Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko peruneet matkoja coronaviruksen takia?

Vierailija
05.03.2020 |

Itsellä toukokuussa reissu Saksaan, saas nähdä ehtiikö coronatilanne rauhoittua vai jääkö reissu väliin. Onko muut peruneet reissuja, minne ja milloin? Tuliko taloudellisia tappioita vai saitteko maksuttomat peruutukset?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vumiikolla työkaveri lähtee perheineen kanarialle. Mahtaako tulla takaisin vai jääkö karanteeniin? Meillö ei ole matkoja nyt tiedossa.

Vierailija
22/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen just huomaa kuinka paljon ihmiset nykyään matkailee ja taudit leviää ennätysvauhtia. Sikainfluenssan aikaan ei vielö taidettu ihan yhtä paljoa matkailla niin ei levinnyt näin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän tulee seuraava tartunta aalto?

Vierailija
24/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta ei ole Milanon matkoja ollut tiedossa tai varattuna. Olen juuri reissussa mutta ihan muualla Euroopassa. Korona tulee jos on tullakseen, mutta en tieten tahtoen menisi nyt varaamaan lentoja pohjois-italiaan.

Vierailija
25/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi ihmiset haluaa ehdoin tahdoin matkustaa keski-Eurooppaan ja tuoda sieltä virusta tänne. Jos on itse perusterve, ei se tarkoita että kaikki muut ovat.

Vierailija
26/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on kauhean vaikea tajuta tätä matkaintoa. Tai siis oikeammin sitä intoa palata Suomeen korona-alueelta. Jos haluaa matkustaa alueelle, jossa on paljon tartuntoja, niin siitä vaan, mutta miksi ihmeessä pitää tulla takaisin, tartuttaa virus muihin ja aiheuttaa kuluja ja vaaratilanteita yhteiskunnalle. Toivoisin niin, että pääministeri kasvattaisi itselleen munat, jotta rohkenisi ilmoittamaan, että paluu Suomeen estetään tautipesäkkeistä esim. Italiasta, Etelä-Koreasta ja Iranista sekä niiltä paikkakunnilta ja alueilta, joissa koronavirusta on havaittu. Paluulennot ja karanteenissa oleskelu lähtee omasta pussista.

Pelkään tartuntaa lähesteni vuoksi. Ainoa keino suojautua siltä on eristäytyminen. Jo keskiajalla rutosta selvisi ne kylät, jotka olivat onnistuneet eristäytymään. Nyt kun korona on jo Suomessa, ainoa oikea tapa on huolehtia, että kukaan altistunut ei pääse tartuttamaan muita. Se tarkoittaa eristystä heille, ja koska ovat itse tieten tahtoen tautinsa ulkomailta hakeneet, niin ihan saisivat itse maksaa kulunsa ja niidenkin kulut, jotka ovat täällä tartuttaneet. Mitä vähemmän ihmiset matkustavat, sitä varmemmin tauti pysyy kurissa. Lomailla voi sitten, kun koronaa ei ole, tai jos on pakko päästä lämpimään, niin pysyy siellä sitten ja maksaa itse testit ja karanteenin eikä lentokoneeseen pääse ilman kahden viikon karanteenia.

Minulla on syöpää sairastava pikkusisko. Miten toivoisinkaan, että ihmiset voisivat vähän nostaa sitä katsetta omasta navastaan. Ei meillä terveillä ole hätää koronan suhteen mutta kaikki eivät ole terveitä.

Vierailija
27/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on kauhean vaikea tajuta tätä matkaintoa. Tai siis oikeammin sitä intoa palata Suomeen korona-alueelta. Jos haluaa matkustaa alueelle, jossa on paljon tartuntoja, niin siitä vaan, mutta miksi ihmeessä pitää tulla takaisin, tartuttaa virus muihin ja aiheuttaa kuluja ja vaaratilanteita yhteiskunnalle. Toivoisin niin, että pääministeri kasvattaisi itselleen munat, jotta rohkenisi ilmoittamaan, että paluu Suomeen estetään tautipesäkkeistä esim. Italiasta, Etelä-Koreasta ja Iranista sekä niiltä paikkakunnilta ja alueilta, joissa koronavirusta on havaittu. Paluulennot ja karanteenissa oleskelu lähtee omasta pussista.

Pelkään tartuntaa lähesteni vuoksi. Ainoa keino suojautua siltä on eristäytyminen. Jo keskiajalla rutosta selvisi ne kylät, jotka olivat onnistuneet eristäytymään. Nyt kun korona on jo Suomessa, ainoa oikea tapa on huolehtia, että kukaan altistunut ei pääse tartuttamaan muita. Se tarkoittaa eristystä heille, ja koska ovat itse tieten tahtoen tautinsa ulkomailta hakeneet, niin ihan saisivat itse maksaa kulunsa ja niidenkin kulut, jotka ovat täällä tartuttaneet. Mitä vähemmän ihmiset matkustavat, sitä varmemmin tauti pysyy kurissa. Lomailla voi sitten, kun koronaa ei ole, tai jos on pakko päästä lämpimään, niin pysyy siellä sitten ja maksaa itse testit ja karanteenin eikä lentokoneeseen pääse ilman kahden viikon karanteenia.

Minulla on syöpää sairastava pikkusisko. Miten toivoisinkaan, että ihmiset voisivat vähän nostaa sitä katsetta omasta navastaan. Ei meillä terveillä ole hätää koronan suhteen mutta kaikki eivät ole terveitä.

Joo ymmärrän tämänkin puolen, siksi mietin saksan reissuani. Toisaalta reissu on kauan odotettu ja korona näyttää jo olevan Suomessa. Noh täytyy vielä meittiä. Ap

Vierailija
28/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarkoitus lähteä loppukeväästä Italiaan, mutta jäi lähinnä vaihtoehtojen vertailun tasolle. Nyt ei sitten lähdetä. En viitsi kaivaa verta nenästäni. Ja mitä tekee paikassa, jossa kansa kenties on karanteenissa, ravintolat ja kaupat kiinni, ei pääsyä katsomaan nähtävyyksiä jne.

Vierailija
29/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole peruttu. Lähden Thaimaahan ja jos siellä johonkin kuolen niin tuskin coronavirukseen. Tämän kuun puolivälissä lähtö.

Thaimaahan pääsee nyt 140 eurolla. Itsellä hakusessa lennot Lyoniin.

Vierailija
30/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etsin Portugalin lentoja. En aio perua suunnitelmia.

Vierailija
31/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä etsin Portugalin lentoja. En aio perua suunnitelmia.

Heinäkuussa Lissaboniin. Ehkä korona on silloin jo muisto vain:)

Vierailija
32/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaa vaan tuleeko matkustusrajoituksia

Vierailija
33/33 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihan kuulu tähän yhteiskuntaan, että itse maksettaisiin kulut. Voihan joku olla mennyt Italiaan ennen kuin on tiennyt epidemiasta. Haloo nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä