Siivoojat/ Koronavirus
Moikka, oletteko muut siivoojat/laitoshuoltajat ottaneet esimiehen kanssa puheeksi koronaviruksen? Mieten vaan, että voisin pyytää käsidesiä ja kertakäyttöhanskoja siivoukseen. Siivoan toimistoja, keskityn nyt itse ainakin enemmän kosketuspintoihin, mites te muut? Ps. Mulla ei ole laitoshuoltajan tutkintoa, joten jos saan vaikka vinkkejä kosketuspintojen pyyhkimiseen tms. Näytöt jäänyt roikkumaan mutta teoriat on käyty
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D oi luoja... Käsidesilläkö meinasit pinnat pyyhkiä?
No en vaan tarkoitin itelleni siivousvaunuun.. voi Tarvittaessa käsidesillä pestä kädet....
Missä ihmeen paikassa sinä siivoat jos ei siellä ole juoksevaa vettä ja mahdollisuutta käsien pesuun? Käsidesi on ihan hyvän vaihtoehto sellaisiin tilanteisiin joissa ei ole pesupaikkaa. Kannattaa kuitenkin ensisijaisesti käyttää ihan perinteistä vettä ja saippuaa käsien pesuun! Parempi niin puhdauden, hygienian kuin käsien ihon kannalta.
Kyllä pitäisi olla kertakäyttö hanskat tarjolla, niille ketkä haluaa käyttää. Käsidesi kuuluu aina siivous vaunun varusteisiin.
Ahaha kirjoitti:
Nykyään ei pitäisi olla kertakäyttöhanskoja vaan kestohanskat, tulee kuulemma mukaan kalliiksi
Kestohanskat säästää luontoa siltä valtavalta muovimäärältä, mikä kertakäyttöhanskoista tulee.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin keskityt kosketuspintoihin? Kai teillä on sovittu mitä siivoat? Samat pinnat ne siivotaan nyt kun aiemminkin. Eikö sulla sitten normaalisti ole kertakäyttöhanskoja? Tätä mä ihmettelen monissa siivoojissa, toimistoja ja vessoja vaan paljain käsin.... Mä käytän Aina kertakäyttöhanskoja, koronaa liikkeellä tai ei. Ja vaihdan ne vähintään kerran työpäivässä. Ja pesen kädet erittäin huolellisesti pari kertaa päivän päätteeksi + pyyhin kosteuspyyhkeellä puhelimen, jos olen koskenut siihen töissä.
Oikeastiko jossain käytetään kertakäyttöhanskoja koko ajan? Meidän isossa firmassa ovat kiellettyjä, pitää käyttää tavallisia kumihanskoja joita toki pestään. Ympäristösyyt.
Kiitos, asiallisesta kommentista. Pyydän niitä lertakäyttö hanskoja