Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi työntekijä valittaa kaikesta?

Vierailija
01.03.2020 |

Joo eli vanhempi työntekijä, pitkään alalla ollut, on ottanut mut hlöks jolle valittaa ihan kaikesta. Keksii pienistäkin asioista juttuja, jotta pääsee joko epäsuorasti valittamaan, tai sitten isosti kaikkien edessä valittamaan jostakin muka virheistä, eli asioista mitä ihmiset esim tekee kaikki omalla tyylillään jne. Jos hän itse tekee virheen, hän pian kääntää asian jotenkin niin että tulee muiden edessä ilmoittamaan miten "sinä et ainakaan sitten niin (eli asia jonka itse tehnyt ns huonosti) saa tehdä!!!!" vaikka en olisi tehnyt mitään virhettä siinä asiassa. :D
Myös toinen vanhempi nainen tekee tätä samaa, ja minulle siis. Valittavat etenkin asioista joissa heillä olisi parantamisen varaa, niin koittavat näitä asioita pistää mun syyksi.

Kerran sitten jopa suuttui kun sanoin että "anteeksi vaan mutta en ole virhettä tehnyt", eka leikki ettei kuullut, kunnes toistin saman 3 kertaa jonka jälkeen alkoi piikikkääksi.

Kerran kysyin, että voitteko antaa perehdytyksen jotta ei tulisi näitä tilanteita ja tekisin heidän mielestään oikein (alussa luvattiin perehdytys jota en sitten saanutkaan!) mutta tämä tyrmättiin heti ja sanottiin että "sä voit kysyä aina kun et tiedä" ... :D Eli mun pitäis lukea heidän ajatuksiaan asioista, jotka on muiden tekemänä normaaleja, mutta mun tekemänä ilmeisesti väärin?

Mitä on taustalla, ja mielipiteitä asiasta??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet surkea työntekijä?

Vierailija
2/3 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.. Pomolta olen saanut hyvää palautetta ja aiemmassa saman alan työssä sain hyvän työtodistuksen ja ihmisiltä hyvää palautetta sekä ominaisuuteni sopivat alalle.

Esim. monet asiat joista valitetaan, ovat juuri niitä ns. vahvuuksiani. Kerran kun tein ENSIMMÄISTÄ kertaa yhtä asiaa, niin minulle valitettiin vaikka en tehnyt yhtään virhettä ja olen erittäin tehokas juuri sen tyyppisessä työssä. Tämä ihminen oli itse edellisenä pvänä mokaillut huolella kys. tehtävässä.

Eli toi ei ole syy että olisin huono. Organisointi työpaikalla on ollut huonoa, mutta se taas ei ole minun syyni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta! Mulla on ollut töissä täysin samanlainen tilanne ja en ole siihen itsekään keksinyt ratkaisua. N. 50-vuotias nainen otti minut heti silmätikuksi ja hänellä on passiivis-aggressiivinen tapa kirjoittaa sähköpostitse mitä olen milloinkin tehnyt väärin (vaikka en olisikaan tehnyt mitään väärin vaan meillä on vaan eri tapa tehdä tiettyjä asioita). Kerran ärsytti hyvin paljon ja huomautin hänelle hänen omasta virheestään ja voin sanoa että silloin oli helvetti irti...

Sanoisin että tilanne on ärsyttävä mutta niin kauan kun esimies tietää että osaat niin et ole pulassa. Voit suoraan puhua tuosta esimiehelle. Todennäköisesti tilanne muuttuu vasta kun joku uusi henkilö tulee työyhteisöön ja hän joutuu sitten vuorostaan silmätikuksi...