Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero kotitöiden epätasaisen jakautumisen takia?

Neuvoton
03.03.2020 |

Asun puolisoni kanssa yhdessä ja muuten suhteemme on ihana ja rakastan häntä, mutta kotityöt eivät vaan parin vuoden yhdessä asumisen jälkeenkään jakaudu tasan. Tuntuu pikkumaiselta miettiä eroa joidenkin kotitöiden takia, kun arki sujuu muuten, mutta tänään jälleen yksin siivotessani mietin, haluanko todella siivota myös toisen jälkiä loppuelämäni?

Olen yrittänyt puhua hänelle asiasta ja välillä hän skarppaa. Kuitenkin varsinkin metatyö ja epätyypillisemmät kotityöt jäävät hoitamatta ellen minä niitä tee. Mitkään yhteiset sopimukset eivät auta, koska hän ei sitoudu niihin ja hommat jäävät vain tekemättä. En tiedä mitä enää keksisin. En haluaisi heittää hyvää suhdetta menemään, mutta kyllähän se varsin epäoikeiuden mukaiselta tuntuu, että kun molemmat käyvät päivätöissä, niin toisella työvuoro jatkuu vielä kotiin päästyä.

Vinkkejä, ajatuksia?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aika harva ihminen muuttuu luonteeltaan elämän kuluessa ihan täysin. Eli tuskin kumppanistasi saat koskaan mitään kauhean innokasta kotitöiden tekijää, teit sitten mitä tahansa.

Eli siihen kannattaa varautua että tilanne ei tule tuon ihmisen kanssa radikaalisti muuttumaan.

Vierailija
2/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rahan tuonti taloon onnistuu  ? molemmat yhtä paljon vai onko epätasa-arvoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te olette sopineet kotitöiden jakautumisesta. Sehän riippuu ihan siitä.

Vierailija
4/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kustantaa siivouksen omalta osalta on ai ostatte siivouspalvelut täysin. Toimii siis jos on erilliset rahat.

Vierailija
5/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas metatyöjankuttaja.

Vierailija
6/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän eroat. Ihan tosissasiko ratkaiset asian palstamammojen huutoäänestyksellä?

Saat ihan rauhassa kammata matonhapsujasi 5 kertaa päivässä ilman miestäkin. 

Vierailija
7/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi esim. siivoustasoon. Mitkä työt nyt jää hoitamatta?

Vierailija
8/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta oma kämppään ja siivoa vain omat sotkusi ja laita vain itsellesi ruokaa. Mies saa itse hoitaa oman kämppänsä miten haluaa tai olla hoitamatta. Sitten ei tarvitse erota eikä myöskään ärsyyntyä asioista.

Vierailija
9/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota ei tarvitse, asutte vaan eri asunnoissa. Puolisosi ei tuosta muutu eikä siivoojan palkkaaminen kokonaan helpota tilannetta. Itsekin alan olla kypsä tilanteeseen, kun tuntuu, että miehen perässä saa koko ajan kulkea siivoamassa jälkiä. Nytkin miehellä oli yhden kapineen sisällä patterit vuotaneet ja mitä mies teki? Putsasi sen keittiön pöydälle eikä siivonnut sitä möhkää pois. En jaksa.

Vierailija
10/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kustantaa siivouksen omalta osalta on ai ostatte siivouspalvelut täysin. Toimii siis jos on erilliset rahat.

Kuka sinkulle maksaa moppaamisesta? Mutta parisuhteessa pitää miehen maksaa?

Vierailija
11/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta yhteistä asumista takana, ja tilanne ei ole parantunut? Minä en enää armoa antaisi, sillä vihaaan kotitöitä, eli molemmat asumaan omiin osoitteisiin, ei siinä hyvää parisuhdetta tarvitse pois heittää, mutta samassa kämpässä ei kannata asua, sillä susta tulee vaan törkeän katkera sille vapaamatkustajaa kohtaan.

Vierailija
12/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten rahan tuonti taloon onnistuu  ? molemmat yhtä paljon vai onko epätasa-arvoa?

Itseasiassa tämäkin on tällä hetkellä epätasapainossa, minulla on suuremmat tulot, joten joudun myös kustantamaan yhteisestä arjestamme enemmän. 

Vierailija
13/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljosta vetoa, että mikään ehdotettu toimenpide ei kelpaa.

Vierailija
14/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole ero kotitöiden takia, vaan sen takia, että kumppani on laiska, eikä halua jakaa töitä tasa-arvoisesti. Sellainen puoliso joutaakin jättää.

Vierailija
15/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa siivouspalvelu.

Vierailija
16/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tämäkin on tällä hetkellä epätasapainossa, minulla on suuremmat tulot, joten joudun myös kustantamaan yhteisestä arjestamme enemmän. 

Tämä on aina yhtä naurettavaa, jokainen mammapalsta tienaa AINA miestään enemmän (sopivassa kontekstissa) , 

mutta silti palstalla itketään naisvaltaisista aloista ja naisen eurosta. 

Vierailija
17/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siivoaminen ihanaa vastapainoa aivotyölle. Rentoudun aina siivotessa ja lauleskelen taustalla soivan musiikin mukana. Kyllähän mies joskus imuroi, mutta pääasiassa minä hoidan siivouksen.

Eikä siinä liikaa ole hommaa kahden hengen taloudessa.

Vierailija
18/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinkulle maksaa moppaamisesta? Mutta parisuhteessa pitää miehen maksaa?

Tietenkään miehen ei pidä maksaa siivouksesta. Mies voi hoitaa siitä oman osuutensa, joten hän saa puhtaan kodin ihan ilmaiseksi.

Vierailija
19/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta siivoaminen ihanaa vastapainoa aivotyölle. Rentoudun aina siivotessa ja lauleskelen taustalla soivan musiikin mukana. Kyllähän mies joskus imuroi, mutta pääasiassa minä hoidan siivouksen.

Eikä siinä liikaa ole hommaa kahden hengen taloudessa.

Minusta siivoaminen ei ole mukavaa vaan pakkotyötä. Siitä ei tule kuin vihaiseksi.

Vierailija
20/52 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tässä mietintävaiheessa kustantaa vain  samanverran, laitat sukanvarteen säästöt :D