Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä positiivisia vaikutuksia raskauksilla ja synnytyksillä oli sinun kehoosi?

Vierailija
06.03.2020 |

Niin usein näkee keskustelua siitä, mitä vaivoja tai ikäviä puolia synnytyksillä ja raskauksilla oli kehoon. Mulla on kaksi lasta, mutta itselläni koen olevani enemmän saamapuolella siinä, miten raskaudet ja synnytykset kehoon vaikuttivat. Pitemmittä puheitta ranskalaisin viivoin:
- Kielteinen kehonkuva katosi. Ennen lasten saamista ajattelin lähinnä vartaloni puutteita. Nyt pidän sitä enemmän kivan näköisenä.
- Opin lisää asioita siitä, miten ihmiskeho toimii.
- Emättimen tuntoherkkyys lisääntyi huomattavasti.
- Opin tuntemaan oman kehoni paremmin ja kuuntelemaan sitä.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Sairastuin syömishäiriöön ja näytän seepralle. Rintani myös nykyisin roikkuu navan korkeudella tyhjinä pusseina.

Vierailija
2/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä huonoon suuntaan meni. Syömishäiriön kanssa kamppailen itsekin, kroppa on tyhjä roikkuva ruma nahka pussi, pimpsa näyttää lihansyöjäkasville. Pissi- ja kakkavaikeudet arkipäivää. Kuka tällaista rakastaisi, yksinäisyys vaivaa. Ei tää oo sen arvoista, kaikki menee parin lapsen tähden :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa monella on mitään positiivista tästä aiheesta...ainoa hyvä asia jonka keksin on arvostus siitä että kroppa näköjään pystyy toipumaan vaikka minkälaisesta rääkistä ja vaurioista.

Vierailija
4/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokkopa monella on mitään positiivista tästä aiheesta...ainoa hyvä asia jonka keksin on arvostus siitä että kroppa näköjään pystyy toipumaan vaikka minkälaisesta rääkistä ja vaurioista.

Jännä juttu. Mulla itselläni ei ole oikeastaan muuta negatiivista kuin se, että alaselkä on heikompi, mutta ei se hyvä ollut ennen raskauksiakaan. 

Ap

Vierailija
5/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tunsin kehoni ja pidin siitä jo ennen, ja eritoten, ennen raskauksia. Pinppikin oli tuntoherkkä, nyt se on lähinnä tuhottu. En keksi mitään positiivista aiheesta, olisi pitänyt jättää väliin. Paitsi että noi muksut on ihania. Mun kroppani ei enää.

Vierailija
6/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipuni katosivat, vaikka olisi luullut toisinpäin. Raskaus jotenkin veti liian suoran selkäni sopivalle kaarelle. Siitä jäi pysyvä ominaisuus.

Vierailija
7/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväisempi rintojeni ulkonäköön kahden raskauden ja imetyksen jälkeen.

Olen oppinut arvostamaan itseäni ja kehoani ihan eri tavalla, on helpompi hyväksyä kehon kauneusvirheet. Niitä oli ennen raskauttakin.

Paljon vaurioitakin tuli, mutta todellakin oli sen arvoista.

Vierailija
8/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n listaamat asiat ovat vaikutuksia mieleen, ei kehoon, tuota tuntoherkkyyttä lukuunottamatta.

Vierailija
9/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ap:n listaamat asiat ovat vaikutuksia mieleen, ei kehoon, tuota tuntoherkkyyttä lukuunottamatta.

Minun mielestäni kehon tunteminen on kuitenkin kehollinen vaikutus. Osaan käyttää kehoani nyt paremmin. Ja mielen vaikutukset heijastuvat kyllä kehoon.

Ap

Vierailija
10/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköni parani muutamien vuosien ajaksi, noin kymmeneksi vuodeksi ja sitten alkoi taas huonontua. 

Vierailija
11/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköni parani muutamien vuosien ajaksi, noin kymmeneksi vuodeksi ja sitten alkoi taas huonontua. 

Mielenkiintoista! Oon kyllä kuullut, että raskauksilla ja imetyksillä voi olla vaikutuksia näköön, mutta yleensä olen kuullut, että näkö heikkenee! Mullakin heikkeni ensimmäisen lapsen jälkeen, mutta se palautui sitten vuoden sisällä ennalleen.

Ap

Vierailija
12/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Mulla itselläni ei ole oikeastaan muuta negatiivista kuin se, että alaselkä on heikompi, mutta ei se hyvä ollut ennen raskauksiakaan. 

Ap

Sama minulla. Neljä lasta eikä kummempia muutoksia. Ihan ennallaan, painoa ei ole tullut. Olen enemmän sinut kroppaani kanssa eli suurin muutos on korvien välissä.

Vierailija
13/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa, että mitä ap sitten oppi ihmiskehon toimimisesta? Harrastat seksiä, tulet raskaaksi, joudut synnyttämään. Aika selvää se minusta on. En oppinut mitään uutta ollessani paksuna.

Vierailija
14/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Oon kyllä kuullut, että raskauksilla ja imetyksillä voi olla vaikutuksia näköön, mutta yleensä olen kuullut, että näkö heikkenee! Mullakin heikkeni ensimmäisen lapsen jälkeen, mutta se palautui sitten vuoden sisällä ennalleen.

Ap

Minulla oli toisinpäin, olen ammatissa, jossa näkö tutkitaan usein ja siihen aikaan minulle kerrottiin, että tietyntyyppinen näön heikkeneminen voi pysähtyä tai jopa näkö parantua raskauksien johdosta. Ja minulle kävi sitten niin. :) 

Vierailija
15/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa, että mitä ap sitten oppi ihmiskehon toimimisesta? Harrastat seksiä, tulet raskaaksi, joudut synnyttämään. Aika selvää se minusta on. En oppinut mitään uutta ollessani paksuna.

Joo, varmasti tuo oli sinulle selvää, ja olis se minullekin, mutta se ei ollutkaan se, mitä minä opin. Hassua, että ajattelit, että opin tuon...

Tuli aika konkreettisesti selväksi, miten hormonit vaikuttavat kehoon ja muokkaavat sitä synnytystä varten. Esim. se, että kudokset pehmenevät, jotta synnytys on helpompaa, mutta se ei tietenkään lopu siihen, että vain ne tarkoituksenmukaiset kudokset pehmenevät. Koko keho muuttaa prosessia varten, ja itsellä ei ole oikein sananvaltaa siinä.

Mulla ei ollut mitenkään helpot ja kivat raskausajat, mutta ne kyllä opettivat ymmärtämään kehon toimintaa  paremmin. Ennen ajattelin ruumistani vähän niin kuin ulkopuolelta, raskauksien jälkeen aloin tuntea keholliset tuntemukset voimakkaammin ja ymmärtämään, mistä ne johtuvat.

Ap

Vierailija
16/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut vähenivät huomattavasti.

Vierailija
17/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiskivut vähenivät huomattavasti.

Mulla sama! Yleensä niitä ei enää ole. Mutta niiden tilalle on tullut sellainen väsynyt olo ennen kuukautisia.

Ap

Vierailija
18/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla oli toisinpäin, olen ammatissa, jossa näkö tutkitaan usein ja siihen aikaan minulle kerrottiin, että tietyntyyppinen näön heikkeneminen voi pysähtyä tai jopa näkö parantua raskauksien johdosta. Ja minulle kävi sitten niin. :) 

Kiva oppia uutta! Tääkin on joku hormonaalinen, solutasolla tapahtuva muutos, mutta mikä? Kiinnostaisi tietää tarkemmin.

Ap

Vierailija
19/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin näkö parani..

Oli hassua miten kesken raskauden tajusi ettei nää silmälaseilla ja että ilman parempi. Vieläkään en käytä laseja päivittäin ja lapsi on jo eskarissa.

Aika miedot lasit mulla tosin oli .

Vierailija
20/89 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana edelleen, joten en tiedä onko tämä muutos pysyvää, mutta raskaus teki minulle sen, että olen positiivisempi, luottavaisempi ja vähemmän ahdistunut. Saa nähdä, muuttuuko tilanne kun lapsi syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän