Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö sanoa itseni irti

Vierailija
03.03.2020 |

Työmatka on ihan naurettavan pitkä 1,5h suuntaansa omalla autolla ja palkka ei ole häävi, kun tuosta vähennetään bensakulut on soviteltu päiväraha enemmän käteen. Lapset ovat vielä pieniä.. pitäisikö vaan sanoa itseni irti?? Karenssiin on kyllä säästöjä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt jälkiviisasta, mutta miten ihmeessä olet edes tullut ottaneeksi vastaan tuollaisen työn?

Minä olisin päässyt töihin nyt huhtikuun loppuun asti, mutta laskeskelin vähän ja tulin siihen tulokseen, että minulla ei ole varaa ottaa työtä vastaan. Liian pitkä matka, liian paljon työmatkakuluja ja välillä olisi pitänyt jopa majoittua työpaikkakunnalla aikataulujen vuoksi. Ei säästöjä työttömyyspäivärahasta, että olisi voinut ottaa paikan vastaan. Eka palkka olisi tullut vasta maaliskuun lopussa, millä rahalla olisin siihen asti töissä kulkenut kun ei meinaa riittää ruokaankaan nyt? Pitäisikö kenties pikavippi ottaa, varmaan Vartiaisen mielestä pitäisi. Jonkun lyhyen työpätkän vuoksi.

Kyllä työnteon pitää parantaa taloutta, eikä heikentää. Ei kaikenlaisia töitä kannata ottaa vastaan.

Antaa noiden tekohampaallisten työn sankareiden louskuttaa eläkkeeltään käsin ja syyttää meitä eläteiksi. Joku järki asioissa pitää olla.

Sinuna irtisanoutuisin ilman muuta, jos kerran säästöjä on. Saikku on toinen kohtuullinen vaihtoehto. Hakeudu selkävaivoista lääkäriin, tai vaikka uupumuksesta.

Vierailija
22/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt jälkiviisasta, mutta miten ihmeessä olet edes tullut ottaneeksi vastaan tuollaisen työn?

Minä olisin päässyt töihin nyt huhtikuun loppuun asti, mutta laskeskelin vähän ja tulin siihen tulokseen, että minulla ei ole varaa ottaa työtä vastaan. Liian pitkä matka, liian paljon työmatkakuluja ja välillä olisi pitänyt jopa majoittua työpaikkakunnalla aikataulujen vuoksi. Ei säästöjä työttömyyspäivärahasta, että olisi voinut ottaa paikan vastaan. Eka palkka olisi tullut vasta maaliskuun lopussa, millä rahalla olisin siihen asti töissä kulkenut kun ei meinaa riittää ruokaankaan nyt? Pitäisikö kenties pikavippi ottaa, varmaan Vartiaisen mielestä pitäisi. Jonkun lyhyen työpätkän vuoksi.

Kyllä työnteon pitää parantaa taloutta, eikä heikentää. Ei kaikenlaisia töitä kannata ottaa vastaan.

Antaa noiden tekohampaallisten työn sankareiden louskuttaa eläkkeeltään käsin ja syyttää meitä eläteiksi. Joku järki asioissa pitää olla.

Sinuna irtisanoutuisin ilman muuta, jos kerran säästöjä on. Saikku on toinen kohtuullinen vaihtoehto. Hakeudu selkävaivoista lääkäriin, tai vaikka uupumuksesta.

Muutettiin kauemmas työpaikasta erinäisistä syistä. Jep, olen samaa mieltä, ja tuo ajaminen on väsyneenä tosi vaarallistakin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Voit myös tappaa itsesi. Onnea.

Vierailija
24/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Ei kiitos, ei tuo työ mulle nyt niin tärkeä ole :) tsemppiä!

Ap

Vierailija
25/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi Emma K:lle samaa. 

Vierailija
26/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Millainen ihminen toivottaa toiselle näin? Olet todella törkeä!

Vierailija
27/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan kerranhan täällä eletään ja mitään kruunua et loppu peleissä saa vaikka uhraat koko elämäsi työnantajalle.

Vierailija
28/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan kerranhan täällä eletään ja mitään kruunua et loppu peleissä saa vaikka uhraat koko elämäsi työnantajalle.

Jep, kiitos. Enköhän sano itseni irti ja ala katsella jotain täältä lähempää, tai kenties haen kouluun!

Ap

Vierailija
29/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten olet naimisissa työkkärin kanssa.. Etsi uutta työtä lähempää ja vaihda sitten ilman karensseja ja muuta ikävää.

Ei karenssi mua yhtään haittaa, siihen on varaa.

No hyvä jos näin on. Mitä sitä sitten täältä Kyselet?

Vierailija
30/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisano itsesi kaikin mokomin, jos siltä tuntuu.  Omahan on päätöksesi.  Rupee elelemään muiden rahoilla niinkuin muutkin luuserit.

Juu enhän minä olekaan kuin 15 vuotta maksanut liiton rahoja. Eihän niistä saa itse hyötyä mitään ;)

Liitto ei maksa työttömyyskorvauksia vaan työttömyyskassa. Ja korvauksesta maksavat ylivoimaisesti suurimman osuuden veronmaksajat ja työnantajat. Työntekijän osuus on aivan mitätön.

Laske, paljonko olet 15 vuoden aikana maksanut työttömyyskassan jäsenmaksua. Eli vähennät kuukausittaisesta jäsenmaksusta liiton osuuden ja lasket pelkät kassan osuudet yhteen. Kun olet työttömänä, niin kassa maksaa sinulle 15 vuoden maksuja vastaavan osuuden muutamassa päivässä.

Vierailija
31/31 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten olet naimisissa työkkärin kanssa.. Etsi uutta työtä lähempää ja vaihda sitten ilman karensseja ja muuta ikävää.

Ei karenssi mua yhtään haittaa, siihen on varaa.

No hyvä jos näin on. Mitä sitä sitten täältä Kyselet?

Kunhan keskustelen, kyselen mielipiteitä, kenties en ole ottanut huomioon jotain pointtia miksi EI PITÄISI sanoa itseään missään nimessä irti.

Ap