellä on. Kaltaisesi kehnosti ansaitsevat mukamiehet euroja laskevat, jättävät puolisonsa kaiken kivan ulkopuolelle ja nillittävät penniensä perään. Elä hyvä mies!
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kovin nuoria? Miehesi kyllä on kaikkea muuta, kuin rakastava puoliso ja kaukana herrasmiehestä. Ei vaikuta järkevältä jatkaa yhteistä matkaa - saat paremman kumppanin varmasti. Sellaisen, joka rakastaa ja haluaa sinut mukaansa. Maksoi mitä maksoi.
t. Herrasmies 47
No ei enää niinkään, keski-ikää.
Kiitos kauniista viestistäsi. Lämmitti mieltä.
ap
”Tottakai olen niin tyhmä, että teen myös kaikki kotityöt, koska teen vähemmän "oikeita" töitä!”
Ala sinä tekemään niitä tulonhankkimistöitä enemmän, niin mies voi vähentää omaa työmääräänsä ja keskittyä kotitöihin. ”Ongelma” ratkaistu ja tasapaino säilyy.
”Koska tienaan vähemmän, en voi ostaa itselleni mitään kallista! Mies ostaa kalliita harrastukseen liittyviä juttuja jne.”
Tämäkin ”ongelma” ratkeaa, kun panostat itse enemmän tulojen hankkimiseen. Kun tienaat omalla työlläsi ja panostuksellasi enemmän niin voit törsätäkin omiin juttuihisi ja panostaa itseesi enemmän.
”Mies kävi äskettäin lomalla jossakin. Minua ei ottanut mukaan, koska "ei ole varaa". Pyysin kyllä, sanoi, jos itse kustannat?”
Tämäkin ”ongelma” ratkeaa, kun satsaat enemmän oman osaamisesi kehittämiseen, työntekoon ja tulotasosi nostamiseen
Kyllä on itsekäs äijä ! Ei muuta kuin kattilat jakoon, kuulostaa siltä että tuo äijä ei ole vieläkään kasvanut aikuiseksi. Kyllä suhteessa pitää olla tasavertaisia ja ottaa toinen huomioon. Äijä pitää sinua ap ihan kynnysmattona ja tekee mitä lystää.
Vierailija kirjoitti:
”Tottakai olen niin tyhmä, että teen myös kaikki kotityöt, koska teen vähemmän "oikeita" töitä!”
Ala sinä tekemään niitä tulonhankkimistöitä enemmän, niin mies voi vähentää omaa työmääräänsä ja keskittyä kotitöihin. ”Ongelma” ratkaistu ja tasapaino säilyy.
”Koska tienaan vähemmän, en voi ostaa itselleni mitään kallista! Mies ostaa kalliita harrastukseen liittyviä juttuja jne.”
Tämäkin ”ongelma” ratkeaa, kun panostat itse enemmän tulojen hankkimiseen. Kun tienaat omalla työlläsi ja panostuksellasi enemmän niin voit törsätäkin omiin juttuihisi ja panostaa itseesi enemmän.
”Mies kävi äskettäin lomalla jossakin. Minua ei ottanut mukaan, koska "ei ole varaa". Pyysin kyllä, sanoi, jos itse kustannat?”
Tämäkin ”ongelma” ratkeaa, kun satsaat enemmän oman osaamisesi kehittämiseen, työntekoon ja tulotasosi nostamiseen
Olisiko sinulla tarjota minulle työpaikka?
Täällä muuttotappiokunnalla kun ei yksinkertaisesti ole!
ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksinäisen vanhuuden tulevaisuudessa kokevan ihmisen kannanotto tärkeään asiaan. Muista pyytää ennakkoon rahasi arkkuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Helpoin tapa ratkaista nämä ongelmat on muuttaa omaan asubtoon ja alkaa elää vapaana taakasta.
Niin mitä pitäisi unohtaa?