Mikä on sun hyvänmielen sarja, elokuva tai kirja
Kommentit (393)
Tanssii susien kanssa edustaa minulle jotakin toivoa ja sellaisia asioita, että elämässä voi tapahtua mitä vaan. Jotenkin se on kuvaus erilaisten ihmisten ymmärryksestä toisiaan kohtaan ja rakkaudesta myös eläimiin liittyen. Antaa minulle sellaisen ajatuksen, että toivon joskus itsekin tapaavani erilaisia ihmisiä ja toivottavasti saamaan heistä ystäviä ja sitä kuinka elämäni voi joskus ollakin erilaista. Antaa uskoa ja toivoa tulevaisuuteen.
Sarjoista esim Skam ( minusta tärkeitä asioita liittyen ihmisuhteisiin ja toisten kunnioittamiseen yms) sekä Shameless ( jotenkin sellainen hauska ja vähän hullukin sarja) ovat tärkeitä.
Serranon perhe. Siinä on vain se huono puoli, että tulee vahva kaipuu Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Sarjakuvat: B. Virtanen, Jere, Baby Blues, Väinämöinen (Petri Hiltusen versio), Nanna, Kamala luonto nyt ainakin. On muitakin, mutta nämä tuli mieleen ekana.
Minä olen sinun sielunsisaresi! Moneen kertaan olen noita lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Kun flunssa iskee, kaivan aina Tahdon asia -dvd:t esiin.
Kotimaisten sarjojen parhaimmistoa! <3
Konttori (US): kaikki hahmot ovat rakastettavia, juoni lämmin ja vitsit hauskoja.
True Detective (1. kausi): saan lohtua Rust Cohlen matkasta nihilismistä ja misantropiasta toivoon. Olen itse vielä nihilismin pinteessä.
The Sopranos: Tony Soprano ja miljöö
Yleisesti ottaen kaikki britti sarjat mutta myös esimerkiksi jotkut kanadalaiset ja austraalialaiset Murdoch mysteries, Doctor Blake, Miss Fisher. Stranger things sarjaa voisi katsoa aina uudestaan ja uudestaan.
Juuri nyt katson Yleltä call the midwife jouluspesiaalia.
Vierailija* kirjoitti:
Romanttisia elokuvia ja sarjoja mm. Netflixistä, joita katselen aina vaan uudestaan: This means War, Notting Hill, Knight&Day, Killers, The Tourist, Holiday, Karkausvuosi, Isn't it Romantic, Mamma Mia, Frendit, Jane the Virgin, Chesapeake Shores, Rakkautta vain
Mun suosikkeja kaikki noi leffat ja sarjat! Kirjoista Sophie Kinsellan kirjat.
Ei mulla tuommoista olekaan. No ehka Leena Lehtolaisen romaanit (Maria Kalliot).
Mutta ei mua kylla koskaan ahdistakaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L. M. Montgomery, niin Annat kuin Runotytötkin. Megan Followesin pääosittama Anna ystävämme -
tv-sarja, tai siis sen ensimmäiset kaksi kautta.Sama! Myöskin Montgomeryn kirja Sininen linna. Harmi kun runotytöistä ei olla tehty hyvää ja kirjojen mukaista sarjaa.
Niinpä. Mitä tuottaja Kevin Sullivan (Anna ystävämme -sarja, Tie Avonleaan) olisikaan saanut aikaan Runotytöistä! Ikävä kyllä hän riitaantui Montgomeryn perikunnan kanssa 90-luvulla ja ilmeisen kinkkisten oikeusjuttujen jälkeen ei saanut oikeuksia Runotyttöihin. Sitten jokin täysin eri taho tuotti sitten sen hirvityksen, joka kulki nimellä Pieni runotyttö, vaikka Montgomeryn kanssa sillä ei ollut muuta tekemistä kuin joidenkin henkilöhahmojen ja paikkojen nimet. Nauhoitin ensimmäiset neljä jaksoa siitä muinoin VHS:lle, mutta totesin hyvin äkkiä, että se sarja ei ollut mitään mitä katsoisin uudelleen. Nauhoitin niiden päälle ja lopetin sarjan tv-katselun siihen samaan paikkaan.
TV: Frendit, Call the Midwife (<3), HIMYM, Täydelliset naiset, Gilmore Girls, Muumilaakson tarinoita (90-luvun), Amazing Race... ja salaa vähän Tanssin superäidit vaikka sitä katsonkin tosi harvoin.
Leffat: The Sound of Music, Pikku naisia (vuoden 94 versio), Ansa vanhemmille (se missä Lindsay Lohan), FC Venus
Kirjat: Harry Potterit, Annat, Anu Jaantilan Sanna ja Sam -kirjat, Cecelia Ahernin oikeastaan kaikki
Varmaan olisi muitakin mutta ei juuri nyt tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L. M. Montgomery, niin Annat kuin Runotytötkin. Megan Followesin pääosittama Anna ystävämme -
tv-sarja, tai siis sen ensimmäiset kaksi kautta.Sama! Myöskin Montgomeryn kirja Sininen linna. Harmi kun runotytöistä ei olla tehty hyvää ja kirjojen mukaista sarjaa.
Niinpä. Mitä tuottaja Kevin Sullivan (Anna ystävämme -sarja, Tie Avonleaan) olisikaan saanut aikaan Runotytöistä! Ikävä kyllä hän riitaantui Montgomeryn perikunnan kanssa 90-luvulla ja ilmeisen kinkkisten oikeusjuttujen jälkeen ei saanut oikeuksia Runotyttöihin. Sitten jokin täysin eri taho tuotti sitten sen hirvityksen, joka kulki nimellä Pieni runotyttö, vaikka Montgomeryn kanssa sillä ei ollut muuta tekemistä kuin joidenkin henkilöhahmojen ja paikkojen nimet. Nauhoitin ensimmäiset neljä jaksoa siitä muinoin VHS:lle, mutta totesin hyvin äkkiä, että se sarja ei ollut mitään mitä katsoisin uudelleen. Nauhoitin niiden päälle ja lopetin sarjan tv-katselun siihen samaan paikkaan.
Harmillista kyllä, itse tykkäsin lapsena Runotytöistä vielä enemmän kuin Anna-sarjasta. Muistan tuota sarjaa myöskin katsoneeni joskus pari ensimmäistä jaksoa ja pettyneenä totesin, että tämähän on täysin eri tarina. Kaikki Montgomeryn kirjat ansaitsevat arvoisensa tv-sarjasovituksen Lindgrenin kirjojen tavoin. Toivotaan, että Runotyttö-sarja toteutuu vielä jonain päivänä! Annastahan tuli myös uusi sarja Netflixiin pari vuotta sitten.
Annat (Montgomery)
Ylpeys ja ennakkoluulo
Bridget Jones (1. osa)
The holiday
Outlander
Call the Midwife
Harry Pottereita luen aina kun käyn vanhemmillani. Ja myös ne Annat on kyllä mainioita, niitä ei vaan ole itsellä niin ei tule tartuttua. Elokuvista ja telkkarisarjoista en osaa sanoa.
Oi ihana toukokuu, nyt jos koskaan tarvitsemme ko sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Monien täällä mainittujen lisäksi Merri Vikin Lotta-sarja piristää aina. Lainailen niitä aina silloin tällöin ja luen milloin missäkin järjestyksessä. Ovat niin ihania, ja tuovat lapsuusmuistot mieleen :D
Haa - Lotat löytyvät Storytelistä! En ole noin 30 vuoteen lukenut Lottia mutta nyt voisi kokeilla, ovatko ne niin viihdyttäviä kuin muistan. Samalla saa verestää ruotsin taitoja :) Opin aikoinani lukemaan sujuvasti ruotsia koska joitakin kivoja kirjoja oli helpompi saada ruotsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien täällä mainittujen lisäksi Merri Vikin Lotta-sarja piristää aina. Lainailen niitä aina silloin tällöin ja luen milloin missäkin järjestyksessä. Ovat niin ihania, ja tuovat lapsuusmuistot mieleen :D
Haa - Lotat löytyvät Storytelistä! En ole noin 30 vuoteen lukenut Lottia mutta nyt voisi kokeilla, ovatko ne niin viihdyttäviä kuin muistan. Samalla saa verestää ruotsin taitoja :) Opin aikoinani lukemaan sujuvasti ruotsia koska joitakin kivoja kirjoja oli helpompi saada ruotsiksi.
Kirjoittaja on tässä rikkonut suomalaista käyttäytymisnormistoa:
- ruotsin kielen mainitseminen on rikos koska kirjoittaja vihjaa olevansa parempi ihminen
- suomalaisuuteen ei kuulu mainita osaavansa jotakin tai oppineensa jotakin koska se on liian ylpeää
- vielä pahempi on sanoa että osaa jotakin sujuvasti, se on rikollista kehuskelua
- Storytel, mitä h****ttiä? Minulla ei ole mitään Storytelliä ja ei muillakaan tarvitse olla. Yrittääkö kirjoittaja kehuskella?
Kaikki alapeukut ansaittuja potenssiin 10.
Sinkkuelämää
Pokka pitää
tuttua naisellista kohellusta kummassakin, naurattaa
South Park ja Simpsons - sarkasmin tarpeeseen
Jee, joku sentään on sukulaissielu ! Itken joka jaksolle: elämänmyönteisyys, hyväntahtoisuus, vaikka tarinat ovat usein rankkoja.