Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon suhteessa on normaalia joustaa?

Vierailija
06.03.2020 |

Olen seurustellut muutamia kuukausia ja tuntuu että tukehdun. Olen yrittäjä ja omaa aikaa on muutenkin vähän. Tuntuu että en ehdi tehdä enää mitään mitä ennen tein ja mitä haluaisin tehdä. Kumppani esimerkiksi on liikunnallinen kuten minäkin, mutta ei pysty harrastamaan lempilajiani, joten se on jäänyt kokonaan. Lisäksi hän käyttää selvästi enemmän alkoholia kuin olen tottunut ja koska nähdään viikonloppuisin niin pitäisi olla saunakaljat, ruokaviinit ja digestiivit. Se on hänestä normaalia. :( Ja hän kaataa minullekin kysymättä, mikä tuntuu oudolta. Toki toppuuttelen mutta jo se ettei edes kysy tuntuu painostavalta.

Enkö vaan ole parisuhdetyyppiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette ole sopivia toisillenne?

Vierailija
2/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puheeksi, että suhde ei tunnu sinusta hyvältä.

Voitko asettaa jotain rajoja, milloin itsestäsi tuntuisi suhteessa paremmalta. Vai onko niin, että arkesi on oikeastaan sellaista, että et tiedä, mahtuisiko siihen kukaan muu sitä jakamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tykkää viinin valita ruuan mukaan niin se ei ole hälyttävää. Jos valitsee viinin jotta saa syödä kantsii ruveta miettimään.

Sehän jos tekee jotain parempaa ruokaa niin sopiva viini tehostaa ruuan omaa makua ja siten ihan perusteltua käyttö.

Vaikuttaa kylläkin mielitiettysi tissuttelijalta😄 Kantsii sinunkin luisua alkoholismiin niin ei sitten mielitiettysi käytös haittaa😄

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
4/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri mietin että olenko liian joustamaton, jos en pysty elämääni yhtään muuttamaan toisen myötä? Mutta näin nelivitosena sitä jo tuntee itsensä ja on rakentanut toimivan ja inspiroivan arjen. En halua herätä viinipöhnässä joka viikonloppu ja haluan palata rakkaan lajini pariin. Kun yritin kertoa että kevyt kasvisruoka maistuisi paremmin niin hän alkoi paasaamaan että tekee jatkossa niin hyviä liharuokia että käännän kelkkani. Mutta en halua kääntää sitä. ap

Vierailija
5/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustaa aina voi, mutta niin että se ei häiritse liikaa itseä. Jos parisuhteessa joutuu aina joka kerta joustamaan, niin silloin toinen alistaa toista.

Vierailija
6/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parisuhde tarkoita sitä että ei saisi olla mitään omaa esim omaa harrastusta ei pidä lopettaa. Et osaa sanoa kun toinen kaataa sitä viiniä vaan odotat kun linnunpoikanen suu auki että sinulta kysytään? Eli avaa hyvä ihminen se suusi puhumiseen

Vierailija
7/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä juuri mietin että olenko liian joustamaton, jos en pysty elämääni yhtään muuttamaan toisen myötä? Mutta näin nelivitosena sitä jo tuntee itsensä ja on rakentanut toimivan ja inspiroivan arjen. En halua herätä viinipöhnässä joka viikonloppu ja haluan palata rakkaan lajini pariin. Kun yritin kertoa että kevyt kasvisruoka maistuisi paremmin niin hän alkoi paasaamaan että tekee jatkossa niin hyviä liharuokia että käännän kelkkani. Mutta en halua kääntää sitä. ap

Eihän sinun ole pakko juoda vaikka mies kaataisikin lasiin. Et vain juo. On eri asia joustaa ja olla täysin kynnysmatto. Kyllähän miehen pitää ymmärtää jos toinen ei halua juoda.

Vierailija
8/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla oikein aikaakaan parisuhteelle.

Vierailija
9/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä joustaa, puolin ja toisin. Mutta mihinkään itselle täysin vastenmieliseen asiaan ei pidä suostua. Minä en suostu anaaliyhdyntään, vaikka mieheni monia toivomuksia toteutankin, ja hän minun.

Vierailija
10/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juonutkaan. Mutta ihmettelin kun kysymättä iski lasin eteen. Vaikka vaan katseltiin televisiota. Näin suhteen alussa sitä on vielä semmoinen kohteliaisuusmoodi päällä, tunnustellaan ja tutustutaan. Tuo sai jotenkin karvat pystyyn. Etukäteen olin puhelimessa sanonut että juon vaan lasillisen ruuan kanssa, että ostaa vaan pienen pullon kun kyseli. Mutta osti ison ja tuputti muutenkin kuin ruuan kanssa.ap

Vierailija
11/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti oletko onnellisempi ilman tuota parisuhdetta. Ehkä hän ei ole sinulle oikea henkilö. Toimiva parisuhde antaa enemmän kuin ottaa.

N45

Vierailija
12/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että suhteen alussa haluaisi miellyttää toista: mies tekisi ap:lle mieluisaa ruokaa eikä tarjoaisi alkoa, jos ap ei sitä halua juoda.

