Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen! Miten olet niin varma omasta uskostasi?

Vierailija
03.03.2020 |

Miten olet varma siitä, että esim. Raamattu on Jumalan sana? Miten voit poissulkea vaikkapa Koraanin? 763

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 763 tuli näköjään vahingossa viestiin, eikä siihen ns. vahvistuskenttään.

ap

Vierailija
2/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon asia :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaiselle tuskin kannattaa kertoa. Tee vaikka keskittymiskykyä harjaannuttavia tehtäviä, niin ajattelukykysikin paranee.

Vierailija
4/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraanin voi poissulkea sillä että raamattu ennakoi sen perussanoman, ja tuomitsee sen. Onhan tuo vähän kehäpäätelmä, mutta avaan tätä hiukan.

Islamin keskeinen väite on, että Jumala on Yksi ja Hänellä ehdottomasti EI OLE poikaa.

Johannes kirjoitti (1. Johanneksen kirje) "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole myöskään Isää. Se on antikristus, joka kieltää Isän ja Pojan."

Kristitylle homma on sillä selvä.

Vierailija
5/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan, mutta rukoilen joka päivä, yritän lukea Raamattua säännöllisesti ja käydä mahdollisimman usein kirkossa. Nämä vahvistavat uskoani. En oikeastaan edes kaipaa tieteellisiä todisteita Jumalasta.

Vierailija
6/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koraanin voi poissulkea sillä että raamattu ennakoi sen perussanoman, ja tuomitsee sen. Onhan tuo vähän kehäpäätelmä, mutta avaan tätä hiukan.

Islamin keskeinen väite on, että Jumala on Yksi ja Hänellä ehdottomasti EI OLE poikaa.

Johannes kirjoitti (1. Johanneksen kirje) "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole myöskään Isää. Se on antikristus, joka kieltää Isän ja Pojan."

Islamissa Jeesus on profeetta. Ja itse tosiaan pidän Jeesuksesta. Haluaisin ehdottomasti uskoa häneen. Mun mummonikin, joka sanoi temppelinsä olevan metsässä ja hän uskoi ties mihin tonttuihin ja haltioihin, luki mulle osia Raamatusta.

Kaikella kunnioituksella sanon, että Raamattu on hyvin ristiriitainen kirja. Jos Jumala on olemassa ja Jeesus on tuolla hänen rinnallaan, niin voivatko he todella tuomita kaikki ne ihmiset, jotka eivät ikinä edes saaneet todisteita heidän olemassaolostaan?

Tavallaan kadehdin kristtyjä ja toivon, että voisin itsekin saada jonkun rauhan ja uskoa johonkin.

ap

Vierailija
7/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan varma. Koettelen ja epäilen lähes päivittäin. Luen, pohdin, keskustelen. Myös esimerkiksi muslimien kanssa. Toistaiseksi en ole saanut uskoa kitkettyä itsestäni. Jossain siellä se vain on vaikka mitä tekisin. Ehkä olen niin sanotusti syntynyt uskovaiseksi.

Vierailija
8/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun uskoni kestää myös epäilyn. - kyllä minä olen useita kertoja ajatellut ja miettinyt, että onko esimerkiksi Jumalaa oikeasti olemassa. Uskon, haluan uskoa, että epäluuloisuuteni ja epävarmuuteni ovat vain osa mutta merkittävä osa uskoani.

Uskon kun en muuta voi. Tässä mielessä uskominen eroaa esimerkiksi tieteestä, joka on myös lähellä omaa elämääni. (Eivät "uksominen" ja "tietäminen" sulje toisiaan pois)

Tiedehän on varannut itselleen oikeuden myös erehtyä. - Asia on tosi ja siten varma vain niin kauan, kunnes toisin todistetaan. Usko tai uskominen on taas kuin maatuska nukke aina edellisen "kuoren" alta löytyy uusi. Uskossa oleminen on minulle jatkuvaa etsimistä. Luottamusta ja toivoa siitä, että kaikella on tarkoituksensa ja paikkansa, vaikka en itse aina pystyisi hahmottamaan miten tai kuinka.

Uskoni ja toivoni merkitys näkyy esimerkiksi siinäkin, että tiedän, että on todistettavsti rakennettu esimerkiksi massiivisia joukkotuhoaseita, kuten ydinpommeja (esimerkiksi käytännössä toimiviksi ydinaseet kehitettiin "jo" toisen maailmansodan aikana). ja muita ns. joukkotuhoaseita, jotka laukaisemalla saataisiin hirveää tuhoa ja hävitystä aikaan.

En voi sanoa tietäväni, että koskaan enää elämäni aikana tai sen jälkeen kukaan tulisi käyttämään massiivisiia joukkotuhoaseita. Mutta voin uskoa ja toivoa, että näin ei tulisi käymään.  

Vierailija
9/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islamissa Jeesus on profeetta. Ja itse tosiaan pidän Jeesuksesta. Haluaisin ehdottomasti uskoa häneen. Mun mummonikin, joka sanoi temppelinsä olevan metsässä ja hän uskoi ties mihin tonttuihin ja haltioihin, luki mulle osia Raamatusta.

Kaikella kunnioituksella sanon, että Raamattu on hyvin ristiriitainen kirja. Jos Jumala on olemassa ja Jeesus on tuolla hänen rinnallaan, niin voivatko he todella tuomita kaikki ne ihmiset, jotka eivät ikinä edes saaneet todisteita heidän olemassaolostaan?

Tavallaan kadehdin kristtyjä ja toivon, että voisin itsekin saada jonkun rauhan ja uskoa johonkin.

ap

Tuntemattomia ovat herran tiet.

Sinä olet ETUOIKEUTETTU.

Tiedät että jeesus kuoli sinun MUMMOSI syntien tähden.

Mummo parka o9n nyt tonttujen kanssa siellä pahassa paikasta.

Ei kai jeesus kuollut turhaan?

PELASTA ITSESI

Vierailija
10/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaiselle tuskin kannattaa kertoa. Tee vaikka keskittymiskykyä harjaannuttavia tehtäviä, niin ajattelukykysikin paranee.

Olipa katkera ja alentuva kommentti.

Vierailija
11/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena: Vanhan testamentin mukaan jumalia on monta. Psalmi 82.

Vierailija
12/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun uskoni kestää myös epäilyn. - kyllä minä olen useita kertoja ajatellut ja miettinyt, että onko esimerkiksi Jumalaa oikeasti olemassa. Uskon, haluan uskoa, että epäluuloisuuteni ja epävarmuuteni ovat vain osa mutta merkittävä osa uskoani.

Uskon kun en muuta voi. Tässä mielessä uskominen eroaa esimerkiksi tieteestä, joka on myös lähellä omaa elämääni. (Eivät "uksominen" ja "tietäminen" sulje toisiaan pois)

Tiedehän on varannut itselleen oikeuden myös erehtyä. - Asia on tosi ja siten varma vain niin kauan, kunnes toisin todistetaan. Usko tai uskominen on taas kuin maatuska nukke aina edellisen "kuoren" alta löytyy uusi. Uskossa oleminen on minulle jatkuvaa etsimistä. Luottamusta ja toivoa siitä, että kaikella on tarkoituksensa ja paikkansa, vaikka en itse aina pystyisi hahmottamaan miten tai kuinka.

Uskoni ja toivoni merkitys näkyy esimerkiksi siinäkin, että tiedän, että on todistettavsti rakennettu esimerkiksi massiivisia joukkotuhoaseita, kuten ydinpommeja (esimerkiksi käytännössä toimiviksi ydinaseet kehitettiin "jo" toisen maailmansodan aikana). ja muita ns. joukkotuhoaseita, jotka laukaisemalla saataisiin hirveää tuhoa ja hävitystä aikaan.

En voi sanoa tietäväni, että koskaan enää elämäni aikana tai sen jälkeen kukaan tulisi käyttämään massiivisiia joukkotuhoaseita. Mutta voin uskoa ja toivoa, että näin ei tulisi käymään.  

Uskotko että lapsen mur.ha aja ja pe.dof iili istuvat jeesuksen vierellä taivaassa kunniapaikalla?

Vierailija
13/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, kun usko ja raamatun totuus todistetaan raamatulla. Kaikkien kehäpäätelmien äiti. 

Kuin todistaisin Tylypahkan olemassaolon Harry Potter-kirjoilla.

Vierailija
14/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että lapsen mur.ha aja ja pe.dof iili istuvat jeesuksen vierellä taivaassa kunniapaikalla?

Uskon..Jeesus sanoi ristillä mu.rhaajalle: totisesti sinä juhlit mun kanssa taivaassa tänään!

Vierailija
15/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri ”Late” Johansson istuu periaatteessa vankilassa elinkautista kolmoismu rhasta. Viime torstaina hän kuitenkin luki lavalla Raamattua noin 150 kuulijalle Kampin Narinkkatorilla.

– Älkää pelätkö niitä, jotka tapp avat ruumiin, mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa hel vettiin, Johansson siteerasi Matteuksen evankeliumia.

Vierailija
16/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri ”Late” Johansson istuu periaatteessa vankilassa elinkautista kolmoismu rhasta. Viime torstaina hän kuitenkin luki lavalla Raamattua noin 150 kuulijalle Kampin Narinkkatorilla.

– Älkää pelätkö niitä, jotka tapp avat ruumiin, mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa hel vettiin, Johansson siteerasi Matteuksen evankeliumia.

Jos Late Johanssonilta kysytään, Raamatun seuraaminen ratkaisisi maailmasta monta muutakin ongelmaa kuin päihderiippuvuuden. Esimerkiksi aidsin.

– Avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä. Ei se sen isompi juttu ole

Vierailija
17/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksensin juuri hiukan suuhuni

Vierailija
18/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olekaan, mutta rukoilen joka päivä, yritän lukea Raamattua säännöllisesti ja käydä mahdollisimman usein kirkossa. Nämä vahvistavat uskoani. En oikeastaan edes kaipaa tieteellisiä todisteita Jumalasta.

Tieteellisiä todisteita suuntaan tai toiseen ei edes ole. Tiede ei tällä hetkellä voi todistaa, ettei Jumalaa ole.

Olen itse agnostikko, mutta toivoisin Jumalan olevan olemassa. Se tuntuisi jotenkin lohdulliselta. Olen rukoillut ja lukenut Raamattua, mutta en vain usko, vaikka kuinka toivoisin ja haluaisin. Körttiläiset ilmeisesti pitävät uskoa lahjana, jota ei anneta kaikille. Pidän sitä ihan viisaana oppina.

ap

Vierailija
19/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet pääsevät taivaaseen! Koska yksikään niistä ei tee syntiä!

Synti on ihmisiä varten, enkä voi koskaan käsittää mitään selityksiä siitä, että koirat tai kissat pääsevät omiin taivaisiinsa.

Mielestäni on ihan täysin selvää, että ne pääsevät sinne ainoaan taivaaseen, mikä on automaattisesti, kun taas me ihmiset joudumme ansaitsemaan tiemme joko sinne tai pois valitsemalla sen tien!

Mikä taivas se olisi, jos lsmmikit jäisivät puuttumaan? Kertokaa yksikin kissa, koira tai mato, joka olisi tehnyt syntiä?

Vierailija
20/95 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole vähän kehäpäätelmä, vaan ihan kehäpäätelmä. Jos Koraani on oikeassa ja Raamattu väärässä, niin et tietenkään voi käyttää Raamattua poissulkemaan Koraania.