Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmien laserleikkaus

Vierailija
03.03.2020 |

Olen pitkään halunnut silmälaseista eroon. Sain vihdoin bonuksen töissä, joten tämä olisi mahdollista.
Kävin Silmäaseman tutkimuksessa. Optiikko sanoi että ei pysty sanomaan voiko silmiä leikata. Sarveiskalvo ehkä liian ohut. Raja taitaa olla 400mm ja minulla oli 385mm ja 389mm. Lääkäri määrittää sen onko leikkausmahdollinen ja sen käynti maksaa 200€. Tässä nyt mietin maksanko 200€ siitä että saan tiedon että ei pysty leikkaa. Millaisia kokemuksia teillä on? :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä leikkautin silmäni parikymmentä vuotta sitten. Tuolloin operoitiin aina huonompi silmä ensin ja katsottiin, kuinka näkö ja itse silmä parantui. Jos tulos oli huono, ei operoitu toista ollenkaan.

Sarveiskalvoasiaan en osaa sanoa mitään, mutta älä, hyvä ihminen, anna leikata silmiäsi yhtaikaa.

mulla on miinusta seitsemän verran. Jos leikkautan toisen silmän ja toista en, niin rillit on kyllä melko hassun näköiset

Mulla oli miinusta kuusi ja leikkautin samaan aikaan (tietenkin?) ja näkö parani täysin, joskin parin vuoden päästä sain hajataittoa, mitä ei ennen ollut ollenkaan (olen viestin 20 kirjoittaja).

Vierailija
22/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuslasit eivät ole niin pahannäköiset kuin voimakkaat plussat. Lukemiseen tarvitsee kuitenkin jossain vaiheessa ne. Eli pääseekö laseista eroon sittenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten leikattiin molemmat silmät, sokeana -9 rilleillä siihen asti. Edelleen pärjään loistavasti ilman laseja. Paras päätös ikinä!

Vierailija
25/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

En tiedä muusta, mutta mun laser-leikkauksen (likinäön poisto) tulos kesti noin kaksi vuotta. Sitten likinäkö palautui. Tuntui aika kalliilta tuo hinta"laatu" suhde. Harvinaista, mutta näinkin voi käydä. 

Vierailija
26/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä?

Vierailija
27/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kävi niin, että leikkauksen teho kesti vain muutamia vuosia. Lasit ollut taas monta vuotta.

Mullakin leikattiin kumpikin silmä samalla kertaa.. Ei ongelmia.

Vierailija
28/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin muutama vuosi sitten leikkauksessa. Leikkaus itsessään onnistui hyvin, mutta nyt jo tarvin taas rillit. Sinne meni 2,5 tonnia hukan persiiseen.

Kaikille tutuilleni (paljon) on käynyt niin, että muutaman vuoden kuluttua on taas lasit.

Minä käytän kertakäyttöpiilareita, en tarvitse edes lukulaseja (ikä 65 v), minulla on piilareitten vahvuudet määritelty niin, että vasen lukee ja oikea (johtava silmä) katsoo kauas. Minulla on miinus 8 linssit silmälaseissa. En tykkää laseista kun hikoilen kasvoista paljon ja linssit pienentävät silmiä.

Toki piilarit eivät sovi kaikille, minulla ainakin toistaiseksi hyvin sopineet.

Kallistako, no maksan mielelläni n. 65 € joka neljäs kk, jotta saan olla ilman laseja.

Vierailija
29/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkautin 9 vuotta sitten ollessani 21-vuotias. Oli -3 molemmissa ja toisessa hajataittoa 0,5.

Leikkaus oli tosi miellyttävä ja nopea, miinukset saatiin kokonaan pois.

Hajataitto jäi, mutta koska sitä on niin vähän, annettiin sen olla eikä harkittu uutta leikkausta. Aluksi pimeässä valot näytti oudolta ja varsinkin sininen valo. Tämä meni nopeasti pois kyllä. Leikkauksista jäi pysyvä silmien kuivuus. Minulle riittää joka aamu Systane ultra -tippa molempiin ja päivän aikana ei ongelmia. Vähän on palannut likinäköä, mutta ei kuitenkaan yli -1. Minulla on silmälasit tietokoneen näyttöä varten. Hankin ne jo heti leikkauksen jälkeen jo sen pienen hajataiton vuoksi, sillä sen kyllä huomaa, kun katsoo näyttöä. Näöstä ei siis tullut täydellistä vaan riittävän hyvä siihen, että lasit voi jättää enimmäkseen pois.

Maksoi jotain 2000-3000 välillä. Vain silmälääkäri osaa sanoa, voiko sinun silmäsi leikata. Jos tähän leikkiin ryhdyt, niin valmistaudu maksamaan. Valmistaudu myös siihen, että jonkinlaisia laseja luultavasti tarvii myös leikkauksen jälkeen.

Vierailija
30/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin noin 7 vuotta sitten ja paras päätös ikinä! Ihana herätä aamulla, että näkee ilman että tarttee kopeloida puolisokeena kakkuloita päähän. Myös saunassa näkeminen oli luksusta operoinnnista parantumisen jälkeen. Aiemmin lauteilla istui sokea myyrä.

Vierailija
31/34 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos laseja tarvitsee vaikka autolla ajoon tai lukemiseen. Nykyään lasit maksaa 700€ ja 4 vuoden välein. Ja jos edes saisi lasien hintaa tiputettua vaikka 100€/4v

Ap

Vierailija
32/34 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en suosittele. Leikattiin monovisio. En tykännyt kun parempaan silmäänkin jäi vähän miinusta ja näkö ei ollut terävä vaikka pärjäsi. Toinen silmä korjattiin jossain vaiheessa ja toista silmää ei uudelleen voi leikata ja se pikkuhiljaa heikentynyt ja ilmeisesti hajataittoa. Nyt käytän tarvittaessa piilolinssiä huonommassa silmässä jos tarvitsee nähdä paremmin. Lähelle näen vaikka olen jo ikänököiässä, koska miinusta.... Kaikilla tutuilla joilla on silmät leikattu useampi vuosi sitten on jo lasit. Siis vaikka ne mainostaa, että ei tarvi rillejä niin aina se näkö vähän heikkenee...tulee usein hajataittoa ja pientä miinusta. Eli saattaa pärjätä, mutta ei näe terävästi. En olis ikinä menny ja maksanut tätä jos oisin tienny. Olisin jatkanut piilareilla ja rilleillä.

Vierailija
33/34 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautin parikymmentä vuotta sitten ja silloin silmät leikattiin yksitellen, olisiko ollut kuukauden välein. Ensimmäinen ehti parantua ennen toisen leikkaamista. Nykyään näkö taas heikentynyt mutta pitkään säilyi.

Vierailija
34/34 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäköä ei pääse karkuun vaikka silmät leikataan. Äidilleni tehtiin 50 vuotiaana linssileikkaus ja nyt 65 vuotiaana tarvitsee lukulasit. Myöskään silmäleikkauksen riskeistä ei kauheasti puhuta. Näkö voi jopa huonontua ja silmien karsastus kaupanpäälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme