Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haen apua masennukseen, tuleeko lasu

Vierailija
06.03.2020 |

Siinä se oli. Tiedän olevani pahasti masentunut. Lapsen ja tietysti itseni takia olisi tärkeää saada pää pinnalle. Pelkään kuitenkin, jos otan yhteyttä palveluihin tulee lasu. Kaiken tämän muun paskan päälle ei olisi voimavaroja selvitä sellaisestakin vielä. Kotona hymyilen, vien lasta harrastuksiin, jaksan ”kiinnostua”, mutta se sitten viekin kaikki voimat. Uskon, että lasi ei vielä huomaa/kärsi, mutta ei tämä feikkaus voi kauan jatkua.

Olen korkeakoulutettu, johtavassa virassa ja tiedän, että selfhelpilläkin pääsisi alkuun. Ei ole raha- tai terveyshuolia. Sekin harmittaa, kun ulisen, vaikka monella terveyskin voi olla kyseessä. Olen vain sisältä ihan paskana, enkä saa voimavaroja irti. Suihkussa en ole käynyt varmaan kahteen viikkoon ja hampaita pessyt kuukauteen, kun en viitsi. Kukaan ei kuitenkaan ulospäin uskoisi, mitä sisällä on. Olen taitava. Töitä teen isossa yksikössä. Aamulla luikahdan huoneeseeni ja päivän päätteeksi pois. Välillä nukun työhuoneen lattialla. Ulospäin kuitenkin saan annettua vaikutelman helvetinmoisesta tehokkuudesta. Voi kun kehuva pomo vain tietäisi...

Tämä tarina on tosi, vaikka näin kirjoitettuna huomaan kuinka umpihullu taidan jo olla. Nyt jotain ulospääsyä tästä, mutta en uskalla hakea apua. Tiedän mistä tämä johtuu, mutta syyn poistaminen ei ole nyt käsissäni. Usean vuoden stressi, yhdistettynä pessimistiseen ja murehtivaan luonteeseen niin avot, ei pysy mieli korkealla. Itsetuhoinen en sentään ole, suoraan sanoen vain kestivituttaa ja huolella.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen totaali-yh, hain apua ja tuli dg:t PTSD sekä masennus-ahdistustila. Ikinä ei ole lasua tehty. Toisaalta en ole käymättä suihkussa kuin max päivän. Hampaat pesen joka päivä. Yleensä herään ja nousen aina aikaisin, viikonloppuisinkin viim.ysiltä. Kotikaan ei ole pommin jäljiltä, mutta toki jonkin verran epäjärjestystä ja sellaista. Tämä kaikki mahdollista, koska s-lomalla. Töissä käydessä jäisi koti varmasti hoitamatta. Kaikkea ei voi jaksaa.

Hae apua ja sairauslomaa. Kovasti tsemppiä!

Se on tuurista kiinni sattuuko empaattinen ja tervejärkinen lääkäri vai virkaintoinen idiootti. Itse en ottais riskiä.

Mun tilanteesta tietää jo moni lääkäri ja työntekijä, myös somatiikan puolella. Lapsen koulussakin tiedetään, että oon pitkällä s-lomalla. Ei lasu-ilmoituksia siltikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan