Lintsasitko lapsena? Millainen olet?
Itse lintsailin paljonkin. Alkoi jo ala-asteella en vaan jaksanut aamulla mennä kouluun.
Yläastetta en meinannut edes saada poissaolojen takia lävitse. Viimeisen 3kk aikana sitten rykäisin tyyliin vuoden opinnot kasaan. Ka 8.
Lukiossa sama juttu. Lopulta välivuoden jälkeen tein kirjoitukset ja kirjoitin 4 kpl Etä.
Olen miettinyt että miksi olen tällainen? Töissä olen korkeakoulutettun tosi tehokas ja hyvä (lopputyö roikkunut jo piiitkän), mutta heti kun mennään koulumaiseen ympäristöön tilanne muuttuu. Siinä on jotain minkä kanssa mulla on aina ollut ongelmia.
Mietin että onkohan multa jäänyt joku diagnoosi saamatta..
Kommentit (9)
Olet kaksoisolentoni. Minä lintsasin paljon. Aikuisen aloin miettimään, mikä koulussa on vialla kun en viihtynyt - siksi minusta tuli opettaja. Opetan amk:ssa. Eniten tykkään virtuaaliopetuksesta, ja jos pidän kontaktituntia, niin olen todella vauhdikas. Tärkeää pitää nopeus ja tempo yllä. Ja annan paljon knoppitietoa, jotta pystyn antamaan lisäarvoa läsnäolijoille.
En edelleenkään kestä olla itse koulutuksissa. Ikävystyn kuoliaaksi. Olen vain itse niin nopea ja tehokas, että en vain jaksa.
Lintsasin. Olin kiltti tyttö ja hyvä koulussa, mutta introvertti. Joskus tuli hetkiä kun en vain kestänyt sitä hälinää ja säätämistä ja niitä kaikkia ihmisiä. Oli pakko olla pois.
En lintsannut, olin kiltti poika. Nyt olen kiltti mies, ja saan jatkuvasti p*skaa niskaan töissä ja kotona. Elämäni on kuin suoraan B. Virtasen.
Vierailija kirjoitti:
Olet kaksoisolentoni. Minä lintsasin paljon. Aikuisen aloin miettimään, mikä koulussa on vialla kun en viihtynyt - siksi minusta tuli opettaja. Opetan amk:ssa. Eniten tykkään virtuaaliopetuksesta, ja jos pidän kontaktituntia, niin olen todella vauhdikas. Tärkeää pitää nopeus ja tempo yllä. Ja annan paljon knoppitietoa, jotta pystyn antamaan lisäarvoa läsnäolijoille.
En edelleenkään kestä olla itse koulutuksissa. Ikävystyn kuoliaaksi. Olen vain itse niin nopea ja tehokas, että en vain jaksa.
Täällä myös yksi entinen lintsaaja, ja opettaja nykyään minäkin!
Lintsasin järkyttävät määrät silloisessa keskikoulussa. Kansakoulu meni hyvin. Kävin vain keskikoulun, en lukiota, myöhemmin kauppaopiston, olen merkonomi. Väärensin äitini nimen poissaolotodistuksiin.
Minusta tuli kaupungin virkanainen, tein 42 vuotta sihteerin töitä, nyt olen eläkkeellä.
Tärkeintä on, että minusta tuli tytön ja pojan äiti ja nyt olen onnellinen mummu.
Lintsasin joskus. Tuli kyllä aina huono omatunto. Töissäni olen aina ollutkin sitten vähän ylitunnollinenkin, mikä nyt ei ole ihan hirveän järkevää sekään ( kun tekee sitä siis oman hyvinvoinninkin kustannuksella).
Ala tai ylä-asteella tai lukiossa en lintsannut koskaan. En ollut häävi koulussa, vaikka läksyt olikin ajallaan tehty tai häirinnyt tuntia mitenkään, mutta koulu ois voinut mennä vieläkin surkeammin, jos olisin lintsannut. Toki koulukiusaamista ylä-asteella oli, mutta joutui hammasta purren mennä silti kuin, että sen takia olisin lintsannut, koska siitä olisi tullut omasta mielestäni tapa. Ja kilttinä poikana olisi hävettänyt sitten, kun vanhemmat olisivat kyselleet, mikä tämä tai tämä poissaolo on ollut, jos syynä olisi ollut jokin muu kuin kipeenä oleminen oikeasti. Tunnollinen m32v.
Lintsasin kerran kasiluokalla, kun hyvä ystäväni soitti aamulla hyperventoiloiden että poikaystävänsä jätti hänet. Jätettiin koulu väliin ja tarjosin kaverille heseaterian ja mentiin siitä varmaan shoppailemaan.
Olen ihan kunnollinen ihminen, yläasteen päättökeskiarvo oli 9.3 ja nyt kesällä valmistun maisteriksi.
Yläasteella lintsasin aika paljonkin, keskiarvo oli silti lähes 9. Lukio meni sitten enemmän juhliessa ja laiskotellessa... C-M paperit tekemättä käytännössä mitään, no oli siellä yksi E seassa mutta silti. Siiten sitten töihin hanttihommiin "kasvamaan" hetkeksi ja pääsykokeiden kautta teknilliseen yliopistoon. Nyt opinnot sujuu ihan hyvin, tosin otan liikaa paineita opiskelusta. Kyllä joku kurssi saa joskus mennä vähän penkin allekkin... Keskiarvo ~4.0 tällä hetkellä ja aloittelen pikkuhiljaa kirjoittelemaan dippaa.
Niin ja aika laiska olen vieläkin. Sitten kun pääsen siihen flow-tilaan niin hommat hoituu... ja saattaa mennä tyyliin 18-06 että teen jonkun projektin/laskarit valmiiksi.