kuinka moni teistä on sosiaalitoimiston asiakas ja minkä takia?
itse olen. ensin 3v lapsen kanssa kotona kh-tuella, sen jälkeen opiskelin ja tulin heti perään raskaaksi. 5kk työttömänä ennen äitiyslomalle jääntiä. mieheni opiskelee vielä..
Kommentit (22)
Kaikkihan me jotka täällä aikaa vietämme olemme sossun rahoilla eläviä. Jos olisi töitä ja oma elämä niin emme kirjoittelisi tänne.
Sossu maksoi 100e kuussa toimeentulotukea ja mielialalääkkeeni joihin ei saa enää edes kelakorvausta. Muutenkin auttoivat eri palveluiden järjestämisessä lapsille. Laskin juuri hetki sitten että työllistämme/ timme noin 20 ihmistä.
Sitä ei kai mitenkään voi välttää, jos asuu Helsingissä ja haluaa adoptoida.
Eli viimeksi 3 vuotta sitten käynyt sossussa. Sain siellä sellaset saarnat, että tajusin pistää elämän kuntoon. Nyt olen kesälomalla töistä, itse tienaan omat rahat. :)
Vierailija:
Kaikkihan me jotka täällä aikaa vietämme olemme sossun rahoilla eläviä. Jos olisi töitä ja oma elämä niin emme kirjoittelisi tänne.
ketjula hehkuttivat ja minä ä-rahalla.
Mies olisi saanut hyväpalkkaisen työn, mutta se yön ilmapiiri ei ole kuulema kovin kummoinen. Nyt ei tienaa " kun sika" mutta on sellaisessa työpaikassa, jossa todellakin tykkää olla ja työkaverit ovat parasta a-luokkaa.
Saan sossusta 118 ¿/kk ja se on lapsen elatusraha. Mies kun ei maksa ja rahat on vähissä niin oli pakko pyytää.
Vierailija:
Tuon toisen ketjun pummiloisethan ovat pesiytyneet tänne.
Vierailija:
ja täällä vielä kerskaillaan, kuinka rahaa on ranteet vääränä.
(vaikka mitä ilmeisemmin oletkin melko yksinkertainen, mutta silti... )
ja rahaa aina satunnaisiin kuluihin kuten lääkkeisiin ja lääkärilaskuihin.
päivääkään en oo töitä tehny, enkä tee. me ranen kanssa ostetaan sorbusta ja pidetään juhlat kun sossun rahat tulee. kun ne loppuu niin me mennään takasin, saadaan harkinnalla lisää. niillä me sitten sitkutellaan kunnes taas on juhlan aika.
Vierailija:
Kuules 8, sinä et voi sitä tietää! Sinunkin elämässäsi voi tapahtua asioita, jotka johtavat sossun asiakkuuteen.
ei voi asia mennä niin huonosti ikinä -8-
Mieheni eläkkeellä, itse työttömänä ja piti saada silmälasit, kun ei vanhoilla enää nähnyt mitään!
Nyt olen töissä ja asiat toisin.