Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua sain kutsun karonkkaan

Vierailija
01.03.2020 |

Mulla on tietty ja aika tärkeäkin osuus väitöskirjan syntymiseen, mutta tämä oli silti täysi yllätys. Mä en tiedä tuollaisista mitään. Pannaanko sinne juhlavaatteet vai mitä ja miten siellä ollaan, kun on tällainen sivullinen. Olen vähän sukua sekä "tutkimusaineiston" osa, näin suurpiirteisesti sanottuna. Mulla ei ole edes akateemista koulutusta enkä ole käynyt yliopistolla kuin yhden avoimen kurssin, joten olen ihan pihalla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, miten hysteerisesti suomalaiset pelkäävät juhlia.

En lakkaa ihmettelemästä.

Tottakai menet!

Vierailija
22/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se musta pitkä puku on väittelijän asu, vieraiden pukukoodi on kyllä yleensä tumma puku mikö tarkoittaa naisella esim. polvimittaista mekkoa. En ole yhdessäkään iltapuku-karonkassa ollut. Toki jos on itse väitellyt ja haluaa käyttää tohtorin hattua, niin on tarkka pukukoodi, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Tässä todelkakin on iso ero laitosten välillä. Toisissa kaikilla naisilla vieraista iltapuku, toisissa vähemmistöllä. Mutta mustia ovat kaikki mekot olleet, jotka olen nähnyt. Ehkä jollain väittelittelijän mummolla on ollut kirjava paita hameen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän alasta. Jossain humanistis-luonnontieteellisellä puolella voi olla superrentoja karonkkoja, vai karonkoita? Kunhan pukukoodi kutakuinkin selvillä. Ei. tod. ole kaikilla ollut mustaa iltapukua, mutta tiedustele juhlakalulta. Kerran jouduin pitämään ahdistavasti yllätyspuheen mutta muuten lähinnä syömistä, juomista ja hauskanpitoa.

Olen ollut karonkassa, jossa väittelijän toive oli putää puheet lyhyinä ja ryypyt pitkinä. Porukka oli tiukassa humalassa ja lakitieteilijät polttelivat vielä pilvet päälle.

Vierailija
24/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä voi saada sen karonkkaviruksen. Ei kannata mennä.

Vierailija
25/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija8 kirjoitti:

Siis se musta pitkä puku on väittelijän asu, vieraiden pukukoodi on kyllä yleensä tumma puku mikö tarkoittaa naisella esim. polvimittaista mekkoa. En ole yhdessäkään iltapuku-karonkassa ollut. Toki jos on itse väitellyt ja haluaa käyttää tohtorin hattua, niin on tarkka pukukoodi, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Tässä todelkakin on iso ero laitosten välillä. Toisissa kaikilla naisilla vieraista iltapuku, toisissa vähemmistöllä. Mutta mustia ovat kaikki mekot olleet, jotka olen nähnyt. Ehkä jollain väittelittelijän mummolla on ollut kirjava paita hameen kanssa.

Minä olen ollut ainakin 15 karonkassa, ja kaikissa naisilla on ollut hyvin erivärisiä pukuja. En ole koskaan edes kuullut tätä ennen, että muilla naisilla kuin väittelijällä pitäisi olla musta asu. Mutta tässä on eroja eri laitosten väleillä.

3

Vierailija
26/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija8 kirjoitti:

Minä olen ollut ainakin 15 karonkassa, ja kaikissa naisilla on ollut hyvin erivärisiä pukuja. En ole koskaan edes kuullut tätä ennen, että muilla naisilla kuin väittelijällä pitäisi olla musta asu. Mutta tässä on eroja eri laitosten väleillä.

3

Mun näkemissäni taas tummansininen on ollut "erilaisin" väri.

22

Vierailija
27/27 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija8 kirjoitti:

3

En minäkään; ei karonkan naisten (tai miesten) pukukoodi sentään rinnastu hautajaisiin, jossa tapana  pukeuua "mustaan"   Ymmärtääkseni "mustalla asulla" haluttanee viitata siihen, että asun olisi syytä ilmentää arvokkuutta; kunnioitusta ja akateemisia perinteitä kohtaan johon ei oikein kukkamekot sovi. - Tässä mielessä miehillä on helpompaa, koska juhla-asuksi voi aina valita tumman puvun.-  Täsmennän ja viisastelen vielä, että ei kuitenkaan minkään väristä smokkia.  

Sinkkumies