Mitä voisi seuraavassa tilanteessa tehdä, kun mies ei halua lasta
ja minä haluaisin? Meillä toki on jo lapsia, mutta itselle tämä vauvakuume on todella suuri kaipuu. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että en haluaisi seksiä enää mieheni kanssa, koska tämä asia alkaa nyt nivoutumaan siihenkin. Mieheni ei pysty ymmärtämään, että nämä asiat liittyvät minulla yhteen ja jhän suuttuu tästä tilanteesta valtavasti. Olen yli 40v ja en tosiaan tiedä saisinko enää lasta, mutta tämä asia on muodostunut isoksi ongelmaksi välillämme, tässä on minulla suuret tunteet mukana.
Kommentit (80)
Erota ja tehdä lapsi yksinään vaikka luovuttajan avulla.
Joko hyväksyt sen, että lisää lapsia ei tule tai vaihdat miestä. Lasten hankkimiseen tarvitaan kyllä molempien osapuolien tahto.
Jos se on kynnyskysymys niin otat eron ja etsit miehen joka haluaa lapsen. Et voi pakottaa miestä sellaiseen mitä se ei halua.
Olla tekemättä sitä lasta.
Miksi helvetissä naisten on väännettävä lapsi joka miehelle ja sitten lopuksi itkeä ja valittaa täällä yh-n kovaa ja surkeaa elämää?
Miehesi on fiksu. Olette jo vanhoja ja lapsiluku täynnä. Kannattaa sinunkin miettiä realistisesti asioita eikä vaan siltä pohjalta, että "määä haluuun".
Mieti nyt ensin jo niitä olemassa olevia lapsia ennenkuin alat kotia rikkomaan jonkun vauvan kaipuun takia...
Ymmärrän vauvakuumeesi mutta jos mies ei enää halua lisää lapsia niin vaihtoehtoja on kovin vähän. Voit hyväksyä tilanteen ajan kanssa tai eroat ja etsit miehen jonka kanssa yrittää lasta. Tuollaisen syyn takia eroaminen olisi julmaa ja järjetöntä eikä välttämättä lopputulos olisi se mitå haluat. Jos mies ei kantaansa muuta niin yritä sopeutua. Ei se helppoa ole mutta varmaan ainut vaihtoehto. Keskustele jonkun ystävän tai ammatti ihmisen kanssa.
Se on tässä myös itselle vaikeaa kun tämä asia sekoittuu seksiin niin vahvasti mielessäni. Siis kun koen, että en todella halua sellaista tehdä mieheni kanssa. Lähinnä mietin, että kertooko se enempi siitä, että meillä ei ole enää muutenkaan asiat hyvin kun tälläinen läheisyys ahdistaa. Ap
Ne kakarat olisi kannattanut tehdä nuorempana.
Minun kaverini odotti kymmenen vuotta ja lopulta itkien erosi. Puoli vuotta olivat erossa, ja lopulta mies taipui. Saivat yhden lapsen, joka on isänsä silmäterä (lue: pilalle hemmoteltu).
Vierailija kirjoitti:
Se on tässä myös itselle vaikeaa kun tämä asia sekoittuu seksiin niin vahvasti mielessäni. Siis kun koen, että en todella halua sellaista tehdä mieheni kanssa. Lähinnä mietin, että kertooko se enempi siitä, että meillä ei ole enää muutenkaan asiat hyvin kun tälläinen läheisyys ahdistaa. Ap
No jos epäilet, ettei teillä muutenkaan asiat ole niin kovin hyvin, niin miksi haluaisit lisää lapsia tilanteeseen?? Eikö niitä kannata hankkia hyvään suhteeseen? Kiesus....
Koiranpentu voisi olla ratkaisu tai sitten ei? Itse päätin, että en yritä viimeistä lasta. Ihmiselle voi joskus tehdä hyvää luopua jostain, jos on jo saanut paljon. Minä päätin luopua myös koiranpennun hankkimisesta.
En yleensä hoida vauvakuumettani hankkimalla lemmikkiä. Meinasin syyllistyä lemmikin hankintaan vauvakuumesyystä myös nuorempana, mutta sitten päätin, että on parempi käsitellä tarve saada lapsia, järjestää elämä niin, että voi saada lapsia, kuin vanhentua naisena lemmikin omistajana. Tahdoin saada lapseni alle 35 vuotiaana ja sain. 40 v olisi tehnyt mieli iltatähteä, mutta torjuin mielitekoni ja jopa koiran hankinnan.
Vaikuttaa siltä, että olet jo päättänyt erota.
Vierailija kirjoitti:
Teillä?! Eiköhän tämä kerro ettei sinulla ole kaikki hyvin.
Teillä on jo lapsia ja ikääkin reippaasti, anna olla. Joku jo sanoikin että ajattele niitä jo olemassa olevia lapsia äläkä ala rikkoa heidän kotiaan.
Pohdit ettei teillä ehkä ole asiat hyvin miehen kanssa, voiko lapsen haluaminen olla alitajuinen yritys paikata suhdettanne?
Joka tapauksessa, yritä luopua vauvahaaveesta, keskity lapsiin ja parisuhteeseen.
Sulla on noita riskejäkin tuossa iässä. Miehellä onneksi järki päässä. Erohan teille taitaa tulla kumminkin. Arvostaisit sitä mitä sulla nyt on.
Vielä jatkan. Lähinnä mieitin, että kun on se olo, että ei halua kokea tuollaista läheisyyttä miehen mieliksi. Olo tuntuu painostavalta. Ja tämä nyt liittyy siihen, että itse toivoin sitä lasta niin kovasti. Tulee todella luokattu olo kun mies sanoo, että ei todellakaan halua, ja jos sellainen tulee hän ei sitä mielellään vastaanota. Kaiken tämän keskellä en halua läheisyyttä. Ja tässä kohtaa en tiedä mitä tekisin. Ap
Eli siis tarkentaen, voiko tämä asia heijastua näin vahvasti seksielämään. Ap
Ehkäpä miehelläkin on asian suhteen suuret tunteet mukana.