Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskari kaverit ja yhteydenotto 0

Vieras tapa vai tuttua juttua
06.03.2020 |

Tyttöni leikkinyt pitkään eskarissa parin tai kolmen muun tytön kanssa tiiviisti ja ovat ystävystyneet kavereiksi. Haluaisivat tavata myös vapaa-aikana joskus, sopineet keskenään. Asutaan vähän syrjässä joten naapurissa ei ole ikäisiä kavereita. Tein aloitteen ja jätin numeroni heidän vanhemmilleen tavatessa eskarissa. Sanoin että haluttaisiin joskus kaveri seuraa vapaa-ajalle. Yllätyksekseni en saanut mitään vastakaikua. Olen jotenkin hämmentynyt, aika töykeää olla vastaamatta mitään? Vai onko? Onko tämä joku vanha tapa vai miten muut toimivat tälläisessä tapauksessa. Ainoastaan yksi ilmoitti naamatusten myöhemmin että ovat niin kiireisiä etteivät ole kiinnostuneita kuskaamaan lapsia toistensa luokse.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kaveria etsiä vaikka somesta, Facebookissa paikallinen puskaradio voisi olla hyvä tähän, ei siitä ainakaan haittaa ole jos ystäviä saa myös eskarin ulkopuolelta.

Vierailija
2/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarit on jo sen ikäisiä, että aletaan harjoittelemaan sitä itsenäisempää yhteydenpitoa ja kulkemaankin itsenäisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla äiti osaamatta yhdyssanoja?

Vierailija
4/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jutella face to face ensin

Vierailija
5/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat menossa eri kouluun?

Vierailija
6/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tahto ei ollut yhteinen. Kerroit miksi annoit numerosi ja heille sillä ei ollut tarvetta ja näin he eivät ottaneet yhteyttä sinuun.

Vierailija
7/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit numeron eilen?

Vierailija
8/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, te haluatte seuraa. Toiset ehkä eivät. Ensi kerralla kysy "haluaisiko nn tulla meille joskus leikkimään?" Lähtökohta ei voi olla, että TE haluatte muiden pitävän TEILLE seuraa.

Vierailija
9/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte tosi syrjässä? Omalla lapsellaan on yllinkyllin kavereita ja harrastuksia?

Vierailija
10/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, te haluatte seuraa. Toiset ehkä eivät. Ensi kerralla kysy "haluaisiko nn tulla meille joskus leikkimään?" Lähtökohta ei voi olla, että TE haluatte muiden pitävän TEILLE seuraa.

Tämä. Kyllä minä lapsia voin kuskata, mutta heidän vanhempiinsa minulla ei kiinnosta tutustua intensiivisemmin.

Vierailija
11/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit tuolle yhdelle, että te kyllä kuskaatte?

Vierailija
12/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin viihdyttää teitä.

Vierailija
13/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan tuommoisen lapun perusteella ottaisi mitään yhteyttä.

Itse tekisin niin, että käskisin lapsen sopimaan kaverinsa kanssa kaverikyläilystä alustavasti ja siten, että se virtakin tenava kyselisi jo asiasta kotonaan. Ja sitten puhuisin lapsen vanhemmalle, että meidän x ja teidän z on tässä kait suunnitelleet kaveritreffejä, että meille voi kyllä tulla koska vaan vaikka ensi viikolla. ja sit odottaisin että miten reagoi. Jos tulee kiertelyä niin sit jättäisin siihen. Tai siinä sitten sovitaan alustavasti tai ainakin vaihdetaan numeroita että voidaan Whatsappissa viestitellä asiasta. Ja siitä se sit lähtee.

Vierailija
14/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vahvasti seurustelemaan ihmisten kanssa face to face irl.

Vierailija
15/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä minä lapsia voin kuskata, mutta heidän vanhempiinsa minulla ei kiinnosta tutustua intensiivisemmin.

No missä tossa muka sanottiin että ne vanhemmat kaipaisi kaveriseuraa? Kyllä minulle ainakin oli selvää että lasten kaveeraamisesta puhuttiin.

Vierailija
16/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku, jolla on luetun ymmärtämisessä yhtä vaikeaa kuin ap:lla yhdyssanoissa? Miten voi tulla vaikutelma, että ap haluaisi muiden viihdyttävän heitä, kun kyse on sen mahdollistamisesta, että eskarissa ystävystyneet lapset voisivat leikkiä vapaa-ajallakin?

Vierailija
17/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku, jolla on luetun ymmärtämisessä yhtä vaikeaa kuin ap:lla yhdyssanoissa? Miten voi tulla vaikutelma, että ap haluaisi muiden viihdyttävän heitä, kun kyse on sen mahdollistamisesta, että eskarissa ystävystyneet lapset voisivat leikkiä vapaa-ajallakin?

Sitä ap ei kerro kenen pitäisi se mahdollistaa. Onko heillä aikaa kuskata?

Vierailija
18/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat eskarissa sopia vaikka ostavansa kimpassa helikopterin, mutta vanhemmat kuitenkin päättävät. Näiden lastesi kavereiden pitää kotona ilmaista halunsa tavata lastasi vapaa-ajalla ja sen jälkeen vanhemmat päättävät, onnistuuko se miten ja milloin.

Vierailija
19/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tuonut esille, että hän ja penskansa haluavat jonkun viihdyttämään heitä. Täysin väärä lähtökohta kaveruudelle. Kaupungissa on kaverit vieressa ja harrastukset lähellä. Ei todellakaan varta vasten lähdetä johonkin puskaan pitämään kellekään seuraa, kun on omakin elämä elettävänä.

Vierailija
20/26 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva aikuinen haluaa lähteä tuohon kuskausrumbaan.