Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän oonko tarpeeks kivuissa menemään päivystykseen?

Vierailija
04.03.2020 |

Kun täälläkin tyyliin sanotaan, että pitää tehdä puolikuolemaa jos sinne menee..

Mua on sattunut alavatsaan aika paljon eilisestä kun tk-lääkäri paineli, munasarjojen kohdalla sattu silloin ihan järkyttävästi, otti verikokeet ja pissinäytteen, muttei tulokset näy vielkään kannassa, mun pitäs varata munasarjojen ultra jos pissinäyte on ok.
Kylmähikeä ja heikotusta pukkaa kun nousen pystyyn, makuulla on ihan ok olo.

En kehtaisi mennä sinne kun en mitenkään kivuliaalta näytä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään ulkonäkökysymys ole,sanot että sattuu! Siis menetkö tk-päivystykseen vai sairaalaan,ei kai sinne noin vaan voi mennä?

Vierailija
2/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten yleinen kuolinsyy: Ei kehdata mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippeetä kirjoitti:

Ei kai se mikään ulkonäkökysymys ole,sanot että sattuu! Siis menetkö tk-päivystykseen vai sairaalaan,ei kai sinne noin vaan voi mennä?

Sairaalaan, meillä ainakin voi mennä suoraan.

Eilen olin siis tk-lääkärillä.

Vierailija
4/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päivystyksen ohjeissa ainakin on että pitää hakeutua hoitoon heti jos "kova tai paheneva pää- tai vatsakipu"

Vierailija
5/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippeetä kirjoitti:

Tottakai kipu näkyy päällepäin(kin), esimerkiksi liikkumisen vaivalloisuutena ja varovaisuutena. Kroonisesti kipeillä sitä ei usein huomaa, koska he ovat itse tottuneet siihen ja sovittaneet liikkumistapansa siihen, mutta esim selkänsä venäyttäneet tai syöpäkipuiset tunnistaa kyllä.

Vierailija
6/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto naurahdin tälle niin pahasti että kuulostin possulta. Kauheeta.

Vierailija
7/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kippeetä kirjoitti:

Tottakai kipu näkyy päällepäin(kin), esimerkiksi liikkumisen vaivalloisuutena ja varovaisuutena. Kroonisesti kipeillä sitä ei usein huomaa, koska he ovat itse tottuneet siihen ja sovittaneet liikkumistapansa siihen, mutta esim selkänsä venäyttäneet tai syöpäkipuiset tunnistaa kyllä.

Näinpä, eikö täällä joskus joku kertonut että häntä epäiltiin päivystyksessä ettei varmasti synnytä tällä hetkellä mutta kun katsoivat haaroihin, pää näkyi jo.

Ihmiset kokevat kivut erililla.

Vierailija
8/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kesästä asti miettinyt että onko mun selkä riittävän kipeä että kehtaan häiritä lääkäriä sen kanssa 😕

Vierailija
9/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen koveneva vatsakipu on aina tutkittava, sillä se voi johtua kohdunulkoisesta raskaudesta.  Tila voi olla vaarallinen, jos se johtaa sisäiseen verenvuotoon munajohtimen revetessä. Eli päivystykseen heti.

Vierailija
10/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kesästä asti miettinyt että onko mun selkä riittävän kipeä että kehtaan häiritä lääkäriä sen kanssa 😕

Jos joku paikka on oikeasti kipeä ja ollut jo jonkin aikaa, se on riittävä syy mennä lääkäriin, koska kipu ei ole normaalia.

Vastaanotolla tapaa usein ulkkiksia, joilla on käsi tai jalka "vähän kipee tästä", sitten loppujen lopuksi ei se niin kipeä olekaan - halutaan vaan lääkärin kautta halvempaa kropparasvaa ja sitten yllättäen annetaan koko suvun Kela-kortit lääkärille, että "näille kanssa".

Vierailija
11/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan ja kysyn. Yleensä aina sanovat, että kannattaa tulla.

Vierailija
12/12 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitin ja kysyin, sanoi että on vti joten en pääse ultraan, koska kuulemma kivut johtuu tulehduksesta.

Voiko vti aiheuttaa nuorella sen, että menkat on epäsäännöllistyneet? Kierto on yli 40pv

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän