Viikissä syyllistetään syyttömiä ihmisiä koronaviruksen levittämisestä
Viikissä käynnissä koronaviruksen takia karanteenissa olevien kyttääminen ja syyttely ja haetaan syyllisiä, keiden vika viruksen mahdollinen leviäminen on. Olisiko aika lopettaa syyllisten hakeminen ja syyttömien vainoaminen?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
1. Mikä on norssi?
Joku sanoi, että googlesta olisi helposti löytynyt - mutta ei ilmeisesti enää. Mistä se nykyään löytyy?
Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Mikä on vilkki?
2. Mikä on norssi?Norssi nyt olisi löytynyt helpolla googlauksellakin, vilkistä en tiedä mutta kontekstista voisi arvata että sillä on jotain tekemistä viikin kanssa.
Mutta mikä on viikki?
Vierailija kirjoitti:
Sietääkin syyllistää. Akka tullut epidemia alueelta, sairastuttanut lähipiirinsä sekä päästänyt lapsensa kouluun ja jalkapalloharjoituksiin. Nyt koulu karanteenissa yhden välinpitämättömän ihmisen vuoksi. Ties kuinka monta on tartuttanut.
Tätä on kyllä todella vaikea käsittää. Tietää oleilleensa epidemia-alueella, itsellä on ollut oireita, pojallakin jo on oireita ja silti päästetään kouluun ja jalkapalloharjoituksiin. Ei paljon järki päätä pakota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittukaa, ne ensimmäisenä koronan saaneet naiset saattoivat matkustaa Italiaan jo silloin, kun epidemiasta ei siellä ollut vielä tietoa ja se saattoi puhjeta vasta heidän siellä ollessana. Täysin turhaa siis syyllistää heitäkään.
Okei, tiedän että tämä on epäsuosittu mielipide, mutta oliko pakko matkustaa mihinkään nyt korona-aikana? Itse en todellakaan huvikseni matkustaisi suosittuihin turistikohteisiin, kun tiedän, että joku uusi tauti kiertää parhaillaan maailmaa matkustajien mukana. Lentokenttiä ja muita isoja asemia, joiden kautta kulkee sairaasti (pun intended) porukkaa välttelisin mieluiten myöskin, jos ei ole ihan todellinen pakko sellaiselle mennä. Ei matkustaminen nyt niin superihanaa ole, että ottaisin riskin tuoda tänne kotimaahan taudin, joka voi olla todella vaarallinen riskiryhmäläisille ja silloin tällöin yllättäen ihan perusterveille tai jopa huippukuntoisillekin esim. urheilijoille (näitä on uutisoitu ympäri maailmaa joitain tapauksia). Mutta joo, ei ihmisiä kiinnosta, kun minä minä ja minun loma. Omatkin sukulaiseni matkustivat juuri maahan, jossa on todettu runsaasti tapauksia, mutta kun ei ole vielä epidemiaksi asti niin se on kuulemma sitten ihan turvallista. Että silleen. Taidan pitää vähän taukoa näiden maailmanmatkaajien tapaamisesta...
Hyvä sun sukulaisille, koska vaikutat tylsältä tyypiltä. Kaikki ei elä pumpulissa niinkuin sinä.
Joo, olen tylsä tyyppi, kun haluan "elää pumpulissa" enkä kivasti veitsenterällä siten, että ihan oman huvini vuoksi riskeeraisin lähipiirini, jossa on useita riskiryhmäläisiä. Puhumattakaan mahdollisen epidemian vaikutuksesta koko yhteiskuntaan. Kyllä ehdottomasti on parempi hupimatkustella, viedä rahansa jonnekin turistirysään ja palata kokemusta ja mahdollista virustartuntaa rikkaampana.
Vierailija kirjoitti:
1. Mikä on vilkki?
2. Mikä on norssi?
Se on Viikki eli asuinalue Helsingissä. Norssi on koulu, Helsingin normaalilyseo.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niitä tullut lisää?
Media on kummallisen hiljaa ja eduskuntaankin hommattiin käsidesiä.
Ja mitään huolta ei ole kansalaisilla, mutta tänäänkin Finnair ilmoitti matkojen peruutuksista ja asiakkaat voivat siirtää matkojaan kesäkuuhun asti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d0783a85-3844-4a23-8167-6de07cc3345a
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin jo Suomen hässäkän aluksi, että pitäisi julkaista taudinkantajan nimi, kuva ja asuinpaikka. Silloin säästyttäisiin huhuilta, syyttömien syyttämisiltä ja vääriltä tautiepäilyiltä. Mutta ne, joita asia saattaisikin koskea, osaisivat olla tarkempia. Näin se muualla toimii.
Ei varmasti toimi. Ovatko kaikki yhtä sekaisin kuin sinä?
Suomessa laki kieltää viranomaisia kertomasta henkilöiden terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niitä tullut lisää?
Media on kummallisen hiljaa ja eduskuntaankin hommattiin käsidesiä.
Miten niin media on hiljaa? Oletko seurannut tänään mitään mediaa? Ei siltä tunnu.
"Ja mitään huolta ei ole kansalaisilla, mutta tänäänkin Finnair ilmoitti matkojen peruutuksista ja asiakkaat voivat siirtää matkojaan kesäkuuhun asti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d0783a85-3844-4a23-8167-6de07cc3345a"
Tulkitsen itse tämän näin, että omaa päätään käyttävät matkustajat ovat niin sankoin joukoin peruuttaneet matkustamisiaan, että Finnair ei viitsi lennättää muutamaa hassua matkustajaa edes takaisin, vaan mieluummin peruu lennot, jonne ei olisi juuri edes matkustajia tullutkaan.
Tulee halvemmaksi peruuttaa lento. Bensa ja henkilöstön palkat vievät paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin jo Suomen hässäkän aluksi, että pitäisi julkaista taudinkantajan nimi, kuva ja asuinpaikka. Silloin säästyttäisiin huhuilta, syyttömien syyttämisiltä ja vääriltä tautiepäilyiltä. Mutta ne, joita asia saattaisikin koskea, osaisivat olla tarkempia. Näin se muualla toimii.
Suomessa laki kieltää viranomaisia kertomasta henkilöiden terveystietoja.
Ei kiellä tämmöisessä tilanteessa, yleisvaarallinen tauti.
Vierailija kirjoitti:
Sietääkin syyllistää. Akka tullut epidemia alueelta, sairastuttanut lähipiirinsä sekä päästänyt lapsensa kouluun ja jalkapalloharjoituksiin. Nyt koulu karanteenissa yhden välinpitämättömän ihmisen vuoksi. Ties kuinka monta on tartuttanut.
koulu ei ole karanteenissa, vaan osa luokkalaisista on eristyksissä. Se on eri asia.
Levitätkö tahallasi väärää tietoa vai oletko vain huithapeli faktojesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittukaa, ne ensimmäisenä koronan saaneet naiset saattoivat matkustaa Italiaan jo silloin, kun epidemiasta ei siellä ollut vielä tietoa ja se saattoi puhjeta vasta heidän siellä ollessana. Täysin turhaa siis syyllistää heitäkään.
Okei, tiedän että tämä on epäsuosittu mielipide, mutta oliko pakko matkustaa mihinkään nyt korona-aikana? Itse en todellakaan huvikseni matkustaisi suosittuihin turistikohteisiin, kun tiedän, että joku uusi tauti kiertää parhaillaan maailmaa matkustajien mukana. Lentokenttiä ja muita isoja asemia, joiden kautta kulkee sairaasti (pun intended) porukkaa välttelisin mieluiten myöskin, jos ei ole ihan todellinen pakko sellaiselle mennä. Ei matkustaminen nyt niin superihanaa ole, että ottaisin riskin tuoda tänne kotimaahan taudin, joka voi olla todella vaarallinen riskiryhmäläisille ja silloin tällöin yllättäen ihan perusterveille tai jopa huippukuntoisillekin esim. urheilijoille (näitä on uutisoitu ympäri maailmaa joitain tapauksia). Mutta joo, ei ihmisiä kiinnosta, kun minä minä ja minun loma. Omatkin sukulaiseni matkustivat juuri maahan, jossa on todettu runsaasti tapauksia, mutta kun ei ole vielä epidemiaksi asti niin se on kuulemma sitten ihan turvallista. Että silleen. Taidan pitää vähän taukoa näiden maailmanmatkaajien tapaamisesta...
Hyvä sun sukulaisille, koska vaikutat tylsältä tyypiltä. Kaikki ei elä pumpulissa niinkuin sinä.
Ja heti yksi näistä minä minä ja minun loma -tyypeistä ilmoittautui.
Oman työpaikkani linjaus on, että työpaikalle ei ole kahteen viikoon mitään asiaa, jos on ollut matkalla riskialueilla. Näin on monessa firmassa tällä hetkellä. Hyvä linjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vedättejö samanlaiset syytökset kun itse levitätte flunssia ja toksoplasmoosia yms.
Päiväkodissa työskentelevä äitini kertoi että tänäkin talvena on USEAMPI perhe käännytetty pk:n ovelta takaisin kotiin kun oksentelevaa lasta on yritetty tuoda hoitoon. Ihmisiä ei oikeasti kiinnosta muut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta viranomaistaholta tähän olisi pitänyt puuttua. On oikeasti ihmisiä, jotka elää vaan jossain omassa Facebook kuplassa, eikä tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koulu ei ole karanteenissa, vaan osa luokkalaisista on eristyksissä. Se on eri asia.
Levitätkö tahallasi väärää tietoa vai oletko vain huithapeli faktojesi kanssa?
Hän saa jotain kiksejä tilanteen suurentelusta ja hysterian lietsomisesta. Toivoo lisää sairastuneita ja mittavampia karanteeneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on kyllä todella vaikea käsittää. Tietää oleilleensa epidemia-alueella, itsellä on ollut oireita, pojallakin jo on oireita ja silti päästetään kouluun ja jalkapalloharjoituksiin. Ei paljon järki päätä pakota!
Ja tuon lisäksi ravasi kahdella eri lääkäriasemalla, vaikka oli tullut epidemia-alueelta!! Aivan käsittämätöntä.
Ohjeethan ovat selkeät: jos tulet Italiasta tai muulta alueelta, jossa tartuntoja on jo ja oireita tulee, ei saa lähteä enää kodista mihinkään vaan pitää soittaa terveydenhuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kuuntelin radiosta jotakin koronavirus iltaa ja ihmettelin erästä naista joka soitti ohjelmaan ja kertoi poikansa sairastavan koronavirusta ja hän vain vähätteli, naureskeli ja hekotteli kuinka ihmiset ovat hysteerisiä ja jopa lääkäri oli aluksi kieltänyt lapselta isätapaamiset, mutta lopulta lääkäri antoi luvan isätapaamiseen, kun he olivat sitä vaatineet ja pyytäneet eri viranomaisilta.
Herää vain kysymys, kuinka monta koronavirus tapausta tuo mies ehtii levittää ympärilleen, kun käy tapaamassa lastaan. Tai oliko tuo nainen sama, joka toi viruksen Suomeen Italiasta. Jotenkin outoa, kun jopa Finnair ja yritykset ovat tarkkoja, mutta tämä nainen vain nauroi hekotteli, kuinka saa töistä vapaata.
Ja käsitin naisen olevan vielä opettaja.
Ohjelma löytyy varmaan Areenasta, kun se oli Ylen.
Olisiko se poika vasta altistunut? (Eli ei sairastunut)
Ehdotin jo Suomen hässäkän aluksi, että pitäisi julkaista taudinkantajan nimi, kuva ja asuinpaikka. Silloin säästyttäisiin huhuilta, syyttömien syyttämisiltä ja vääriltä tautiepäilyiltä. Mutta ne, joita asia saattaisikin koskea, osaisivat olla tarkempia. Näin se muualla toimii.[/quote]
Suomessa laki kieltää viranomaisia kertomasta henkilöiden terveystietoja.[/quote]
Ei kiellä tämmöisessä tilanteessa, yleisvaarallinen tauti. [/quote]
Hirveä paniikki ihmisillä ensin kun Kannassa näkyy terveystietoja ja joku väärä henkilö olisi niistä sitten muka kiinnostunut. Nyt sitten pitäisi lynkata julkisesti ne joilla tauti on.
Ihan aiheesta syyllistetään sitä vanhempaa, joka tuli Italiasta, sairastui itse, pyöri oireinensa työterveydessä tartuttamassa ihmisiä ja lähetti vielä lapsensa sairaana kouluun JA jalkapallotreeneihin.
Miten meni omasta mielestä??
Norssi eli normaalikoulu on yliopiston kanssa yhteistyössä toimiva harjoittelukoulu (yleensä peruskoulu+lukio), jossa koulutetaan opettajia.
t. Norssissa auskuna (auskultanttina) ollut