Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kumppanilta vaatia, että hän näyttää keitä kaikkia hänellä on whatsapp-listallaan?

Vierailija
04.03.2020 |

Minusta on vähän outoa jos omalle kumppanille ei voisi näyttää keiden kanssa juttelee. En tarkoita että viestejä pitäisi näyttää, mutta jos ne henkilöt pitää salata, niin tulee sellainen vaikutelma, että pettääkö toinen.

Mitä mieltä olette, onko kohtuutonta vaatia toista näyttämään whatsapp-listaansa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain erityistä siitä luottamuspulalle? Miksi asia askarruttaa?

Kyllä. Tähän asti ei ole ollut kiinnostusta naarata miehen puhelinta, kunnes sain tietää hänen olevan edelleen deittisivustolla jonka kautta tutustuimme. Väitti, että oli siellä vain huvikseen. Poisti käyttäjätunnuksen paljastuttuaan ja nyt väittää että ei enää koskaan tee mitään vastaavaa. Sitä on vaikea uskoa, siksi haluaisin saada nähdä wa-listansa. Minä voin helposti näyttää hänelle oman wa-listani ja näytän sen hänelle ensin ja pyydän häntä näyttämään omansa. Jos ei näytä, tämä juttu on ohi. Onko tämä kohtuuton vaatimus?

Ap

Riippuu siitä miehestä. Minä juoksisin. Mutta olenkin avoimessa suhteessa ja sitä mieltä, että en voi omistaa ketään. Jos kumppanini löytää johonkuhun toiseen ja haluaa elää elämänsä jonkun muun kanssa, hän voi tehdä niin. Rakastan häntä ja haluan hänelle systemaattisesti hyvää. Se 'hyvä' ei välttämättä ole juuri minun kanssani oleminen. 

Vierailija
22/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Kiitos vastauksista.

Tämä suhde tulee kohta tiensä päähän. En voi jatkaa suhdetta ihmiseen johon en voi luottaa.

Ap

Mutta tulet kohtaamaan tuon epävarmuuden ja epäluottamuksen myös tulevissa suhteissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun puolisoni käyttäytyisi tuolla tapaa kuin aloittaja vetäisin siitä omat johtopäätökseni. En tarvitse tuollaista draamaa ja epäluottamusta elämääni.

Vierailija
24/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, viestintäsalaisuus.

Jos moista epäilee kannattaa kysyä itseltään miksi. Ilmeisesti ei mene hyvin joten ehkä ero olisi ratkaisu. Niin ne muutkin tekee eikä käytetty nainen ole häpeänaihe vuonna 2020.

Käyttämättömät aivot ovat syy hävetä. Kokeile kerrankin ajatella ennenkuin heität naisvihaläppää.

Oman pienuutesi ja surkeutesi sinä vain paljastat.

Vierailija
25/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä suhde tulee kohta tiensä päähän. En voi jatkaa suhdetta ihmiseen johon en voi luottaa.

Ap

Ero on varmasti paras ratkaisu molempien kannalta teidän tilanteessanne.

Vierailija
26/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tähän asti ei ole ollut kiinnostusta naarata miehen puhelinta, kunnes sain tietää hänen olevan edelleen deittisivustolla jonka kautta tutustuimme. Väitti, että oli siellä vain huvikseen. Poisti käyttäjätunnuksen paljastuttuaan ja nyt väittää että ei enää koskaan tee mitään vastaavaa. Sitä on vaikea uskoa, siksi haluaisin saada nähdä wa-listansa. Minä voin helposti näyttää hänelle oman wa-listani ja näytän sen hänelle ensin ja pyydän häntä näyttämään omansa. Jos ei näytä, tämä juttu on ohi. Onko tämä kohtuuton vaatimus?

Ap

On kohtuuton vaatimus. Jopa parisuhteessa olevilla on oikeus yksityisyyteen. Siihen kuuluu oikeus pitää omana tietonaan kenen kanssa viestittelee ja mitä. Ihan pelkästään ystävien tai sukulaisten kanssa käydyissä keskusteluissa voi olla sellaisia asioita, joita kumppanin ei tarvitse tietää. Esimerkiksi ystävän tai sukulaisen yksityisasioita, joita henkilö ei tahdo levitellä kaikille. Olisi luottamuksen pettämistä, jos näyttäisi tällaiset viestit kumppanilleen ilman viestin lähettäjän suostumusta. 

Ap ei kai halua nähdä viestejä vaan vain että kenen kanssa viestitellään

tosin jos sieltä sitten löytyy joku misukka niin sitten kiinnostaa ne viestitkin

Tuota minä myös vähän ihmettelin, että mitä ihmeen hyötyä siitä on että näkee listan ihmisten nimiä. Voiko joku selittää?

Mitä luultavimmin ei jäisi pelkkään nimilistaan. Jos nimilistasta löytyisi ap:lle tuntematon naisen nimi, taatusti vaatisi nähdä myös viestit. 

Vierailija
27/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muistapa sitten, että luottamuspula on oman pääsi sisällä. Ei onnistu suhteet ikinä, ellet korjaa itseäsi.

Vierailija
28/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei. Normaalissa ja terveessä tilanteessa en vaatisi viestilistaa nähtäväkseni, asia tuskin kävisi edes mielessä, mutta jos taustalla olisi kuvantunlainen asetelma niin pyytäisin itsekin. Tuollainen tilanne vaatii toimenpiteitä. Se on tulos tai ulos. Suhdetta ei ole ilman luottamusta ja jos toinen on touhuillaan pettänyt luottamuksen, on hänen asiansa myös korjata se tai suhde yksinkertaisesti on ohi.

Vierailija
29/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole säälittävää, miten sitkeästi pikku i n c e l it väijyvät näitä keskusteluja. Niin kova on tarve saada äitinsä ikäisiltä naisilta EDES korvilleen.

Vierailija
30/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun puolisoni käyttäytyisi tuolla tapaa kuin aloittaja vetäisin siitä omat johtopäätökseni. En tarvitse tuollaista draamaa ja epäluottamusta elämääni.

Ai vaikka sinä olisit ensin roikkunut deittipalstalla, vaikka olet suhteessa.

Vierailija
31/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kohtaa olisi hyvä kääntää katse kumppanista itseensä ja miettiä mitkä ne omat ihan rehelliset tunteet ja pelot on tuossa taustalla. Sieltä löytyy se kestävä ratkaisu omaan elämään ja ihmissuhteisiin, ei kumppanin kännykästä.

Vierailija
32/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun minulla tulee edes mieleen alkaa kysyä toiselta whats app kontaktilistaa tai muuta vastaavaa, meidän suhteessa on jo ongelmia. Eli ei se listan näkeminen niitä ongelmia poista, pahimmillaan vain pahentaa. 

Vierailija
33/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei. Normaalissa ja terveessä tilanteessa en vaatisi viestilistaa nähtäväkseni, asia tuskin kävisi edes mielessä, mutta jos taustalla olisi kuvantunlainen asetelma niin pyytäisin itsekin. Tuollainen tilanne vaatii toimenpiteitä. Se on tulos tai ulos. Suhdetta ei ole ilman luottamusta ja jos toinen on touhuillaan pettänyt luottamuksen, on hänen asiansa myös korjata se tai suhde yksinkertaisesti on ohi.

Toistan kysymykseni: mitä hyötyä olisi nähdä lista nimiä?

Vierailija
34/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloittajan pitäisi erota miehestä. Koska mies ansaitsee paljon parempaa. Ei tuo aloittajan käytös ole rakkautta ja kumppanin arvostamista nähnytkään.

Vierailija
35/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä vaatia vaikka kuuta taivaalta.

Kyllä me tiedetään kenen kanssa toinen viestittelee, koska me puhutaan ylipäätään asioista keskenämme. Ei siis ole mitään salaisia kontakteja. Tietääkseni emme myöskään lue toistemme viestejä. Ystävien pulmat puidaan naamatusten tai puhelimessa, ei kai kukaan ole niin pöljä että viestillä laittaa arkaluontoisia asioita itsestään ystävälle? Meillä ei ole salaisuus se että äiti laittoi viestin että tullaanko vkl syömään, tai että veli kysyy serkun osoitetta viestillä. Tosiaalta meillä ei ole luurit kädessä kuin silloin kun soitetaan tai tekstataan.

Vierailija
36/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikka sinä olisit ensin roikkunut deittipalstalla, vaikka olet suhteessa.

Jos toinen paljastuu roikkumasta deittipalstalla niin toisen pitää joko lopettaa suhde tai luottaa selitykseen.

Eri

Vierailija
37/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toistan kysymykseni: mitä hyötyä olisi nähdä lista nimiä?

Mitäpä luulet?

Vierailija
38/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kontrolloiminen ei koskaan hyödytä mitään - se tekee vain molemmat onnettomaksi.

Onnellinen lintu ei lennä pois. Jos et itse ole onnellinen, lähde.

Vierailija
39/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä ymmärrän tämän tarinan valossa että sun luottamus on saanut kolauksen ja olet epävarma. Itse varmasti olisin ihan raivona. Hänen tekoaan ei saa kuitenkaan tekemättömäksi se, että hän alkaa todistella asioita sinulle. Mieti ennemminkin isossa kuvassa, että kohtaako teidän arvot ja suhtaudutteko samalla tavalla siihen, mikä merkitys teidän parisuhteella on. Itse en jäisi suhteeseen jossa mies on jäänyt deittipalstalle kyttäilemään tarjontaa. Ei se asia muutu sillä, että sinä lisään kontrollia.

Vierailija
40/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä vaatia vaikka kuuta taivaalta.

Kyllä me tiedetään kenen kanssa toinen viestittelee, koska me puhutaan ylipäätään asioista keskenämme. Ei siis ole mitään salaisia kontakteja. Tietääkseni emme myöskään lue toistemme viestejä. Ystävien pulmat puidaan naamatusten tai puhelimessa, ei kai kukaan ole niin pöljä että viestillä laittaa arkaluontoisia asioita itsestään ystävälle? Meillä ei ole salaisuus se että äiti laittoi viestin että tullaanko vkl syömään, tai että veli kysyy serkun osoitetta viestillä. Tosiaalta meillä ei ole luurit kädessä kuin silloin kun soitetaan tai tekstataan.

Minkä takia arkaluontoisia asioita ei voisi laittaa viestiin? En ole tällaiseen ajatukseen törmännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä