Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ihminen "harrastaa" paperinkeräyslaatikoiden tutkimista?

Vierailija
04.03.2020 |

Luin juuri älyttömän artikkelin Yleltä:
https://yle.fi/uutiset/3-11236705
Mun mielestä ei ole älytöntä että 80 kirjettä on päätynyt roskikseen, vaan älytöntä on että joku löysi ne kirjeet sieltä roskiksesta. Siis totanoinniin?? Jo on omituinen "harrastus" ihmisillä kun roskiksia penkovat.
Kun mä vien mun paperiroskat paperinkeräykseen niin onko suurikin riski että joku käy ne mun paperit sieltä penkomassa ja lukemassa? Pienentääkö riskiä se jos heitän paperit sellaiseen syvään Molok-roskikseen vai pengotaanko niitäkin?
Pitääkö mun hankkia paperisilppuri? Vai pitääkö mun lakata lajittelemasta paperia ja heittää paperit mahdollisimman ällöjen roskien mukana sekajätteeseen?
Tahtoisin olla ympäristöystävällinen lajittelija mutta kyllä tietoturva on tärkeämpää. Miten voi olla tietoturvallinen lajittelija/jätteidenhävittäjä?
Hemmetti kun muut ihmiset tekevät elämästä niin himskatin hankalaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Onko paperisilppureiden lisäksi olemassa jotain "paperipolttajia"? Tulellahan paperit tuhoutuisivat, mutta miten tehdä asia turvallisesti ja kätevästi kerrostaloasunnossa? En tahdo polttaa papereita metalliämpärissä kylpyhuoneessa.

AP

Vierailija
2/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt tarkalleen ottaen tarkoitat papereillasi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti kun muut ihmiset tekevät elämästä niin himskatin hankalaa.

Tämähän se olis :/

Vierailija
4/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä välillä käyn paperinkeräyksestä hakemassa sanomalehtiä jos omasta takaa ei ole tarpeeksi ja tarvitsen niitä vaikka lattian suojaksi tai muuttoa varten pakkausmateriaaliksi. Ehkei ole kyse tämän kummemmasta penkomisesta?

Ja itse ihan varmuuden vuoksi peitän nimi-osoite-hetutiedot virallisista papereista ennenkuin heitän menemään, liikkuu noita identiteettivarkaita nykyään sen verran ettei viitsi ottaa riskejä.

Vierailija
5/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

silppuri on hyvä, eikä edes kallis ostos. ja itse pengoin pienenä noita roskiksia, koska ihmiset heittivät sinne hyviä lehtiä. onko lehtien ja paperinkeräys kuitenkin erikseen? sitä en muista.

Vierailija
6/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan (60-luvulla) oli roskanpolttouunit kerrostaloissa (ainakin Kruunuhaassa).

Vierailija
7/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinkeräys laatikoita tutkitaan todella usein.

Niistä etsiskellään mm. aikakaus- ja sanomalehtiä. Lehdet ovat tosi kalliita tilata kotiin, vanhoissakin Hesareissa on paljon luettavaa. Samoin sisutus-ruoka ja muissa lehdissä.

Sieltä löytyy mm. hyviä pokkaripainoksia kirjoista, ja mieletön määrä ihmisten tiliotteita.

Vierailija
8/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä välillä käyn paperinkeräyksestä hakemassa sanomalehtiä jos omasta takaa ei ole tarpeeksi ja tarvitsen niitä vaikka lattian suojaksi tai muuttoa varten pakkausmateriaaliksi. Ehkei ole kyse tämän kummemmasta penkomisesta?

Ja itse ihan varmuuden vuoksi peitän nimi-osoite-hetutiedot virallisista papereista ennenkuin heitän menemään, liikkuu noita identiteettivarkaita nykyään sen verran ettei viitsi ottaa riskejä.

Milläpä peität? Älä vaan sano, että jollain permanenttitussilla. Repäise tiedot vaan reippaasti kulmasta irti ja hävitä erikseen. :) 

Vierailija
9/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita harrastajia Suomessa on paljon. Kokeile sinäkin, bongaat sieltä runsaasti luettavaa ja tutkittavaa.

Vierailija
10/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläpä peität? Älä vaan sano, että jollain permanenttitussilla. Repäise tiedot vaan reippaasti kulmasta irti ja hävitä erikseen. :) 

Suttaan kynällä ja revin pieniksi paloiksi nämä kohdat sekajätteiden sekaan.

Vierailija
11/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suttaan kynällä ja revin pieniksi paloiksi nämä kohdat sekajätteiden sekaan.

Jos haluat maksimoida aineiston tuhoutumisen niin tee paperimassaa ja pakasta. ;) 

Vierailija
12/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan joka ilta töistä tullessa päivän lehden sieltä. Niitä on siellä aina 2-3 kpl. Viikonloppuisin haen myös lehden iltalenkillä käydessäni.

Vierailija
13/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sanomatta selvää, ettei paperinkeräykseen heitetä mitään omia tietoja sisältäviä papruja vaan ne revitään palasiksi ja laitetaan poltettavan muun roskan mukaan. Harvemmin varmaan kukaan alkaa pusseja repimään auki ja kasailemaan niitä paloja yhteen.

Vierailija
14/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy paljon kiinnostavaa tietoa naapureista.

Vierailija
15/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen otin sieltä aikakauslehtiä mutta Molok lopetti sen harrastuksen.

Vierailija
16/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mun naapuri tilaa varmaan kaikki mahdolliset aikakauslehdet, meidän kadun paperinkeräysastia on siis oikea aarreaitta! Usein löytyy eilinen Hesarikin! Aina kurkkaan laatikkoon kun kuljen koiran kanssa siitä ohi.

Vierailija
17/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sanomatta selvää, ettei paperinkeräykseen heitetä mitään omia tietoja sisältäviä papruja vaan ne revitään palasiksi ja laitetaan poltettavan muun roskan mukaan. Harvemmin varmaan kukaan alkaa pusseja repimään auki ja kasailemaan niitä paloja yhteen.

Niinhän sitä luulisi. 

Vierailija
18/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan (60-luvulla) oli roskanpolttouunit kerrostaloissa (ainakin Kruunuhaassa).

Vierailija
19/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yllätin friikin jätekatoksella. Oli juuri meidän sekajätepussi käsittelyssä. Piti sanoa, että anna olla viimeinen kerta. En tiedä onko noudattanut. 

Vierailija
20/35 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida paljoa koronat sun muut huolettaa näitä roskisdyykkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi