Suun alueen pakkoliikkeet vanhemmilla ihmisillä
Mistä ihmeestä nämä tulevat? Löysin vain tämän https://www.apu.fi/kysymykset/kysy-kiminkiselta-suun-alueen-pakkoliikke… joten ilmiö on selvästi olemassa muttei tuossakaan oikein syytä löydy.
Kommentit (22)
Neurologia, lihakset, ravitsemus, sairaus, lääke? Stressi? Leuat ja suun ongelmat, kaula?
HAMPAAT JA IKENET . PURENTA MENNYT NIIN ETTEI OLE VASTA PURENTAA JA ETSII OIKEAA KOHTAA KUIN OSASSA LIIAN MATALAT PAIKAT ELIKKÄ ERI KORKUISET HAMPAAT. KIITÄ KARKKEJA TÄSTÄ ! HUONOT HAMMASLÄÄKÄRIT MYÖS EI VÄLIÄ PURENNASTA .
Anoppini tekee juuri tuollaista. Hän ei tietääkseni ole sairas tai käytä muita kuin verenpainelääkkeitä.
Vinkki vitonen: löytyy kattavat selitykset kun laitat tuon oman otsikkosi selaimen hakuriville ja painat enter.
Tardiivi dyskinesia, osomandibulaarinen dystonia jne.
Kyllä niitä pakkoliikkeitä on jo jopa teiniäideilläkin, kun syöttävät lapsukaisiaan lusikalla.
Nam... suukkaan nam!
Huonoimmin paikattu hampaat missä paikka ainetta liian vähän . Tai otettu joku hammas pois vahingossa ja jää monttu mihin ei ole laitettu tekohammasta . Siitä johtuen vieressä oleva hammas alkaa kaatua siihen kuoppaan . Se taas aiheuttaa kipua ja vaikeuttaa PURENTAA . Ja lopulta joudutaan ehkä hammas poistamaan. Niin hyvin ei vielä osata että kaatunut hammas saadaan takaisin omaan asentoon korjattua. Eikä paikaltaan nostettua hammaskiven poistaneen , välineiden ( väkivalta) takia saada paikalle palautettua vaan sekin otetaan pois. TASOKASTA HOITO EI OLE . ELIKKÄ MYÖS TEKOHAMPAAT ON ERILAISIA JA NE LIIKKUU SUUSSA . ERITYISESTI LÖYSTYNEET TAI IRTOTEKOHAMPAAT . VÄHÄN KUIN KUOLAIMET HEVOSILLA ! KATSO MITEN NIITÄ VAIVAA NE.
Vierailija kirjoitti:
On kertynyt sairauksia ja lääkkeitä niin niiden yhteisvaikutuksesta johtuu
KUKKUA KANSSA!!
Olen 72+ ja pääsen kyykkyyn ja ylös nostan painoja ja kahvakuulia, harrastan
qikongia ja lääkkeitä on vaikka hevoset söis!
MUN SUU pysyy paikallaan, ihan kuten kuuluukin.
Höpöhöpö taas!
Minulla tuo alkoi kun hammaslääkäri hioi hampaitani matalammiksi. Jos ylä- ja alahampaat koskettavat toisiaan pakkoliikkeet alkavat, jos pystyn pitämään hampaat irti toisistaan liikkeitä ei tule. Veikkaisin että kyseessä on joku neurologinen juttu, mutta miten sen saa korjattua en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pakkoliikkeitä on jo jopa teiniäideilläkin, kun syöttävät lapsukaisiaan lusikalla.
Nam... suukkaan nam!
Lentokone tulee.... 🛫😚
Ei tarvitse olla vanhakaan kun turpa heiluu koko ajan itsekseen.
Tekohampaat pitää hoitaa myös . Niitä pitää pohjata ja pestä . Käydä hammasteknikolla. Kun hampaat madaltuu matalien paikkojen takia purenta muuttuu eikä saa alkaa väkisin niitä painamaan eri asentoon MENEE LEUKALUUT SIJOILTAAN. PAHOINPITELY ON LAITONTA TERVEYDEN HOIDOSSA .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pakkoliikkeitä on jo jopa teiniäideilläkin, kun syöttävät lapsukaisiaan lusikalla.
Nam... suukkaan nam!
Lentokone tulee.... 🛫😚
Toi selittää vammaiset lapset . Ne tuo haikara .
Käynti 3 hammaslääkäriä kunnan ja 4 suuhygienistiä A yksi työnsi tikun niin syvään että kuului RONKS lihaksiin . b . Toinen jäi hammaskiven irroitus piikki jumiin hammas nousi paikaltaan sitä irti kiskoessa . Ei totellut kun sanoo että älä ÄLÄ IRROTA HAMMASTA NIIN IRROTTI. Siihen tuli paise. Eivät osanneet sitä tyhjentää . Ei lääkettä edes kipuun. c suuhygienisti , juu näkee että tulee nestettä paiseesta kun painaa sitä . Ei tyhjentänyt sitä ei mitään. 3 hammaslääkäriä vain lähetteitä suuhygienistille ei tyhjennä ei lääkettä on kuumetta ei mittaa. Kunnallisessa. Mitä vittua te oikein teette ? Potilaat lähes kuolee sinne . ( Viimehetken yksityisellä sai antibiootit viittä vaille kuoli tähän ja hammas jouduttiin poistamaan terve hammas ) . Saatanan pahoinpitelijät .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä pakkoliikkeitä on jo jopa teiniäideilläkin, kun syöttävät lapsukaisiaan lusikalla.
Nam... suukkaan nam!
Lentokone tulee.... 🛫😚
Toi selittää vammaiset lapset . Ne tuo haikara .
Oikeasti jos lusikka on lentokone ....tosin osa tekee niin että laittaa ruokaa omaan suuhun siitä sormin lapsen suuhun. Oikeastaan mitä tekemistä lenkoneella on syömisen ja ruuan kanssa ? Kohta ollaan lääkärillä kehityshäiriöistä.
Juu meillä on paljonkin ollut potilaita joilla osatekohampaat ja ne kyllä naksuu kuin liikkuu . No myös yksittäinen implantti voi olla eri korkuinen kuin omat hampaat ja vaikuttaa purentaan .
Sellaista näkee iäkkäämmillä paljon että koko ajan tehdään jotain täysin suu auki. Kävellään esim. 10 metriä postilaatikolle, suu niin auki että heittämällä menisi 2kg siika kurkkuun asti.
Teille vammaisten omaiset teidän lapset ei saa edes liikuntaa ei juosta ei hyppiä jos toimivat jalat on . Jos ei ole on vuoteessa. Muuten päiväsalissa vuodesta toiseen . Kusen hajussa . Aamulla puuro päivällä makkakeitto vuodesta toiseen . Käytä ehkäisyä. Ennelta ehkäise . Makkanpalat löytyy oksennuksesta sitten .
On kertynyt sairauksia ja lääkkeitä niin niiden yhteisvaikutuksesta johtuu