Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmien laserleikkaus

Vierailija
03.03.2020 |

Olen pitkään halunnut silmälaseista eroon. Sain vihdoin bonuksen töissä, joten tämä olisi mahdollista.
Kävin Silmäaseman tutkimuksessa. Optiikko sanoi että ei pysty sanomaan voiko silmiä leikata. Sarveiskalvo ehkä liian ohut. Raja taitaa olla 400mm ja minulla oli 385mm ja 389mm. Lääkäri määrittää sen onko leikkausmahdollinen ja sen käynti maksaa 200€. Tässä nyt mietin maksanko 200€ siitä että saan tiedon että ei pysty leikkaa. Millaisia kokemuksia teillä on? :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli liian ohuet sarveiskalvot ja lääkäri sanoi ettei kaikki lääkärit suostu leikkaamaan liian ohuilla kalvoilla. Tämä onneksi kuitenkin leikkasi ja leikkaus onnistui hyvin. Tampere, Mehiläinen.

Vierailija
2/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 mm = 40 cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meleko paksut sarveiskalvot, luulis olevan paha olla.

Vierailija
4/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että vanhana pitää yleensä leikata kaihi ja siihenkin pitää olla silmässä sarveiskalvoa? Epäeettistä rahastusta jos vielä valmiiksi liian ohuita leikataan. Kannattaa harkita, kun ei niitä uusia silmiä kuitenkaan rahalla saa.

Vierailija
5/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin muutama vuosi sitten leikkauksessa. Leikkaus itsessään onnistui hyvin, mutta nyt jo tarvin taas rillit. Sinne meni 2,5 tonnia hukan persiiseen.

Vierailija
6/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkautin silmäni parikymmentä vuotta sitten. Tuolloin operoitiin aina huonompi silmä ensin ja katsottiin, kuinka näkö ja itse silmä parantui. Jos tulos oli huono, ei operoitu toista ollenkaan.

Sarveiskalvoasiaan en osaa sanoa mitään, mutta älä, hyvä ihminen, anna leikata silmiäsi yhtaikaa.

Vierailija
7/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taisi mennä mulla nyt mittayksiköt sekasin :D

Ap

Vierailija
8/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kävin esitutkimuksessa, niin se ei kyllä maksanut mitään. Ja ei suositeltu leikkausta vielä, mutta ehlä myöhemmin.

Vierailija
9/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo taisi mennä mulla nyt mittayksiköt sekasin :D

Ap

Ei haittaa. Ei ole synti eikä mikään olla tappisilmäinen.

Vierailija
10/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun kävin esitutkimuksessa, niin se ei kyllä maksanut mitään. Ja ei suositeltu leikkausta vielä, mutta ehlä myöhemmin.

Itse kävin siis esitutkimuksessa jonka teki optikko. Mutta ei voinnut luvata mitää, vaa lääkäri päättää

Ap

Vierailija
11/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä leikkautin silmäni parikymmentä vuotta sitten. Tuolloin operoitiin aina huonompi silmä ensin ja katsottiin, kuinka näkö ja itse silmä parantui. Jos tulos oli huono, ei operoitu toista ollenkaan.

Sarveiskalvoasiaan en osaa sanoa mitään, mutta älä, hyvä ihminen, anna leikata silmiäsi yhtaikaa.

Kehitys kehittyy.

Vajaa 10 vuotta sitten kävin itse eivätkä olisi edes suostuneet operoimaan vain yhtä silmää.

Ei tarvetta laseille, hyvin näkee. Eikä mitään pysyviä haittoja, aluksi tietenkin silmät olivat kuivat.

Femtolasikissa kävin.

Vierailija
12/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko miinustelijat tosiaan sitä mieltä, että kun silmän kestävyyttä epäillään, silmät kannattaa leikata samaan aikaan?

Vierailija
13/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuonna 2005 eikä ole rilleille ollut tarvetta sen jälkeen. Ikänäöstä mainitsi että lukulasit joskus viisikymppisenä voi tarvita. Olen jo liki viisikymppinen enkä tarvitse niitäkään.

Vierailija
14/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko miinustelijat tosiaan sitä mieltä, että kun silmän kestävyyttä epäillään, silmät kannattaa leikata samaan aikaan?

Jos sitä epäillään niin ei kannata leikata ollenkaan.

Eikä nykyään tehdä silmää kerrallaan. Ne operoidaan molemmat tai ei kumpaakaan.

Vierailija
15/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä epäillään niin ei kannata leikata ollenkaan.

Eikä nykyään tehdä silmää kerrallaan. Ne operoidaan molemmat tai ei kumpaakaan.

Olen aika varma siitä, että parin valtakunnanrajan takana leikataan vaikka nenä silmän tilalle, jos asiakas vain maksaa.

Vierailija
16/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistaako kukaan onko sarveiskalvo ollut kuinkapaksu?

Vierailija
17/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa käypä hoito suositus näistä leikkauksista (ei kahta kerralla) ja yksityisten lääkäriasemien kaupalliset materiaalit. Jos kyse ei ole muusta kuin esteettisestä silmäleikkauksesta, harkitkaa kunnolla!

Vierailija
18/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostenaan

Vierailija
19/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on miinusta seitsemän verran. Jos leikkautan toisen silmän ja toista en, niin rillit on kyllä melko hassun näköiset

Vierailija
20/34 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin muutama vuosi sitten leikkauksessa. Leikkaus itsessään onnistui hyvin, mutta nyt jo tarvin taas rillit. Sinne meni 2,5 tonnia hukan persiiseen.

Sama. Tai no ei _ihan_ hukkaan mennyt kun ennen ei laseilla ollut ulos mitään asiaa. Nyt pärjää jotenkuten ilman niitä, mutta kunnolla kauas nähdäkseen pitää laittaa päähän. Hajataiton saaminen on vissiin yleistä muutaman vuoden kuluttua tällaisesta leikkauksesta, vaikkeivät sitä tietenkään mainosta... (ei ollut yhtään hajataittoa ennen leikkausta, enkä ole ainoa joka on saanut sitä leikkauksen jälkeen)