Jos sairastun koronaan niin kuka mulle käy kaupassa ja alkossa
Yksinäisen on pakko hoitaa kauppareissut itse, oli korona tai ei.
Kommentit (34)
Sinä itse tai pyydät jotain tuttua käymään tai palkkaat jonkun yksityisen hoivapalvelun käymään.
Kuka sinulle käy silloin kun olet flunssassa ym.
Jos olet perusterve niin tuskin koronaa normi flunssasta erotat. Käyt siis itse kun et koronaa tunnista. Näin varmasti tekee moni muukin.
Ruuat voit tilata kotiinkuljetuksella ja jos saat flunssaa vakavamman muodon, käytännössä siis keuhkokuumeen, et jaksa edes miettiä viininlipittämistä.
Hae jo etukäteen vähän isommat varastot
Minulla on parvekkeella 15 laatikkoa olutta ja ruokaa on kaapeissa ja pakastimessa ainakin kahdeksi viikoksi. Suosittelen samaa muillekin.
Saako Alkosta kotiinkuljetuksella?
Oven taakse voi tilata vaikka pitsaa, kun maksaa netissä
Johan sinulla on runsaat ruokavarastot valmiina. Hamstrasit jo monta viikkoa sitten makarooneja ja tomaattimurskaa. Niistä vain mössöä kokkaamaan. Ja päälle järsit näkkäriä, vai oletko varannut riisikakkuja, noita tyroksikiekkoja. Ja mitä sinä sairaana viinalla teet?
No jos se virus ei heikennä sinunb fyysisiä toimintojasi, niin menet itse sinne kauppaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Sillä ei ole mitään merkitystä jos se johonkin muuhun ihmiseen tarttuu. Luonto karsii.
Alkosta hommaisin kyllä reilun kotivaran, esim. 10 laatikollista viiniä, pari laatikkoa olutta jne. mitkä ikinä sun mieltymykset onkaan.
Safkat saat kaupasta kotiinkuljetuksella, niitä en miettis.
Alkolla ei harmi kyllä tällaista palvelua vielä ole, pitäis tehdä kansalaisaloite tai jotain.
maksat rahalla tai annat pillua niin ne asiat on ennenkin hoidettu
Koronaan sairastuminen aiheuttaa vain hillittömän himon tiettyyn lautapeliin, kaupassakäyntiä se ei estä.
Vastaajien kannattaa muistaa realismi, että kaikilla ei ole rahaa ostaa suuria määriä etukäteen, ruokaverkkokauppaa lähellä tai henkilöä joka käy apteekissa saati kaupassa puolesta. Toki varmaan kehäkolmosen sisäpuolella on jotain.
Kaupungin kotihoito tuo sulle ruuat ja muuta mitä tarvitset. Tuo myös vanhuksille, käyvät 4 kertaa päivässä. Lääkkeet myös tulee.
Ei sosiaalivirasto ehdi kaikkia auttamaan, jos epidemia leviää kaikkialle. Kaupat eivät ehdi kaikille sairastuneille kuljettaa. Kotihoito on jo nyt kriisissä, kuka kotihoidon asiakkaita hoitaa, jos pandemia leviää ja ne vähäisetkin hoitajat sairastuvat? Sairaalat eivät voi hoitaa kaikkia. Priorisointi. On priorisoitava, kuka hoidetaan ja kuka jätetään hoitamatta.
Puolustusvoimat komennetaan apuun. Eikö meillä ole suuri reservi juurikin hätätilan varalle?