Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun ilmastotekosi?

Vierailija
05.03.2020 |

Itse vaihdoin katumaasturini pienempään autoon.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hanki kuin yhden lapsen, olen 90% vegaanisella ruokavaliolla (välillä syön suklaata tms mutten syö ikinä lihaa), suosin julkisia, kierrätän kaiken muovista pahviin, ostan vaatteeni vain käytettynä, olen WWF kummi, koitan ajaa taloudellisesti (auton lämmitys ja kaasu pois ennen risteystä nii aikaisin ettei tarvitse jarruttaa yhtään), suosin suomalaisia tuotteita ja pidän huoneenlämmön alhaisena.

Ei ole ilmastoteko.

Eri juttu jos olisit syönyt nautaa päivittäin ja siirtynyt sitten kasvisruokaan. 

Ehkä kävistit pyörähtämässä näytillä ammattiauttajan luona?

Vierailija
22/29 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentänyt enkä omista autoa.

N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavalio ja ehkä sitäkin suurempi teko on ostaa lastenvaatteet ekologisilta ja eettisiltä merkeiltä tai vielä parempi: torilta tai kirppiksiltä. Kangaskassi kaupassa, bambupillit jne.

Vierailija
24/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pienempään taloon, asensin ilmalämpöpumpun, oman pientuulivoimalan + aurinkopaneelit. Olen lähes täysin energiaomavarainen nyt. Lisäksi vähensin lihansyöntini kerta viikkoon. Katsotaan jos jossain välissä pääsisin täysin eroon yleisestä sähköverkosta. 

Vierailija
25/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän lomalla Malediiveille, poltan päivittäin puuta takoissamme vapauttaen vuodessa paljon hiiltä, ajan dieselmaasturilla joka päivä 50 kilometriä töihin ja takaisin, syön joka päivä lihaa.

Minua ei oikeasti kiinnosta ilmasto lainkaan. Ihminen ei sille mitään mahda.

Vierailija
26/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lentämisen. 

Vierailija
27/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Hiilijalanjälki on laskureiden mukaan 3500-4000, joten jatkan ihan samalla tavalla kuin nytkin.

Ja tuohon mahtuu jopa pahennusta herättävä kuuskytlukulainen harrastejenkki.

Katsotaan sitten uusiksi jos suomalaisten keskiarvo pääsee tuohon 4000 kohdille.

Vierailija
28/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljon tekoja jotka voidaan laskea ilmastoteoiksi, vaikka tykkäänkin lämpimästä ja inhoan talvea.

En ole koskaan ostanut katumaasturia, vaihdoin omakotitalon lämmityksen öljystä maalämpöön ja kuljen noin 20 kilometrin työmatkani polkupyörällä kesät talvet. Tuossa suurimpia.

Vierailija
29/29 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin auto etanolikäyttöiseksi. Päästöt lähes nollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi