Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtajat/päälliköt ja äitiysloma? Miten meni paluu?

Vierailija
06.03.2020 |

Omassa firmassa eli siis työpaikassani (yksityinen, teollisuus) on johtajanaisille käynyt aina aika huonosti. Äitiyslomalle jäädessä johtoryhmäpaikka annettu pois ja takaisin ei ole päässyt, tottakai jotain muuta työtä annettiin mutta ei samantasoista.
Johtotasolla ei voi alkaa rähisemään eikä duunarineiningillä uhkailemaan ay-liitolla, muuten se ura onn sit siinä. Joten edelleen sitten päällikkö/johtotasolla joutuu ikäänkuin luopumaan siitä ponnisteluilla saavutetusta asemasta.
Joitain poikkeuksia on toki ja esim it-alalla tuttuni sai ylennyksen johttoryhmään äitiyslomalla ollessaan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle kävi juuri noin.

Oli muka tapahtunut niin paljon organisaatiomuutoksia, ettei vanhaa tehtävää aiemmassa muodossa enää ollut. Muutosten takia oli ollut tarvetta rekrytoida niin paljon uusia moniosaajia, ettei kuulema oikein ollut enää sellaista roolia, joka vastaisi aiempaa toimenkuvaani.

Liiton lakimiesten kanssa sitten neuvoteltiin paluuni, ei ollut erityisen tervetullut olo.

Teen vähemmän vaativia tehtäviä kuin ennen lähtöäni, mutta palkkaanhan eivät voineet työsopimuslain mukaan koskea, joten sama raha, vähemmän vastuuta.

Molemminpuolinen arvostus on kuitenkin mennyt ja menetetty, ainoa tekemäni vääryys oli olla vuosi pois kuvioista lapsen saannin takia.

Vierailija
2/2 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulle kävi juuri noin.

Oli muka tapahtunut niin paljon organisaatiomuutoksia, ettei vanhaa tehtävää aiemmassa muodossa enää ollut. Muutosten takia oli ollut tarvetta rekrytoida niin paljon uusia moniosaajia, ettei kuulema oikein ollut enää sellaista roolia, joka vastaisi aiempaa toimenkuvaani.

Liiton lakimiesten kanssa sitten neuvoteltiin paluuni, ei ollut erityisen tervetullut olo.

Teen vähemmän vaativia tehtäviä kuin ennen lähtöäni, mutta palkkaanhan eivät voineet työsopimuslain mukaan koskea, joten sama raha, vähemmän vastuuta.

Molemminpuolinen arvostus on kuitenkin mennyt ja menetetty, ainoa tekemäni vääryys oli olla vuosi pois kuvioista lapsen saannin takia.

Mulle kävi näin kanssa, tipuin johtoryhmästä. Mitään väärää en tehnyt vaan päinvastoin olin mittareiden mukaan erittäin hyvä. Mutta äitiysloman (siis sen 9kk loman, pitkään en edes ollut pois) aikana kuulemma ”niin paljon tapahtui kaikkea” että ei voitu pitää paikkaa holdissa ja hommat oli miehitetty uudelleen.

Tällasta se on, johtotehtävissä ei ihan samalla lailla voi alkaa rähisemään ja vaatimaan oiekuksiaan.

Itse tän jälkeen etsin nopsaan uuden työn ja lähdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan