Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiot suunmittelevat jo kevään yliopilasjuhlien perumista ja lykkäämistä

Vierailija
06.03.2020 |

Todistus ja valkolakki voi jäädä saamatta virusuhan takia: https://yle.fi/uutiset/3-11243755

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiiksi stressaantuneessa tilassa sitä vaan pelkää enemmän ja kaikkea, mikä voi mennä pieleen. Se on inhimillistä

Ja sitten kaikki menee pieleen. Vähemmällä pelolla kaikki sujuu paremmin.

Vierailija
62/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista ylioppilaskirjoituksistani on jo kauan, mutta muistan vieläkin kuinka pelkäsin sairastuvani ennen niitä, joutuvani onnettomuuteen tai tapahtuvan jotain muuta vastaavaa, joka pilaa kaiken, enkä pysty osallistumaan kokeisiin tai niitä ei jostain syystä järjestetä. Kirjoitukset järjestettiin normaalisti, kaikki sujui normaalisti ja olin paikalla oikeaan aikaan. Minulla tosin oli kahden kokeen aikana kuukautiset, mutta ei se onneksi haitannut kokeen tekemistä mitenkään. Toki pelkäsin myös sitä, että en osaa, enkä pääse ylioppilaaksi. Onneksi siis kaikki sujui normaalisti ja pääsin ylioppilaaksi suunnitelmien mukaisesti.

Kuitenkin olen vuosien kuluessa nähnyt useita kertoa unta ylioppilaskirjoituksista ja nimenomaan siitä, että joku menee pieleen.  Unissa koepaikkakin on ollut pienentäkin yksityiskohtaa myöten sellainen kun se koulussani oli. Sitten luin jostain, että tällaiset unet ovat yleisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista ylioppilaskirjoituksistani on jo kauan, mutta muistan vieläkin kuinka pelkäsin sairastuvani ennen niitä, joutuvani onnettomuuteen tai tapahtuvan jotain muuta vastaavaa, joka pilaa kaiken, enkä pysty osallistumaan kokeisiin tai niitä ei jostain syystä järjestetä. Kirjoitukset järjestettiin normaalisti, kaikki sujui normaalisti ja olin paikalla oikeaan aikaan. Minulla tosin oli kahden kokeen aikana kuukautiset, mutta ei se onneksi haitannut kokeen tekemistä mitenkään. Toki pelkäsin myös sitä, että en osaa, enkä pääse ylioppilaaksi. Onneksi siis kaikki sujui normaalisti ja pääsin ylioppilaaksi suunnitelmien mukaisesti.

Kuitenkin olen vuosien kuluessa nähnyt useita kertoa unta ylioppilaskirjoituksista ja nimenomaan siitä, että joku menee pieleen.  Unissa koepaikkakin on ollut pienentäkin yksityiskohtaa myöten sellainen kun se koulussani oli. Sitten luin jostain, että tällaiset unet ovat yleisiä. 

Tässä ketjussa nuo panikoivat ovat abien mammoja, eivät itse abeja.

Vierailija
64/66 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni lapsi pelkää, että kirjoitukset siirretään.

Opiskelee SYK:ssa.

Jos näin käy, kaikki tulevaisuuden suunnitelmat siirtyy

Hänellä on tarkoitus pyrkiä Valtiotieteelliseen.

Onko täällä palstalla joku valtiotiede -hullu? Olen nyt useammassa ketjussa nähnyt samaa kirjoitustyyliä viesteissä joissa mainitaan valtiotieteellinen ja lisäksi näissä valtiotieteellinen kirjoitettu perusteetta isolla alkukirjaimella.

Vierailija
65/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä nyt juhlia olla perumassa

Paitsi, jos esim. kirjoitusten 3 vkon alussa on jo suomessakin roihu päällä ja isolla osalla jää jokin pakollisista aineista kirjoittamatta koronan takia, niin ei siinä kouluissa paljon juhlia valkolakkien vähyyden vuoksi

Ei juhlia peruta valkolakkien vähäisyyden vuoksi! Meilläkin syksyllä on aina alle 10 uutta ylioppilasta ja juhlat on.

Eikä Suomessa ole 2 viikon päästä Mitään Roihua.

Lupaatko? Eli vannot ja vakuutat, että 23.3., jolloin alkaa kirjoitusten vika viikko Suomessa ei ole jo epidemia?

Tämä. Muistan tulla tänne aukomaan päätäni jos toisin on.

Ei olla vielä lähelläkään yo-kirjoitusten loppua ja epidemia kolkuttelee ovia...

T. Se huolestunut abin äiti

Vierailija
66/66 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitukset saadaan maaliskuussa suoritettua, on abeilla urakka ohi ja sitä myöten helpottaa. Juhlia pystyy järjestämään pienemmässä piirissä tai jättää väliin. Pääsykokeet kesällä ovat tietenkin yksi kompastuskivi. Muita juhlia kyllä kannattaa miettiä, kun korona Suomessakin leviää kesään mennessä joka maakuntaan: häät, uskonnolliset juhlat, festarit, rippileirit ja konfirmaatiot jne. Jokaisen organisaation pitäisi nyt varautua, että koronan vuoksi tulee suuria muutoksia ja jopa koko tapahtuma peruuntuu.

Kesään mennessä korona on jo Suomessa unohdettu. Kaikki vaan suunnittelevat kesälomiaan. 

Kuolemaa et pakene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi