Voiko kumppanilta vaatia, että hän näyttää keitä kaikkia hänellä on whatsapp-listallaan?
Minusta on vähän outoa jos omalle kumppanille ei voisi näyttää keiden kanssa juttelee. En tarkoita että viestejä pitäisi näyttää, mutta jos ne henkilöt pitää salata, niin tulee sellainen vaikutelma, että pettääkö toinen.
Mitä mieltä olette, onko kohtuutonta vaatia toista näyttämään whatsapp-listaansa?
Kommentit (58)
Miten syväksi tämä suhde on oikeasti edennyt, eli onko jotain erityistä syytä saada tämä "helmi" pidettyä? Lähde menemään, mies tulee kyllä perään, jos on aidosti kiinnostunut. Jos ei ole, menetät ainoastaan ne parisuhdeongelmat, joista olisit saanut kärsiä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain erityistä siitä luottamuspulalle? Miksi asia askarruttaa?
Kyllä. Tähän asti ei ole ollut kiinnostusta naarata miehen puhelinta, kunnes sain tietää hänen olevan edelleen deittisivustolla jonka kautta tutustuimme. Väitti, että oli siellä vain huvikseen. Poisti käyttäjätunnuksen paljastuttuaan ja nyt väittää että ei enää koskaan tee mitään vastaavaa. Sitä on vaikea uskoa, siksi haluaisin saada nähdä wa-listansa. Minä voin helposti näyttää hänelle oman wa-listani ja näytän sen hänelle ensin ja pyydän häntä näyttämään omansa. Jos ei näytä, tämä juttu on ohi. Onko tämä kohtuuton vaatimus?
Ap
Okei. Normaalissa ja terveessä tilanteessa en vaatisi viestilistaa nähtäväkseni, asia tuskin kävisi edes mielessä, mutta jos taustalla olisi kuvantunlainen asetelma niin pyytäisin itsekin. Tuollainen tilanne vaatii toimenpiteitä. Se on tulos tai ulos. Suhdetta ei ole ilman luottamusta ja jos toinen on touhuillaan pettänyt luottamuksen, on hänen asiansa myös korjata se tai suhde yksinkertaisesti on ohi.
Toistan kysymykseni: mitä hyötyä olisi nähdä lista nimiä?
Mitäpä luulet?
En ihan aidosti ymmärrä. Vilkaisin omaa privapuhelimen wa-yhteystietolistaa ja siellä on kolmisenkymmentä nimeä, joista suurimman osan perässä lukee "Hi there! I'm using Whatsapp". Mitä hyötyä tuosta tiedosta olisi, jos mustasukkainen poikaystävä haluaisi ne nähdä?
Työpuhelimessa yhteystietoja on noin 60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä vaatia vaikka kuuta taivaalta.
Kyllä me tiedetään kenen kanssa toinen viestittelee, koska me puhutaan ylipäätään asioista keskenämme. Ei siis ole mitään salaisia kontakteja. Tietääkseni emme myöskään lue toistemme viestejä. Ystävien pulmat puidaan naamatusten tai puhelimessa, ei kai kukaan ole niin pöljä että viestillä laittaa arkaluontoisia asioita itsestään ystävälle? Meillä ei ole salaisuus se että äiti laittoi viestin että tullaanko vkl syömään, tai että veli kysyy serkun osoitetta viestillä. Tosiaalta meillä ei ole luurit kädessä kuin silloin kun soitetaan tai tekstataan.
Minkä takia arkaluontoisia asioita ei voisi laittaa viestiin? En ole tällaiseen ajatukseen törmännyt.
Etkö ihan oikesti ymmärrä? Mietihnä hetki syitä miksi niitä ei kannattaisi laittaa.
Uusien tietojen valossa, ota ap ero tuollaisesta. Kontrolliyritykset tulevat kaatumaan joka taoauksessa jossain vaiheessa, joten lähhde nyt, kun vielä voit luottaa ihmisiin, älä jää suhteeseen joka pilaa tulevatkin suhtetesi.
Minä en kokenut tarpeelliseksi koskaan nähdä mitään wa-keskusteluja, sähköpostejs ym.
Luotin kuin kivimuurin.
Miten kävi..
Hyvin oli mies pitänyt yllä suhdetta työkaverin kanssa kuukausia, paljolti whatsapin kautta. Kas kun ne viestiketjut pystyy helposti poistamaan..
Käry kävi toista kautta ja löytyi myös hyvinkin rohkeita sähköpostikeskusteluja, vaikka luuli kaiken poistaneensa..
Että vaikka puolisos näyttäisi viestiketjunsa, saattaa olla että on vaan poistanut arkaluontoiset ketjut...
Ikävä olla ilonpilaaja.
Nimim., ei enää ikinä sinisilmäinen
Vierailija kirjoitti:
Minä en kokenut tarpeelliseksi koskaan nähdä mitään wa-keskusteluja, sähköpostejs ym.
Luotin kuin kivimuurin.Miten kävi..
Hyvin oli mies pitänyt yllä suhdetta työkaverin kanssa kuukausia, paljolti whatsapin kautta. Kas kun ne viestiketjut pystyy helposti poistamaan..
Käry kävi toista kautta ja löytyi myös hyvinkin rohkeita sähköpostikeskusteluja, vaikka luuli kaiken poistaneensa..Että vaikka puolisos näyttäisi viestiketjunsa, saattaa olla että on vaan poistanut arkaluontoiset ketjut...
Ikävä olla ilonpilaaja.
Uteliaisuudesta: Mitä nimimerkkisi tarkoittaa? Miten se näkyy tulevissa suhteissa?
Ei voi tietenkään vaatia mutta voihan asiasta keskustella ja pyytää saada nähdä. Kumppani sitten näyttää tai ei. Jos se on suuri salaisuus niin keskustelua voi jatkaa...aiheina: luottamus, mustasukkaisuus, pettäminen ja parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietenkään vaatia mutta voihan asiasta keskustella ja pyytää saada nähdä. Kumppani sitten näyttää tai ei. Jos se on suuri salaisuus niin keskustelua voi jatkaa...aiheina: luottamus, mustasukkaisuus, pettäminen ja parisuhde.
Jälleen kerran kysyn: Mitä hyötyä on nähdä lista nimiä ja niiden perässä teksti, joka useilla on vain "Hi there, I'm using Whatsapp"? Kukaan ei ole vielä osannut sitä minulle selittää.
Vierailija kirjoitti:
Käry kävi toista kautta ja löytyi myös hyvinkin rohkeita sähköpostikeskusteluja, vaikka luuli kaiken poistaneensa..Että vaikka puolisos näyttäisi viestiketjunsa, saattaa olla että on vaan poistanut arkaluontoiset ketjut...
Ikävä olla ilonpilaaja.
"Käry kävi toista kautta". Niinpä niin. Jos on salasuhteita, niin kyllä niistä jää kiinni ennemmin tai myöhemmin, eikä tarvitse ennakoivasti kytätä. Kuten sanoit, viestittely on helppo poistaa. Lisäksi toinen puhelin prepaid-liittymineen on helppo ja halpa hankkia salaviestittelyyn ja ykköspuhelimen avoimena pitäminen vaan luo valheellista luottamusta kyttääjäpuolisolle.
Ei siis kannata eikä ole mitään hyötyä kytätä tai vaatia todisteita yhtään mistään. Luottamus joko on tai ei ole ja sen voi rikkoa tai säilyttää ihan ilman mitään televalvontapakkokeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä olla ilonpilaaja.
"Käry kävi toista kautta". Niinpä niin. Jos on salasuhteita, niin kyllä niistä jää kiinni ennemmin tai myöhemmin, eikä tarvitse ennakoivasti kytätä. Kuten sanoit, viestittely on helppo poistaa. Lisäksi toinen puhelin prepaid-liittymineen on helppo ja halpa hankkia salaviestittelyyn ja ykköspuhelimen avoimena pitäminen vaan luo valheellista luottamusta kyttääjäpuolisolle.
Ei siis kannata eikä ole mitään hyötyä kytätä tai vaatia todisteita yhtään mistään. Luottamus joko on tai ei ole ja sen voi rikkoa tai säilyttää ihan ilman mitään televalvontapakkokeinoja.
Juuri noin. Ja se olennainen asia on, että kyttääminen ei estä tai ennaltaehkäise pettämistä.
No ei ole minulle tullut mieleenikään kysyä moista asiaa.
Kyttäämällä saa kyllä sitten rikottua suhteen siinäkin tapauksessa, ettei mitään salattavaa ole. Eksäni oli vakuuttunut siitä, että petän häntä ja viiden vuoden jälkeen en enää jaksanut vakuutella syyttömyyttäni.
Minua vähän ihmetyttää kyllä, minkä takia mieheni on laittanut Watsappiin sormenjälkitunnistuksen. Muu puhelin on avoin, ja hän on itse kädestä pitäen näyttänyt minulle koodinsa puhelimeen, ja pyytänyt minua vaikka etsimään jonkun biisin sieltä mitä soittaa. Mutta sitten watsapp on erikseen lukittu sormenjälkitunnistuksella.
Mut tosiaan mikä wa-lista?
Kaikki joilla on Whatsapp puhelimessa ja heidän numero on tallennettu puhelimeesi ni he näkyvät whatsappissa yhteystiedoissa. Ei se ole mikään minne toinen on pitänyt hyväksyä tai mitään. Et kato nyt puhelimen yhteystiedot läpi, sieltä löytyy vielä enemmän nimiä, jopa ne joilla ei ole whatsappia. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä vaatia vaikka kuuta taivaalta.
Kyllä me tiedetään kenen kanssa toinen viestittelee, koska me puhutaan ylipäätään asioista keskenämme. Ei siis ole mitään salaisia kontakteja. Tietääkseni emme myöskään lue toistemme viestejä. Ystävien pulmat puidaan naamatusten tai puhelimessa, ei kai kukaan ole niin pöljä että viestillä laittaa arkaluontoisia asioita itsestään ystävälle? Meillä ei ole salaisuus se että äiti laittoi viestin että tullaanko vkl syömään, tai että veli kysyy serkun osoitetta viestillä. Tosiaalta meillä ei ole luurit kädessä kuin silloin kun soitetaan tai tekstataan.
Minkä takia arkaluontoisia asioita ei voisi laittaa viestiin? En ole tällaiseen ajatukseen törmännyt.
Etkö ihan oikesti ymmärrä? Mietihnä hetki syitä miksi niitä ei kannattaisi laittaa.
Olen miettinyt ja ihan oikeasti en ymmärrä. Ei tule yhtään syytä mieleen. Kerro ihmeessä, jos ja kun syyt ilmeisesti ovat yleistä tietoa, niin tiedän sitten.
Jos ryhtyy tuollaiseen kyttäämiseen on suhde kuollut jo joka tapauksessa. Mikäli mies ei ymmärrä heti erota niin usko pois; kyllä se ero sieltä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyttäämällä saa kyllä sitten rikottua suhteen siinäkin tapauksessa, ettei mitään salattavaa ole. Eksäni oli vakuuttunut siitä, että petän häntä ja viiden vuoden jälkeen en enää jaksanut vakuutella syyttömyyttäni.
Sama täällä.
Epäluottamus nakertaa lopulta pois kaiken pohjan parisuhteelta. Se tuhoaa toisenkin luottamuksen ja mitä muuta sitten enää oikeastaan edes jää jäljelle? Läheisriippuvuus ehkä. Jos ei luota, kunnioita ja arvosta, ei ole mitään.
Salailtava ja yksityinen ovat eri asioita. Tietysti jokainen tuttavan luottamukselloinen viesti ei ole tarkoitettu puolison nähtäväksi eivätkä tietenkään työasiat. Mutta eivät nuo ole salailua. Salailu tarkoittaa asiaa jota ei haluta kumppanin näkevän koska se vahingoittaisi suhdetta jos tulisi ilmi.
En minä katso mieheni kännykän viestejä vaikka voisin. Mutta kyllä minusta on luottamuksen osoitus että mieheni ei silti piilottele kännykkäänsä tai antaa sen minulle hetkeksi käyttön jos tarvitsen. Ja tämän luottamuksen palkitsen niin että en tietenkään urki mitä siellä on.