Vierailija
13/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juonutkaan. Mutta ihmettelin kun kysymättä iski lasin eteen. Vaikka vaan katseltiin televisiota. Näin suhteen alussa sitä on vielä semmoinen kohteliaisuusmoodi päällä, tunnustellaan ja tutustutaan. Tuo sai jotenkin karvat pystyyn. Etukäteen olin puhelimessa sanonut että juon vaan lasillisen ruuan kanssa, että ostaa vaan pienen pullon kun kyseli. Mutta osti ison ja tuputti muutenkin kuin ruuan kanssa.ap

En nyt oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana. Kun mies tuputtaa, kerro hänelle että mainitsit juovasi vain lasillisen etkä halua enempää. Sitten pyydä häntä lopettamaan. Miten aiot jatkaa parisuhdetta jos et voi olla rehellinen suhteen alkuvaiheessa? Miksi edes haluat olla kyseisen miehen kanssa?

Vierailija
14/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa pitää joustaa mutta ei vain toisen. Kuulostaa siltä ettei mies kunnioita valintojasi ja tapojasi...ehkäpä väärä mies.

Vierailija
15/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet tukehtuvasi ja et saa olla oma itsesi edes juomisen suhteen, niin onkohan tuo nyt ihan fiksu suhde? Jos et ole onnellinen ja iloinen miehestä, vaan kaipaat erilaista elämää ja omaa aikaa, niin olisiko aika lopettaa juttu? Olet kokeillut ja parhaasi yrittänyt, mutta asiat eivät nyt vain tuntuneet hyvältä ja huonoja puolia tuntuu löytyvän enemmän kuin hyviä.

Olen saman ikäinen ja huomasin pari vuotta sitten, että jos mikään ei muutu, niin tulevaisuus näyttää tosi tylsälle ja ei yhtään minun oloiselta. Mukauduin liikaa, menin sinne minne ehdotettiin vaikka ei napannut, en osannut sanoa ei ja olo oli ihan kuin pompotettavalla pallolla. Muutin monta asiaa vähitellen ja vaikka se oli ehkä läheisistä ensin outoa, niin ystävät huomasivat minussa pian muutoksen parempaan. Lopetin mm. parin yhdistyksen hallituksessa olemisen, lasteni harrastusten leipojana/järjestäjänä/varojen kerääjänä yms. olemisen kokonaan ja otin aikaa enemmän itselle. Lisäsin myös perheeni vastuuta eri asioista. Kun ennen olin ollut aika vaitonainen, niin nyt olo oli helppo ja huoleton. En enää selitellyt, vaan tein niin kuin katsoin itse hyväksi.

Mieti siis huolella onko mies sen arvoinen, että voit hukata itsesi.

Vierailija
16/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana. Kun mies tuputtaa, kerro hänelle että mainitsit juovasi vain lasillisen etkä halua enempää. Sitten pyydä häntä lopettamaan. Miten aiot jatkaa parisuhdetta jos et voi olla rehellinen suhteen alkuvaiheessa? Miksi edes haluat olla kyseisen miehen kanssa?

Nyt kun mietin tarkemmin niin tuntuu painostavalta että hän on hankkinut ison pullon juotavaa, ja minulle tulee syyllinen ja epäkohtelias olo jos kieltäydyn. Tuntuu että pilaan tunnelman enkä arvosta toisen vaivannäköä. Se on se ongelma. Äh hankala selittää.ap

Vierailija
17/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholin juominen ole joustamista tai kompromissi. Ei myöskään lempilajia pidä jättää. Joustamiset tapahtuu eri asioissa.

Vierailija
18/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole miehen. Eivätkä nämä ole aikuisten ihmisten ongelmia. Kuulostat ihan joltain teiniltä ekassa seurustelusuhteessa. Mikä siinä on, kun ei voi puhua oman kumppanin kanssa?!

Mieheni juoksee, minä en. Minä käyn salilla, mies ei. Minä juon viiniä, mies on absolutisti. Jne jne. Eihän tällaisilla asioilla ole mitään merkitystä parisuhteessa, kunhan on kuitenkin jotain yhteisiäkin asioita. Näin on meillä menty jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
19/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alistuva ja läheisriippuvainen. Et halua pitää omia puoliasi, toivot että se toinen pitäisi puoliasi sinun puolesta, ettei sinun vaan tarvitse riskeerata konfliktia ihmissuhteessa, kun se on niin ikävää. Itse olen jättänyt viinit lasiin, jos on väkisin kaadettu. Olen myös jättänyt ruoan syömättä, joka on pyytämättä laitettu lautaselle. Olen jättänyt menemättä saunaan, vaikka kaikki muut ovat menneet, enkä ole selitellyt asiaa sen enempiä. Sanon kerran ei, ja jos sitä sanaa ei kunnioiteta, niin ihmissuhde loppuu minun osaltani tasan siihen sekuntiin.

Ehkä joillekin sitten on tärkeämpää että on ihmissuhde, ihan millainen vaan, kunhan joku on.

Vierailija
20/21 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sun on pysyä sinkkuna. Sä oot just sellainen ärsyttävä vanhapiika joka analysoi suhteen rikki. Naiset haluaa että mies on. Ies ja sit kun mies tekee kun tahtoo ja on mies ja kuitenkin haluaa tehdä sulle ruokaakin niin voih, sit se onkin liikaa. Ala lesbosuhteeseen, voitte virkata pannulappuja yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan