Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen! Miten olet niin varma omasta uskostasi?

Vierailija
03.03.2020 |

Miten olet varma siitä, että esim. Raamattu on Jumalan sana? Miten voit poissulkea vaikkapa Koraanin? 763

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi: Minä olen tie, totuus ja elämä ja ettei kukaan tule Isän(Jumala) tykö muutoin kuin minun kauttani. En minä tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei kukaan, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Tässä on Jumalan pelastussuunnitelma lyhykäisyydessään.

Siis usko Jeesukseen Kristukseen syntieni sovittajana, saan periä taivaan valtakunnan(iankaikkisen elämän)

Taivaassa kaikki on täydellistä. Siellä ei enää ole sairautta, kuolemaa, kuisauksia, vankiloita, ei tarvita poliisia jne Taivaaseen ei pääse siis mitään epäpyhää. Kaikki, jotka sinne pääsevät ja haluavat, heidän syntinsä on pesty Jeesuksen Golgatalla vuotaneella pyhällä verellä.Siellä vallitsee täydellisen rakkauden ilmapiiri ja saamme olla Jeesuksen seurassa kasvotusten.

Jumala on kaiken suunnitellut valmiiksi ja meidän Luojamme tietää, mitä hänen luotunsa kaipaavat ja missä he iloitsevat Luojansa seurassa.

Vierailija
42/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt hyvin pimeää elämää aikaisemmin, mutta Jumalan armosta hän ilmoitti Pyhän Hengen kautta synnin, vanhurskauden ja tuomion.

Synti, joka on kapina Jumalan lakia ja tahtoa vastaan. Vanhurskaus = syyttömäksi julistaminen, tapahtuu Jeesuksen sovitustyön kautta Golgatan ristillä meidän syntiemme puolesta. Jumalan Poika otti meidän tuomiomme kuoleman kärsittäväkseen. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme ( Room 6:23). Jeesus kuoli, jotta meillä olisi elämä. Viimeinen tuomio julistetaan toisen l. tuomion ylösnousemuksen yhteydessä. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa. Toinen kuolema=jumalattomien tuomio..

Sen vuoksi uskon Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajan, koska olen saanut kohdata hänet henkilökohtaisena Vapahtajani ja saanut uudesti syntyä ylhäältä Pyhästä Hengestä. Näin ihminen siirtyy pimeyden valtakunnasta Jumalan valtakunnan jäseneksi. Jeesus on luvannut antaa oman rauhansa pelastuneen ihmisen sydämeen, ei sellaista rauhaa, minkä maailma antaa.

Siinä on kuin yön ja päivän ero.

Suosittelen kääntymään elävän Jumalan Jeesukse, Messiaan puoleen, että hän saisi puhdistaa sydämet synnin saastasta vanhurskauden iloon ja rauhaan ja ennenkaikkea ikuisen elämän toivoon. Usko on Jumalan lahja , jota ei voi ansaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuus tunteesta*

Vierailija
44/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä minä siellä Teidän taivaassanne yksin tekisin, kun kaikki ystäväni ovat Helve tissä.

Vierailija
45/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskossa tarvitse mitään todistella, sinä vaan uskot asioiden olevan niin. Mulla on joskus uskovaisten kanssa vaikea keskustella, kun he väittävät jumalan olevan niin paljon osallisena elämässään. Kaikki hyvä mikä tapahtuu, on jumalan aikaansaannosta.

Vierailija
46/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä helluntalaisen höpötystä. Entäpä jos on rikollinen, mutta uskoo jumalaan, niin pääsee taivaaseen? Ateisti, joka elää normaalisti, ei tee rikoksia itseään, eikä kanssaihmisiään kohtaan, ei pääse taivaaseen, koska ei usko jumalaan? Eikö tuo, jos mikä oo kaksinaismoralismia? Miksi murha ajan pitäisi päästä taivaaseen? Helvettiin se joutaa. Joillekkin jo maan päällä eläminen on yhtä hel vettiä, niin joutuisiko uudestaan he lvettiin? Ja jos maan päällä on kaikki hyvin, niin miksi pitäisi päästä taivaaseen? Mitä siellä taivaassa on tekemistä? Harpun soittoa, ja kuorolaulantaa?

Niksi edes haluaisin taivaaseen. Kauhea korkeanpaikankammo kun on niin sinne korkealle halua. Sitä paitsi siellä on ihan älyttömän tylsää porukkaa jos kaikki tiukkapipot sinne vaan menee.

Vierailija
47/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koraanin voi poissulkea sillä että raamattu ennakoi sen perussanoman, ja tuomitsee sen. Onhan tuo vähän kehäpäätelmä, mutta avaan tätä hiukan.

Islamin keskeinen väite on, että Jumala on Yksi ja Hänellä ehdottomasti EI OLE poikaa.

Johannes kirjoitti (1. Johanneksen kirje) "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole myöskään Isää. Se on antikristus, joka kieltää Isän ja Pojan."

Kristitylle homma on sillä selvä.

Ei tuo ole vähän kehäpäätelmä, vaan ihan kehäpäätelmä. Jos Koraani on oikeassa ja Raamattu väärässä, niin et tietenkään voi käyttää Raamattua poissulkemaan Koraania.

Jep. En väittänytkään että tuolla voisi varsinaisesti todistaa mitään.

Muotoillaan asia näin; koska minä lähden siitä että raamattu on kokonaan Jumalan sanaa, on Johanneksen kuvaus antikristuksesta (henkilö joka kieltää Jeesuksen jumaluuden) minulle niin relevantti että arvioin siltä pohjalta M.uhammedin opetukset. Ja hylkään ne kokonaisuudessaan, koska hän kieltää Jeesuksen jumaluuden.

Vierailija
48/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskosta löytyy selitys mm seuraaviin onkelmiin

minulla on mikropenis..koska olen jumalan kuva(taivaassa ei panna)

olen köyhä/syrjäytynyt( taivaassa ei rahaa tarvi)

En osaa lukea (usko niin pelastut)

Olen lyhyt mies (jeesus oli karvainen tumma ja noin 160cm pitkä)

Vierailija
49/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskosta löytyy selitys mm seuraaviin onkelmiin

minulla on mikropenis..koska olen jumalan kuva(taivaassa ei panna)

olen köyhä/syrjäytynyt( taivaassa ei rahaa tarvi)

En osaa lukea (usko niin pelastut)

Olen lyhyt mies (jeesus oli karvainen tumma ja noin 160cm pitkä)

Jolie-laide eli rumankaunis on ranskalainen termi ja tarkoittaa ihmistä, joka ei ole perinteisellä tavalla kaunis mutta mieleenjäävä ja kiehtova ulkonäöltään. Ketkä teidän mielestä sopivat määritelmään?

Itselleni tulee nopeasti mieleen Tilda Swinton, Shelley Duvall (Hohdon Wendy), Charlotte Gainsbourg, Cher ja Jeesus.

Muita?

Vierailija
50/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä helluntalaisen höpötystä. Entäpä jos on rikollinen, mutta uskoo jumalaan, niin pääsee taivaaseen? Ateisti, joka elää normaalisti, ei tee rikoksia itseään, eikä kanssaihmisiään kohtaan, ei pääse taivaaseen, koska ei usko jumalaan? Eikö tuo, jos mikä oo kaksinaismoralismia? Miksi murha ajan pitäisi päästä taivaaseen? Helvettiin se joutaa. Joillekkin jo maan päällä eläminen on yhtä hel vettiä, niin joutuisiko uudestaan he lvettiin? Ja jos maan päällä on kaikki hyvin, niin miksi pitäisi päästä taivaaseen? Mitä siellä taivaassa on tekemistä? Harpun soittoa, ja kuorolaulantaa?

Gandhi palaa he..lvetin tulessa

Vierailija
51/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki tehdään rikoksia. Vai oletko se kuuluisa synnitön, joka heittää ensimmäisen kiven? Voitko rehellisesti sanoa, että sinulla olisi ollut edes yhtä sellaista päivää elämässäsi, että olisit ollut täydellisen rehellinen, rakastava ja oikeudenmukainen? Voin rehellisesti sanoa, että minulla ei ainakaan ole ollut.

Vierailija
52/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuole ma.” (Ilm. 21:8.)

Vierailija
53/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki tehdään rikoksia. Vai oletko se kuuluisa synnitön, joka heittää ensimmäisen kiven? Voitko rehellisesti sanoa, että sinulla olisi ollut edes yhtä sellaista päivää elämässäsi, että olisit ollut täydellisen rehellinen, rakastava ja oikeudenmukainen? Voin rehellisesti sanoa, että minulla ei ainakaan ole ollut.

Lateko se siellä?

Vierailija
54/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. En väittänytkään että tuolla voisi varsinaisesti todistaa mitään.

Muotoillaan asia näin; koska minä lähden siitä että raamattu on kokonaan Jumalan sanaa, on Johanneksen kuvaus antikristuksesta (henkilö joka kieltää Jeesuksen jumaluuden) minulle niin relevantti että arvioin siltä pohjalta Gandhin opetukset. Ja hylkään ne kokonaisuudessaan, koska hän kieltää Jeesuksen jumaluuden.

Vierailija
55/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pääsee yrjö

Vierailija
56/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva itsetarkkailu ja masturboiminen ei tee kellekkään hyvää..

vaikka toisaalta ymmärrän..

kova synnintunto ja tieto että taivaassa ei panna

Vierailija
57/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin hetken ajan seurata uutisia, niin jo oivaltaa millainen sadisti Jumala on.

Voin melkeinpä kuvitella, kuinka ukko-Jumala nauttii kaikesta näkemästään... sotia, nälänhätää, maanjärityksia, tauteja, verta ja kyyneliä.

Sairasta, kieroa ja epäoikeudenmukaista!

Jumalalla olisi valta muuttaa tämä kaikki, mutta hän ei tee sitä. Miksi? Koska hän nauttii näkemästään.

Pistää vihaksi seurata televisiosta nykyajan seikkailu-/selviytymisohjelmia, joissa onnelliset voittajat kiittävät Jumalaa voitostaan. Luulisi Jumalalla olevan parempaakin tekemistä kuin seurata urbaanien amerikkalaisten "itsensä ylittämisiä". Eipä näköjään ole. Ei ihme että maailma on tässä tilassa.

Tulee mieleeni vanha sanonta: "Kyllä jokainen mies osaa lapsen siittää... kaikista ei kuitenkaan ole isäksi." Eli maailman luominen oli helppo homma Jumalalle... siitä huolehtiminen osoittautui näköjään liian haastavaksi.

Jos vanhemmat eivät osaa pitää huolta lapsistaan, niin pitääkö lasten pitää huoli itsestään? Näköjään...

Vierailija
58/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuin hetken ajan seurata uutisia, niin jo oivaltaa millainen sadisti Jumala on.

Voin melkeinpä kuvitella, kuinka ukko-Jumala nauttii kaikesta näkemästään... sotia, nälänhätää, maanjärityksia, tauteja, verta ja kyyneliä.

Jumalalla olisi valta muuttaa tämä kaikki, mutta hän ei tee sitä. Miksi? Koska hän nauttii näkemästään.

Pistää vihaksi seurata televisiosta nykyajan seikkailu-/selviytymisohjelmia, joissa onnelliset voittajat kiittävät Jumalaa voitostaan. Luulisi Jumalalla olevan parempaakin tekemistä kuin seurata urbaanien amerikkalaisten "itsensä ylittämisiä". Eipä näköjään ole. Ei ihme että maailma on tässä tilassa.

Tulee mieleeni vanha sanonta: "Kyllä jokainen mies osaa lapsen siittää... kaikista ei kuitenkaan ole isäksi." Eli maailman luominen oli helppo homma Jumalalle... siitä huolehtiminen osoittautui näköjään liian haastavaksi.

Jos vanhemmat eivät osaa pitää huolta lapsistaan, niin pitääkö lasten pitää huoli itsestään? Näköjään...

Nyt unohdat syntiinlankeemuksen. Jumala teki kaiken hyväksi, mutta jätti ihmiselle mahdollisuuden valita elämä, joka ei ollut Jumalan määrittämissä raameissa. On vain reilua ettei Jumala pakottanut ihmistä elämään kuten Jumala halusi.

Ihminen käytti tätä mahdollisuutta ja maailma meni rikki. Sen seurauksia sinäkin valittelet ja tyhmyyksissäsi vielä syytät Jumalaa kaikesta. Ihminen sitä pahaa tekee, ja Jumala EI VOI estää sitä - nimittäin tekemättä väkivaltaa ihmisen tahdolle.

Raamatun mukaan Jumala yhden kerran poisti kaiken pahan maailmasta. Se tapahtuma tunnetaan Vedenpaisumuksen nimellä. Tarina on raamatussa vastauksena typerysten kitinään siitä ettei Jumala poista kaikkea pahaa. Se nimittäin osoittaa mitä kaiken pahan poistaminen vaatisi, koska me kaikki olemme pahoja ja synnin rikkomia.

Vierailija
59/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla? En minä ainakaan edellytä keneltäkään tuollaista, eihän se ole enää ihmismäistä käytöstä.

Vierailija
60/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt unohdat syntiinlankeemuksen. Jumala teki kaiken hyväksi, mutta jätti ihmiselle mahdollisuuden valita elämä, joka ei ollut Jumalan määrittämissä raameissa. On vain reilua ettei Jumala pakottanut ihmistä elämään kuten Jumala halusi.

Ihminen käytti tätä mahdollisuutta ja maailma meni rikki. Sen seurauksia sinäkin valittelet ja tyhmyyksissäsi vielä syytät Jumalaa kaikesta. Ihminen sitä pahaa tekee, ja Jumala EI VOI estää sitä - nimittäin tekemättä väkivaltaa ihmisen tahdolle.

Raamatun mukaan Jumala yhden kerran poisti kaiken pahan maailmasta. Se tapahtuma tunnetaan Vedenpaisumuksen nimellä. Tarina on raamatussa vastauksena typerysten kitinään siitä ettei Jumala poista kaikkea pahaa. Se nimittäin osoittaa mitä kaiken pahan poistaminen vaatisi, koska me kaikki olemme pahoja ja synnin rikkomia.

Nyt sinä unohdat että jumala on raamatun mukaan kaikkivaltias ja kaiken tietävä. Hän tiesi siis ennalta, että luomansa ihmiset "lankeavat syntiin". Jolloin hän siis loi ihmiset tarkoituksella sellaisiksi. 

Jumala siis rankaisee ihmisiä jumalan itsensä tekosista. Kuulostaa tosi reilulta, etenkin kun ne kaksi (2) ihmistä jotka tarinan mukaan tämän rikkomuksen tekivät ovat kuolleet jo aikoja sitten mutta edelleen ne miljardit joilla ei ole osaa eikä arpaa noihin tapahtumiin ovat sen takia menossa helvettiin.

Juuei, ei ole täysjärkinen eikä rakastava tuollainen jumala, vaan sadistinen narsisti.